x

Multi Ice Group: mamy najwięcej punktów z lodami w Polsce

Kategoria: Twój biznes - oferta    17.03.2023

Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora "u Lodziarzy" i "LodyBonano" zdradza między innymi, jak firma pracuje nad rentownością biznesu przez cały rok, nie tylko w sezonie wiosenno-letnim. Opowiada też o nowych konceptach, które buduje firma, jak Crazy Dog i BuBu Bubble Tea.

Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora marek \"u Lodziarzy" i LodyBonano. Fot. materiały prasowe
Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora marek \"u Lodziarzy" i LodyBonano. Fot. materiały prasowe

Multi Ice Group obecnie oferuje dwie lodowe marki franczyzowe: „u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich oraz LodyBonano. Czym te formaty się różnią, jakie koncepty oraz menu oferują i do kogo są skierowane?
RADOSŁAW CHARUBIN, prezes Multi Ice Group: Prawie dwadzieścia lat temu w Białymstoku otworzyło się pierwsze okienko z amerykańskimi świderkami pod szyldem LodyBonano, jeden z pierwszych konceptów Multi Ice Group. Po kilku latach i po spektakularnym sukcesie marki LodyBonano zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kolejnej - „u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich.

Flagowym produktem marki LodyBonano są lody świderki, ale menu uzupełnia też bogata oferta deserów, granit, Bąbel Wafli oraz kaw klasycznych i mrożonych. Lodziarnie są świetnie przyjmowane w małych i średnich miastach, na rozbudowanych osiedlach oraz w miejscowościach turystycznych.

Dla lokalnej społeczności taki punkt to nie tylko miejsce, gdzie można kupić lody, ale przede wszystkim przestrzeń wspólnego spędzania czasu. U nas spotykają się całe rodziny, grupy dzieciaków przybiegają po obiedzie po swoje ulubione lody. Jeśli lodziarnia znajduje się w odpowiedniej lokalizacji, to życie towarzyskie kwitnie pod nią przez cały sezon, często bez względu na pogodę.

Z kolei marka „u Lodziarzy” specjalizuje się w serwowaniu nietypowych połączeń smakowych, które nawiązują do regionalnych tradycji, np. kuchni podlaskiej. W ofercie Wytwórni Lodów Polskich, obok klasycznej śmietanki czy truskawki, znajdziemy lody o smaku żubrówki, sękacza, a nawet sera korycińskiego. Masterzy “u Lodziarzy” co roku przygotowują nowe kombinacje, które każdy franczyzobiorca może wprowadzić do swojego lokalu. Teraz dodatkowo w ofercie lodziarnio-kawiarni poza lodami i dotychczas dostępnymi goframi znajdą się również desery lodowe, ciastka, ciasta, granola, smoothie i inne smakołyki.

Zazwyczaj lody swoje pięć minut mają latem i wtedy, kiedy pogoda dopisuje. Niektóre lodziarnie działają np. od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Czy tak też jest w przypadku „u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich oraz LodyBonano? Czy są to raczej punkty całoroczne?
Koniec sezonu dla wielu lokali oznacza spadek obrotów lub przerwę w działalności. Jednak w naszym koncepcie są takie miejsca, które sprzedają lody przez cały rok. Są to lodziarnie z częścią kawiarnianą oraz wyspy w galeriach handlowych. Tak działa marka „u Lodziarzy”. W ofercie  całorocznej akcent przenosimy na ciasta, kawy oraz herbaty, dla których zimne desery są idealnym uzupełnieniem.

Dodatkowo przez cały czas pracujemy nad rozwiązaniami, które umożliwiają prowadzenie biznesu przez cały rok. Jedną z propozycji marki LodyBonano jest mobilna, designerska przyczepa, którą można ustawić praktycznie w dowolnym miejscu – do jej montażu nie potrzeba pozwolenia na budowę. Dla zainteresowanych potencjalnych partnerów dostępna jest od ręki – z pełnym wyposażeniem oraz rozkładaną, zadaszoną "strefą relaksu", czyli stolikami i krzesłami dla klientów. Za naszym biznesem na kołach idzie także nowe menu, w którym znajdziemy propozycje także na zimniejsze miesiące. Są to na przykład wytrawne, gorące kanapki czy słodkie wypieki. Dzięki temu właściciele mogą działać również poza szczytem sezonu. I do tego właśnie chcemy dążyć.

Jak zatem wygląda prowadzenie tego biznesu w sezonie, a jak poza nim?
Wszystko zależy od naszych klientów. Lody są w ofercie cały rok, jednak trzeba brać pod uwagę wybory gości, oferować im zróżnicowaną ofertę ciast oraz deserów. W sezonie jesienno-zimowym w menu pojawiają się herbaty, owsiane ciastka. Decydując się na lokal całoroczny, niezależnie od pory roku wymaga on takiego samego zaangażowania ze strony właściciela lokalu, jak i całej załogi.

Proszę o wskazanie aktualnych trendów na rynku lodów. Czy Polacy są raczej tradycjonalistami, czy wręcz przeciwnie - lubią nieoczywiste smaki?
Z jednej strony nieustannym powodzeniem cieszą się tradycyjne smaki takie jak wanilia czy czekolada, przełamane świeżymi owocami i dodatkami. Jednak powodzenie Wytwórni Lodów Polskich opiera się na lodach rzemieślniczych, które są produkowane z mleka, owoców. Oparte na tradycyjnej recepturze są alternatywą dla amerykańskich świderków czy lodów włoskich. Tu w każdym sezonie wprowadzamy nieoczywiste i zaskakujące smaki, które zawsze mają swoich miłośników.

Przykładowo w ubiegłym sezonie postawiliśmy na wspomnienia z dzieciństwa i serwowaliśmy takie smaki jak: ryż na mleku z pistacją i malinami, tarkowana marchewka z jabłkiem czy kefir z czerwoną porzeczką. Nie zabrakło też lodów nawiązujących do popularnych słodyczy i ciast oraz sorbetów produkowanych z soczystych owoców.

Jakie plany mają oba szyldy na ten rok? Gdzie możemy spodziewać się nowych otwarć?
Działamy w tym biznesie od  20 lat, więc nasze koncepty to gotowy przepis na sukces. Dysponujemy wysokiej jakości maszynami, pełnym zapleczem zaopatrzeniowym oraz produktami, które uwielbiają klienci w całej Polsce. W sumie na mapie kraju funkcjonują setki naszych punktów i przez cały czas dochodzą nowe. Warto podkreślić, że w markach lodowych niezmiennie jesteśmy liderem pod względem liczby aktywnych punktów. Naszym celem w tym roku jest powiększenie ich ilości o 30% w każdej z marek. Możemy też zdradzić, że tak jak zawsze szykujemy mnóstwo niespodzianek i nowości.

Multi Ice Group oprócz lodowych franczyz oferuje także dwie inne. Są to: BuBu Bubble Tea oraz Crazy Dog. Skąd pomysł na tak odległe od siebie specjalizacje?
Pomysł zrodził się dość spontanicznie. Nasze doświadczenie z branży lodowej postanowiliśmy przenieść na inne rodzaje gastronomii. Niemniej jednak tak jak w przypadku marek LodyBonano czy Wytwórni Lodów Polskich pozostaliśmy wierni naszym zasadom. Są to: tradycyjne receptury, wyjątkowe smaki oraz przejrzysty biznes.

Nowy koncept od Multi Ice Group jest skierowany do franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć własną przyczepę gastro. Crazy Dog to dobre jedzenie z wysokiej jakości składników, designerskie, w pełni wyposażone przyczepy oraz szybki zwrot z inwestycji. W menu Crazy Dog znajdziemy przede wszystkim hot-dogi, zapiekanki oraz frytki. Wyróżnia je fakt, że powstają z dobrych składników, bez zbędnej chemii.

Modny produkt, nowoczesny design i prosty w obsłudze biznes, to natomiast najważniejsze zalety franczyzy BuBu Bubble Tea, z którą wkroczyliśmy na polski rynek z ofertą bąbelkowych herbat. Napoje te robią furorę na całym świecie i mają oddaną rzeszę fanów także w naszym kraju.

Czy lista franczyz oferowanych przez Multi Ice Group jest zamknięta?
Multi Ice Group to marka, która stawia na nieustanny rozwój. Nie wykluczamy wprowadzenia na rynek nowych, zaskakujących konceptów. Opowiemy o nich, kiedy dopracujemy szczegóły.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

iVario od RATIONAL: prawdziwy przełom w restauracyjnej kuchni

Niezliczone brudne garnki i patelnie, różne wyposażenie kuchni do mise en place i obsługi, zajmowanie miejsca przez frytownice i trzony kuchenne - według firmy RATIONAL, specjalisty w zakresie przygotowywania gorących potraw, to wszystko należy już do przeszłości dzięki iVario.

Convotherm mini: mały piec o ogromnych możliwościach

Nowy Convotherm mini to profesjonalny piec konwekcyjno-parowy przeznaczony przede wszystkim do małych lokali gastronomicznych, którym zależy na oszczędności miejsca oraz energii elektrycznej, a jednocześnie na maksymalnej funkcjonalności.

Jak obniżyć rachunki? Pyszne.pl oferuje restauracjom darmowe audyty

Rosnące opłaty za prąd czy gaz są dla branży gastronomicznej dużym wyzwaniem. Wielu właścicieli lokali, spodziewając się kolejnych podwyżek, poszukuje sposobów na zmniejszenie codziennych kosztów. W znalezieniu oszczędności mogą pomóc darmowe audyty, które serwis Pyszne.pl oferuje swoim partnerom.

Zdrowa Krowa: do mięsa podchodzimy odpowiedzialnie [WYWIAD]

Zdrowa Krowa to sieć restauracji, w której w roli głównej występuje wołowina, choć wegetarianie też znajdą w niej coś dla siebie. O szczegółach biznesu i projektu franczyzowego opowiada Robert Kuc, CEO sieci.

Akademia Bidfood dzieli się wiedzą kulinarną i biznesową

Szkolenia dla gastronomii, doradztwo kulinarne, najnowsze trendy gastronomiczne - to główne obszary działania Akademii Bidfood, która powstała na bazie wiedzy oraz wieloletniego doświadczenia Bidfood Farutex.

Fit Cake: jesteśmy nawigatorem rynku zdrowych słodyczy [WYWIAD]

Fit Cake jest prekursorem w dziedzinie fit deserów oferowanych w cukierniach. Firma stworzyła sieć lokali nazywanych nie-cukierniami, czy fit kawiarniami, które stanowią teraz osobną kategorię w gastronomii. O filozofii firmy oraz jej planach opowiada Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej