x

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Kategoria: Lifestyle - ekologia    02.01.2023

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Fritz-Kola. Fot.: materiały prasowe
Fritz-Kola. Fot.: materiały prasowe
Prawie dwie dekady temu dwóch niemieckich studentów Mirco i Lorenz podczas jedzenia mrożonej pizzy wpadło na pomysł, który na zawsze odmienił rynek napojów rzemieślniczych. Postanowili rzucić wyzwanie największym producentom napojów gazowanych typu cola, tworząc produkt o intensywnym smaku oraz wyrazistym wizerunku i wartościach. Pierwsza fritz-kola zadebiutowała w 2003 r. jako produkt wyraźnie różniący się od konkurencji. Miała intensywny smak, mniej cukru i przede wszystkim zauważalnie więcej kofeiny niż konkurencyjne napoje. Niemiecka kola szybko podbiła serca konsumentów swoim szczerym wizerunkiem i bezkompromisową filozofią działania. Jedną z przyświecających jej idei jest m.in. odpowiedzialność za środowisko naturalne, a realizuje się ona w oparciu o zasady zrównoważonego biznesu.

OD ZAWSZE W SZKLE
Od samego początku fritz-kola sprzedawana jest w opakowaniach szklanych. Butelki takie nadają się do ponownego napełnienia nawet pięćdziesięciokrotnie, a po tym czasie można bez problemu poddać je recyklingowi. Co ważne, szkło nie uwalnia z siebie toksycznych substancji, które mogą zatruwać organizmy żywe oraz środowisko. Dodatkowo podejmowane od lat przez niemiecką firmę działania promują recykling szklanych opakowań i oddawanie ich do punktów skupu zamiast porzucania butelek na ulicach, chodnikach czy plażach, gdzie stwarzać mogą zagrożenie nie tylko dla środowiska naturalnego. Zapoczątkowane przez fritz-kolę inicjatywy „Every Bottle Helps” (Każda butelka pomaga) oraz „Drink from Glass” (Pij ze szkła) poprzez promocję społeczeństwa zrównoważonego pomagają walczyć z problemem, jaki stwarzają plastikowe odpady oraz porzucone butelki. Dbałość o środowisko w przypadku fritz-koli nie ogranicza się wyłącznie do rynku niemieckiego. W 2021 r. firma dostarczyła swoje produkty w wielorazowych butelkach szklanych do aż dziesięciu krajów świata. Z roku na rok pochodząca z Hamburga firma znacząco redukuje także swój ślad węglowy, stawiając sobie za cel ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 45% do 2033 r.

Z TROSKĄ O SPOŁECZEŃSTWO
Na tym jednak nie koniec, bo fritz-kola regularnie włącza się w działania na rzecz społeczeństwa obywatelskiego, promując m.in. uczestnictwo w wyborach, sprzeciwiając się przejawom ekstremizmu czy rasizmu, wspierając otwartość, tolerancję i różnorodność. Dziś litera K w nazwie fritz-kola to symbol wyznawanych przez firmę z Hamburga wartości, które odróżniają ją od jej rynkowej konkurencji. Jednak napój w charakterystycznej butelce wyróżnia się przede wszystkim niepowtarzalnym smakiem.

LEPSZA ALTERNATYWA
Klasyczna fritz-kola original to przede wszystkim orzeźwiający i pobudzający napój, którego cechą charakterystyczną jest wysoka, bo nawet dwukrotnie wyższa niż w innych produktach tego typu zawartość kofeiny – aż 25 mg na 100 ml napoju. Towarzyszą jej ponadto ekstrakt z ziaren kawy i subtelna cytrusowa nuta oraz naturalna woda mineralna, które razem ze zmniejszoną zawartością cukru budują niepowtarzalny smak napoju. Co ważne, fritz-kola jest oparta na naturalnych składnikach, a dodatkowo jest także odpowiednim produktem dla wegetarian i wegan. W portfolio fritz-kola znajdują się cztery warianty koli (w wersji tradycyjnej oraz bez cukru), a także liczne lemoniady owocowe. Dzieli je różnorodność smaków zamkniętych w szklanej butelce, łączy to samo bezkompromisowe podejście do kwestii zrównoważonego biznesu.

Autor tekstu: Artykuł Sponsorowany

Zobacz także

Usuń olej palmowy z listy zakupów! Dla dobra planety i swojego zdrowia

W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej