x

Lifestyle - blog - strona 1

Michalina Szczepańska: Przekąski zmieniają świat

Jedzenie mniejszych porcji w mniejszych odstępach czasowych to metoda, która staje się coraz bardziej popularna. Jak wpłynie to na sektor handlowy?

Adam Chrząstowski: dokąd zmierzasz, szefie kuchni?

Refinement - bardzo mnie zaciekawiło to angielskie słowo oznaczające udoskonalenie. Zostało ono wypowiedziane przez Thomasa Kellera w kontekście dzisiejszej roli szefa kuchni, który powinien być jednocześnie menedżerem i mentorem.

Tomasz Źródłowski: jak (i po co) zostać głosem w czyjejś głowie?

Znacie takie doświadczenie z autopsji? Ten moment, gdy chcecie coś zrobić - mniej lub bardziej mądrego - a w waszej głowie odzywa się głos zachęcający lub zniechęcający do danego działania?

Michalina Szczepańska: Influencerzy i ruch na rynku

Z rzadka Polacy emocjonują się kampaniami czy akcjami realizowanymi przez detalistów bądź producentów żywności. Z rzadka więc wchodzą one do historii komunikacji (czytaj: przyciągania zainteresowania). Czy sytuacja może się zmienić?

Adam Chrząstowski: I co z tego, że można?

Gdy analizuję to, co przytrafiło się branży HoReCa w Polsce w ciągu ostatnich 18 miesięcy, to trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z regresem.

Tomasz Źródłowski: Gastrokonkurencja

O konkurencji w gastronomii już pisałem. Moje spostrzeżenia na ten temat sprowadzają się do tego, że w naszej branży - w ujęciu klasycznym - jest ona nieobecna. Czy postpandemiczne otwarcia lokali coś w tej kwestii zmieniły?

Tomasz Wygnański: McVeggie, McVegan, Veggie Burger czy McPlant?

Burgery roślinne można kupić dziś już prawie wszędzie, tymczasem w ofercie McDonald's znajduje się tylko jeden burger odpowiedni dla wegetarian, chociaż już nie dla wegan. Jakie są przyczyny tak opóźnionych prac sieci nad wegetariańskimi produktami?

Adam Chrząstowski: Wytęsknione - odpalone

Restauratorzy, którzy przed pandemią nie skupiali się na dostawach i wynosach, przez ostatnie półtora roku musieli wprowadzić w swoich lokalach skrajne zmiany. Niektórym udało się nie dopuścić do znaczących strat, większość próbowała po prostu trzymać się na powierzchni. Jakim kosztem się to odbyło?

Michalina Szczepańska: O mięsnej rewolucji w dyskontach

W handlowym światku bacznie obserwujemy ruchy na półkach sklepów w Niemczech - to stamtąd nierzadko przychodzą do nas trendy/zjawiska/mody. Pierwszy przykład z brzegu - tak było z roślinnymi odpowiednikami mięsa.

Tomasz Źródłowski: Czy jesteśmy niewolnikami tradycji?

O tym, czym jest tradycja i czy warto kierować się nią w gastronomii, pisze Tomasz Źródłowski, twórca kolektywu Creative Gastronomy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej