- Sieć hurtowni MAKRO Polska była sponsorem strategicznym 16. edycji konkursu włoskiej sztuki kulinarnej Arte Culinaria Italiana. Fot. materiały prasowe
Startujący w rywalizacji kucharze do oceny jury przygotowali dwa dania konkursowe: pierwsze z wykorzystaniem makaronu lub ravioli, drugie - danie mięsne z obowiązkowym użyciem rostbefu. W gronie jurorów degustacyjnych zasiadł m.in. Rafał Zaręba, executive chef z Akademii Inspiracji MAKRO, w jury technicznym pojawił się Cezary Powała, szef kuchni Studnia Kuchennego w Warszawie, a przewodniczącym jurorów VIP był Michał Węcławek, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO.
Arte Culinaria Italiana to konkurs odbywający się od 2001 roku. Jego pomysłodawcą jest Giancarlo Russo, znany szef kuchni, restaurator i autorytet z zakresu kuchni włoskiej w Polsce. Podczas wydarzenia spotkają się największe autorytety kulinarne w Polsce, młodzi adepci sztuki kulinarnej, znane gwiazdy telewizyjne oraz pasjonaci kuchni włoskiej.
Do konkursu dla profesjonalistów zgłosiło się 18 zespołów, spośród których jury selekcyjne wyłoniło 12 ekip. W trakcie wydarzenia odbył się także konkurs dla gwiazd – znanych postaci telewizyjnych. Zmierzyły się one z przygotowaniem jednego autorskiego dania. Wyniki konkursu dostępne są na stronie www.facebook.com/arteculinariaitalianapl