Lifestyle - ekologia - strona 1




Mimo pandemii Polacy kupują coraz więcej czekolady. Popyt rośnie, a wartość czekoladowego rynku w naszym kraju wynosi już ponad 7,6 mld zł. Światowy Dzień Czekolady to dobry moment, by przyjrzeć się gorzkiej sytuacji producentów kakao.




Wszędobylski nieekologiczny plastik zaczyna znikać z rynku za sprawą przepisów, które nieodwracalnie wejdą w życie 3 lipca tego roku. Wprowadzane zalecenia i zakazy mają docelowo zwiększyć odpowiedzialność konsumentów i ochronę środowiska naturalnego.




Koniec z jednorazówkami! System kubków na kaucję to rozwiązanie znane z Berlina, Hamburga czy Wiednia. Właśnie zadebiutowało w Warszawie za sprawą krakowskiego start-upu Take!Cup. Jednym z pierwszych lokali, w którym pojawiły się kubki jest kawiarnia STOR na Powiślu.




Starbucks Polska nawiązuje współpracę z EcoBean i pracuje nad możliwością stworzenia słomek wykonanych ze zużytych fusów kawowych pochodzących z kawiarni. Projekt ma być nie tylko w pełni przyjazny środowisku, ale też praktyczny i wygodny dla gości.




Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.




Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w minionym 2020 roku o 30%. W tym roku utrzyma się podobny trend - uważa Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.




Co zrobić, aby nadmiar żywności ze świątecznego stołu nie wylądował w koszu? Wystarczy rozsądnie zaplanować zakupy oraz odpowiednio je przechowywać. Mateusz Zielonka, kucharz i zwycięzca VI edycji programu MasterChef, wraz z Netto przygotowali poradnik, który pozwoli ograniczyć marnowanie jedzenia.




Marnujemy blisko 3 mln ton żywności rocznie, ale są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył z kampanią "Jedz Bez Wyrzutów", której ambasadorami zostali szef kuchni Andrzej Polan i dziennikarka Agnieszka Cegielska.




W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.




Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy zachęca do przemyślanych zakupów dyni, a także do jej maksymalnego wykorzystywania po Halloweenowym święcie. Jak pokazują badania, podczas Halloween w samej tylko Wielkiej Brytanii marnowanych jest ok. 8 milionów dyń.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

