x

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    18.01.2023

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka. Zdjęcie: Wojciech Robakowski
Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka. Zdjęcie: Wojciech Robakowski
– Żabka to aktualnie największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce – mówi nam Anna Grabowska (na zdjęciu), wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka. – Nieustannie pracujemy nad rozszerzeniem oferty, inwestujemy też w nowoczesne urządzenia, np. w piece, które pozwalają na modyfikację asortymentu – wymienia.

W ofercie sieci już teraz znaleźć można hot dogi, kanapki, kebaby, panini czy pizzę, wrapy oraz wiele słodkości – od croissantów, przez drożdżówki, donuty, po pączki. Na tym nie koniec. W kilkuset wybranych sklepach są także dostępne chrupiące przekąski prosto z pieca: churrosy, frytki, nuggetsy z kurczaka czy polędwiczki na patyku.

Wciąż jednak zdecydowanym królem ciepłych przekąsek w Żabce jest hot dog. – Średnio sprzedajemy trzy hot dogi na sekundę. Znajdują się one w czołówce naszych marek własnych, mających największą liczbę lojalnych i powracających klientów – informuje Anna Grabowska.

I dodaje, że w okresie między wrześniem 2021 r. a sierpniem 2022 r. sieć sprzedała w sumie 72 mln hot dogów – to o 34% więcej niż rok wcześniej. – Nasi klienci coraz chętniej sięgają także po panini, o czym świadczy 13,5 mln sztuk sprzedanych tych ciepłych przekąsek, co z kolei oznacza aż 132% wzrost. Hitem jest też gorąca, aromatyczna kawa. W tej kategorii także odnotowujemy wzrost: rocznie sprzedajemy 24 mln kaw, czyli 46% więcej niż przed rokiem – opowiada wiceprezeska zarządu Grupy Żabka.

Od niedawna w Żabce możliwa jest subskrypcja kawowa. – Na tym etapie jest jeszcze za wcześnie, by dzielić się szczegółowymi informacjami i konkretnymi danymi, ale już dziś mogę powiedzieć, że oferta kawonamentu wzbudziła większe zainteresowanie niż zakładaliśmy. Dlatego przygotowaliśmy dla naszych klientów świąteczną promocję – kawę w abonamencie można było dostać w naszych sklepach już od 1 zł za sztukę – mówi Grabowska.

Sprzedaż produktów gastronomicznych podbija też Robbie, czyli automat serwujący hot dogi w jednym z warszawskich sklepów Żabka Nano. – To testowe rozwiązanie, które chcemy sprawdzić w warunkach handlowych. Robbie pokazuje podejście Żabki polegające na testowaniu i szukaniu różnych, innowacyjnych rozwiązań mających zastosowanie w branży handlowej. Dzięki niemu automatyzujemy proces przygotowania hot dogów, ale także mamy dostęp do szeregu danych w czasie rzeczywistym, np. zbliżającym się wyczerpaniu sosów, papilotek czy parówek. W dodatku robot wydaje posiłki zgodnie z zasadą FIFO (First In First Out), stąd użytkownik zawsze może się cieszyć świeżą i chrupiącą bułką – nasza rozmówczyni wymienia zalety tego innowacyjnego rozwiązania.

Jak ustaliliśmy, operator docelowo chce, aby Robbie wydawał nie tylko hot dogi, ale także inne ciepłe posiłki dostępne w ofercie sieci.

Więcej o innowacyjnych rozwiązaniach i strategii Żabki - w wywiadzie z Anną Grabowską w lutowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

 

 

Autor tekstu: Katarzyna Pierzchała

Zobacz także

6 najważniejszych trendów na rynku żywności. Raport targów SIAL PARIS

Jak w najbliższych latach zmieni się rynek żywności? Prezentujemy sześć trendów opracowanych na zlecenie Międzynarodowych Targów Spożywczych SIAL PARIS. Z raportu wynika, że konsumenci coraz chętniej odtwarzają w domu smaki poznane w restauracjach oraz przywiązują wagę do określeń "bio" i "eko".

Czarna lista uciążliwych klientów gastronomii. Czy to legalne?

W Holandii do centralnego rejestru trafią osoby, które w przeszłości sprawiały już problemy w restauracjach, klubach czy hotelach. Na tej podstawie będzie można nie wpuścić ich do lokalu.

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej