Karta - napoje - strona 1




Tworzenie kart koktajlowych to teraz nie lada łamigłówka. Zadania nie ułatwiają stale rosnące ceny surowców i coroczne podwyżki. Dla wielu szefów barów najbliższe miesiące być może będą najtrudniejszymi w ich karierze, a z pewnością jednymi z najbardziej kreatywnych.




Tytuł najlepszego współczesnego ginu na świecie zdobył polski rzemieślniczy Heritage Magnolia Gin. - Nigdy, przenigdy, nie marzyliśmy o takim tytule. Ale czasem rzeczywistość prześciga marzenia - mówią twórcy trunku, Aleksandra i Marcin Czajkiewicz.




Z okazji Dnia Kobiet warszawska palarnia kawy speciality HAYB już po raz czwarty stworzyła Kawę Kobiecą. Całkowity zysk z jej sprzedaży zostanie przekazany fundacjom walczącym o prawa kobiet - Okresowej Koalicji oraz Feminotece.




Jak co roku firmy badawcze przygotowują raporty dotyczące tego, jakie zjawiska mogą stać się trendami w danym okresie. Przyjrzyjmy się mocnym alkoholom i zmianom, które zachodzą w tym sektorze.




Pierwszym produktem uwarzonym w ramach współpracy Karola Okrasy i Browaru Pinta jest piwo Porter Bałtycki. I na tym nie koniec.




Jakie alkohole mogą wzbudzać w tym roku zainteresowanie większe niż w latach ubiegłych? Oto kilka bardzo bardzo prawdopodobnych typów.




Z nowym rokiem 2023 Starbucks likwiduje dodatkowe opłaty za przygotowanie kawy na bazie napoju roślinnego zamiast mleka. Sojowy, migdałowy, kokosowy czy owsiany - niezależnie od tego, którą mleczną alternatywę wybierzemy, kawa będzie w tej samej cenie.




Piwo w stylu Session Hazy IPA uwarzone w Browarze Fortuna przy aktywnym udziale Roberta Makłowicza zdobyło brązowy medal w kategorii "Fruit Beer" na konkursie piw rzemieślniczych w Polsce "Kraft Roku".




Na dobrze przygotowanej uroczystości okolicznościowej czy imprezie zamkniętej nie powinno zabraknąć szerokiego, ale przemyślanego wyboru alkoholi, dostosowanego do charakteru wydarzenia i oczekiwań klientów. W jaki sposób przygotować napojowe menu, by było ono atrakcyjne dla naszych gości?




Niegdyś niszowa japońska zielona herbata matcha stała się modnym towarem w gastronomii. Kto by przypuszczał, że produkt od wieków stosowany głównie podczas uduchowionych elitarnych ceremonii herbacianych trafi pod strzechy - do sieciowych kawiarni czy rzemieślniczych lodziarni.
Inne kategorie
Podcasty


Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

