Lifestyle - ekologia - strona 1




Kuba Korczak, znany szef kuchni specjalizujący się w kuchni roślinnej, poleca swoich ulubionych producentów, w większości posiadających ekologiczne certyfikaty. Niektórzy są na rynku od lat, inni wystartowali niedawno.




Ecolab i Green Key rozwijają partnerstwo, aby promować zrównoważone rozwiązania w hotelach i restauracjach w Europie. Poprzez autorskie programy i usługi Ecolab będzie wspierał branżę turystyczną we wdrażaniu najwyższych standardów ekologicznych i uzyskiwaniu lub utrzymaniu certyfikacji Green Key.




W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?




Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?




Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.




Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.




- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.




Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.




Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.




Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

