- Ruszyła kolejna, piąta już edycja ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej \"Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje" organizowanej przez Związek Polskie Mięso. Zdjęcie: materiały prasowe
– Konsumenci wciąż nie mają wystarczających informacji, popartych rzetelnymi opiniami ekspertów na temat wpływu spożycia mięsa na prawidłowe odżywianie człowieka, jakości oraz zrównoważonej hodowli mającej istotny wpływ na ochronę środowiska. W naszej kampanii chcemy podkreślić wyjątkową jakość polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego. Chcemy zwiększyć wiedzę konsumentów na temat walorów odżywczych mięsa w zbilansowanej diecie – mówi Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.
Polskie mięso karmi zmysły
Komunikacja V edycji kampanii przebiegająca pod hasłem POLSKIE MIĘSO KARMI ZMYSŁY pokazuje, że polskie mięso karmi wszystkie zmysły: wyglądem, smakiem, aromatem, ale też dźwiękiem, który wydaje podczas smażenia czy grillowania oraz tym, jak jego struktura zmienia się w dotyku podczas różnych metod obróbki termicznej. Organizatorzy kampanii pokazują, skąd bierze się smak mięsa, co wpływa na jego aromat, jak wybierać, przechowywać, gotować i serwować polskie mięso, aby stanowiło prawdziwą ucztę dla zmysłów.
Ambasadorem tegorocznej edycji kampanii został znany ze swoich kulinarnych dokonań́ kucharz Grzegorz Zawierucha. – Gotowanie to sztuka, która pobudza wszystkie zmysły. Od koloru i doskonałej jakości mięsa, które przyrządzamy, przez jego idealną strukturę, sprężystą lub chrupiącą skórkę po smak i aromat, które nie mają sobie równych. Przygotowując dania z polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, pokażę czym jest wielozmysłowość w kuchni i jak kierować się nią w codziennym gotowaniu. – mówi Grzegorz Zawierucha.
W kampanii biorą udział uznane ekspertki: po raz kolejny już prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, specjalistka w obszarze trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego oraz dietetyczka dr Wanda Baltaza.
– Nadrzędną misją i moim celem w tej kampanii jest zainicjowanie i podjęcie merytorycznej dyskusji opartej o źródłowe dane pochodzące z wyników badań, dotyczących spożywania mięsa, jego właściwości odżywczych i korzyści dla organizmu człowieka, jego rzeczywistej wartości, wyjątkowych właściwości smakowych i tekstualnych – mówi prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka.
Odpowiedź na rynkowe wyzwania
Polski rynek mięsny wciąż jest jednym z największych w Europie i odgrywa ważną rolę w gospodarce kraju. Właściciele firm zajmujących się produkcją mięsa wieprzowego i drobiu starają się zrobić wszystko, co w ich mocy, aby utrzymać stabilność rynku i zapewnić konsumentom dostęp do wysokiej jakości produktów mięsnych.
Wieprzowina i drób w Polsce są postrzegane jako popularne i często spożywane produkty mięsne. Mięso wieprzowe jest tradycyjnie ważnym elementem kuchni polskiej, a także stosunkowo łatwo dostępnym i relatywnie tanim. Z kolei drób zyskuje na popularności ze względu na swoje właściwości odżywcze i niską zawartość tłuszczu. Ważnym wyzwaniem dla branży mięsnej w Polsce jest utrzymanie zaufania konsumentów wobec jakości mięsa oraz odpowiedzialności społecznej i ekologicznej producentów.
Branża mięsna w Polsce stara się reagować na takie wyzwania poprzez wdrażanie nowych standardów jakości i dobrostanu zwierząt, inwestycje w rozwój nowych technologii, które pozwolą na jeszcze wyższą jakość i bezpieczeństwo produktów mięsnych oraz minimalizację negatywnego wpływu na środowisko naturalne i ludzi.
Największy eksporter mięsa
Związek Polskie Mięso stara się wdrażać edukacyjne programy dla konsumentów, które zwiększają świadomość konsumentów na temat jakości i pochodzenia mięsa i promują zdrowy styl życia i zrównoważoną dietę, w której mięso wieprzowe i drobiowe odgrywają istotną rolę. Jednym z nich jest kampania " Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje".
Warto wspomnieć, że Polska jest jednym z największych eksporterów mięsa drobiowego w Europie z rosnącymi z roku na rok przychodami z tego tytułu. W okresie jedenastu miesięcy 2022 r. przychody uzyskane przez przedsiębiorców ze sprzedaży zagranicznej mięsa, przetworów mięsnych i żywca były o 38% wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 8,9 mld EUR.
Wszystkie informacje o kampanii Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje można znaleźć na stronie: www.pewnejestjedno.pl. Kampania została w całości sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.