x

Biznes - wiedza - strona 1

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Restauracja w pudełku. Wszystko co musisz wiedzieć o cateringach

W czasach rosnących cen żywności i mediów oraz galopującej inflacji coraz więcej restauratorów i szefów kuchni z zazdrością patrzy na firmy cateringu dietetycznego. Czy warto rzucać pracę w restauracji i zająć się tworzeniem popularnych diet pudełkowych?

Jak wygląda rzeczywistość Generacji Z i czemu "to co nam się wydaje" nie zawsze jest prawdą?

Jakimi konsumentami są młodzi w wieku 16-24 lat? Jakie mają problemy, jakim budżetem dysponują, co kupują, ile oszczędzają? Czy się buntują, o co się troszczą? Jak korzystają z mediów i brandów? Agencja MediaHub w obszernym badaniu oddała głos Pokoleniu Z, by spojrzeć na świat ich oczami.

Ewolucja krytyki kulinarnej wobec zmieniających się obyczajów i potrzeb konsumentów

To głównie w social mediach toczy się dziś dyskusja na temat tego, co i gdzie warto zjeść - pod hasztagiem #restauracja na Instagramie zgromadzonych jest prawie 800 tysięcy postów... Czy w świecie rolek, relacji i zdjęć jest jeszcze miejsce na merytoryczną ocenę lokali gastronomicznych?

Gęsina na św. Marcina: będzie, ale droższa i nie wszędzie

W listopadzie, tradycyjnie już w ofercie sklepów pojawia się gęsina. Sprawdzamy, czy wraz z rosnącymi cenami, w tym między innymi drobiu, urosły też ceny tego rzadkiego gatunku mięsa.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej