Lifestyle - ekologia - strona 1




Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.




Kanadyjska firma rodzinna McCain otworzyła Farmę Solarną przy swojej fabryce w Chociwelu pod Wrocławiem. To punkt zwrotny w zrównoważonej transformacji firmy McCain i jej dążeniu do korzystania z odnawialnej energii elektrycznej.




Globalna kampania Upfield Professional pod hasłem #makeitplant zachęca do wprowadzania do menu dań roślinnych. Akcję zapoczątkowano na przełomie maja i czerwca podczas Worldchefs Congress 2022 w Abu Dhabi, jednego z najważniejszych na świecie wydarzeń dla branży gastronomicznej.




W świecie idealnym żywilibyśmy się rybami pochodzącymi wyłącznie z naturalnych zbiorników wodnych. Niestety, niezrównoważone zarządzanie rybołówstwem zaburzyło ekosystem wodny. Dlatego warto kupować ryby, które pochodzą z akwakultur, takiej jak np. gospodarstwo Pstrąg Pustelnia na Lubelszczyźnie.




Rolnicy z Południa uprawiający kakao zarabiają mniej niż 1 dolara dziennie. Eksperci rynku spożywczego podkreślają jednak, że konsumenci mają realny wpływ na ich warunki pracy. Fundacja Fairtrade Polska przypomina, jak możemy przyczynić się do zmian w branży czekoladowej.




Jak gospodarnie gotować i planować pracę w kuchni, aby nie marnować jedzenia? Podpowiadają szefowie warszawskich restauracji Plac Hallera, Art Sushi i Szklarnia - biorą one udział w wiosennej edycji Restaurant Week, która odbywa się w formule #zerowaste.




W biznesie gastronomicznym kluczowe jest ograniczanie start. Tymczasem krótka żywotność produktów sprawia, że świeże i pyszne artykuły często lądują w koszu. Rozwiązaniem jest współpraca z aplikacją Too Good To Go, z której w Polsce korzysta już 1,5 miliona konsumentów.




Firma branży słodyczy reklamowych - Slodkie - rozpoczęła współpracę z Fundacją Las na Zawsze. Od 2022 roku za każde złożone zamówienie posadzi metr kwadratowy lasu. To kolejna proekologiczna inicjatywa marki.




Co minutę na świecie sprzedawanych jest około milion plastikowych butelek. Dystrybucja żywności na rynku HoReCa i detalicznym jest silnie związana z przemysłem opakowaniowym. Ma to niebanalny wpływ na środowisko, zmiany klimatyczne oraz wymieranie gatunków flory i fauny. Co możemy zrobić?




- Kiedyś prawie codziennie jadałem kanapkę z wędliną, a na obiad - pieczeń bądź kotleta. Teraz ograniczam mięso i - w kontekście wartości - bliżej mi do wegetarianina niż tradycyjnego mięsożercy. Jednak najważniejsza jest równowaga - mówi Paweł Nowak, prezes Goodvalley.
Inne kategorie
Podcasty


Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

