Lifestyle - ekologia - strona 1




Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.




Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w minionym 2020 roku o 30%. W tym roku utrzyma się podobny trend - uważa Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.




Co zrobić, aby nadmiar żywności ze świątecznego stołu nie wylądował w koszu? Wystarczy rozsądnie zaplanować zakupy oraz odpowiednio je przechowywać. Mateusz Zielonka, kucharz i zwycięzca VI edycji programu MasterChef, wraz z Netto przygotowali poradnik, który pozwoli ograniczyć marnowanie jedzenia.




Marnujemy blisko 3 mln ton żywności rocznie, ale są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył z kampanią "Jedz Bez Wyrzutów", której ambasadorami zostali szef kuchni Andrzej Polan i dziennikarka Agnieszka Cegielska.




W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.




Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy zachęca do przemyślanych zakupów dyni, a także do jej maksymalnego wykorzystywania po Halloweenowym święcie. Jak pokazują badania, podczas Halloween w samej tylko Wielkiej Brytanii marnowanych jest ok. 8 milionów dyń.




W Polsce skala marnowanie żywności jest duża, ale jak zapowiadają eksperci Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego mamy realną szansę na zmiany. Pomóc ma w tym projekt PROM.




Sieć lodziarni Grycan-Lody od pokoleń dołączyła do Too Good To Go - inicjatywy, której celem jest zapobieganie marnowaniu żywności. Teraz domowymi ciastami czy sokami z owoców będzie można się rozkoszować w atrakcyjnej cenie, odbierając je w 14 lokalach sieci.




Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa powstaje wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego 99% swoich ziaren pozyskuje z etycznych upraw. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.




Starbucks Polska rozwija swoje roślinne menu i wprowadza do kawiarni kolejną alternatywę dla tradycyjnego mleka - goście mogą teraz zamówić kawę z dodatkiem napoju na bazie złocistego owsa. W stałej ofercie sieci są już także napoje kokosowy, sojowy i migdałowy.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

