x

Lifestyle - ekologia - strona 1

Coca-Cola wspiera projekt oczyszczania rzek

Coca-Cola została pierwszym globalnym partnerem wdrożeniowym projektu oczyszczania rzek fundacji The Ocean Cleanup. Chodzi o rozwiązania dla 15 rzek na całym świecie, aby zapobiegać przedostawaniu się plastikowych odpadów do oceanów.

Ketchup i koncentrat z "krzywych" buraków, czyli druga szansa dla nieidealnych warzyw

"Krzywych" buraków wyhodowanych przez rolnika spod Łęczycy nie dopuszczono do sprzedaży, ale dostały drugą szansę. Marki Kotlin i Krakus we współpracy z siecią Lidl odkupiły od hodowcy ponad 200 ton surowca i stworzyły z niego ketchup warzywny oraz koncentrat barszczu.

Michał Piosik: Opakowania przyszłości

Jesteśmy świadomi, że jednorazowe tworzywa sztuczne nie są najlepszym sposobem na pakowanie jedzenia, a jednocześnie kupujemy coraz więcej jedzenia w marketach i dyskontach. Gdzie w tym wszystkim troska o nasze zdrowie i środowisko?

Ekologiczne kozie sery - szefowie kuchni to lubią

Ekologia i dbałość o dziedzictwo kulinarne to w przypadku Gospodarstwa Ekologicznego Figa na Podkarpaciu nie są puste słowa. Wytwarzane przez nich kozie sery doceniają znani szefowie kuchni, m. in. Agata Wojda, Adam Chrząstowski i Robert Makłowicz. Co z nich można przyrządzić?

Przekąski z owadów do kupienia w automacie. W Japonii

W kilkudziesięciotysięcznym mieście Hirado w południowej części Japonii, niedaleko Nagasaki uruchomiono... insektomat. To maszyna vendingowa sprzedająca wyłącznie smażone i suszone owady.

Winterhalter Polska partnerem Ur Cup, systemu kubków wielorazowych

UR CUP to miejski system kaucyjny kubków wielokrotnego użytku, który już tej wiosny zadebiutuje w Gdyni. Partnerem akcji dbającym o idealną czystość zmywania jest Winterhalter Polska.

Ekologiczna kawiarnia? To proste!

Rozmowa o ekologii w gastronomii najczęściej sprowadza się do kilku banałów o rezygnacji z plastikowych słomek i mieszadełek. Ekologia to jednak nie przykry obowiązek wynikający z mody czy przepisów prawa, ale dobry sposób na zaoszczędzenie na niepotrzebnych wydatkach i przyciągnięcie klientów.

Światowy Dzień Czekolady - gorzka prawda o kakao

Mimo pandemii Polacy kupują coraz więcej czekolady. Popyt rośnie, a wartość czekoladowego rynku w naszym kraju wynosi już ponad 7,6 mld zł. Światowy Dzień Czekolady to dobry moment, by przyjrzeć się gorzkiej sytuacji producentów kakao.

Plastikowa dyrektywa

Wszędobylski nieekologiczny plastik zaczyna znikać z rynku za sprawą przepisów, które nieodwracalnie wejdą w życie 3 lipca tego roku. Wprowadzane zalecenia i zakazy mają docelowo zwiększyć odpowiedzialność konsumentów i ochronę środowiska naturalnego.

Warszawskie kawiarnie we współpracy z Take!Cup wprowadzają kubki na kaucję

Koniec z jednorazówkami! System kubków na kaucję to rozwiązanie znane z Berlina, Hamburga czy Wiednia. Właśnie zadebiutowało w Warszawie za sprawą krakowskiego start-upu Take!Cup. Jednym z pierwszych lokali, w którym pojawiły się kubki jest kawiarnia STOR na Powiślu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej