x

Plebiscyt RoślinnieJemy na najlepszy roślinny produkt 2022 r

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    01.01.2023

Głosy na najlepszy roślinny produkt roku oddają konsumenci, więc dla producentów żywności nagroda jest szczególnie wartościowa. Wyróżnienia w Plebiscycie kampanii RoślinnieJemy zostaną przyznane w sześciu kategoriach.

Statuetka RoślinnieJemy dla Najlepszego Roślinnego Produktu Roku, Fot. Karolina Centkowska
Statuetka RoślinnieJemy dla Najlepszego Roślinnego Produktu Roku, Fot. Karolina Centkowska

W RoślinnieJemy, kampanii wspierającej producentów żywności, sieci handlowe i właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań, grudzień już od pięciu lat jest czasem podsumowań i gorących dyskusji na temat roślinnych nowości, które pojawiły się na rynku w mijającym roku. Polski rynek roślinny jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Jak wynika z badań IQNielsen dla Danone, już co czwarty konsument w Polsce regularnie sięga po alternatywy dla nabiału. Natomiast raport GfK Polonia wskazuje, że w okresie od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. kategoria roślinnych zamienników odnotowała ponad 21% wzrostu liczby nabywców.

Po produkty roślinne nie sięgają już wyłącznie osoby deklarujące się jako weganie lub wegetarianie, a rosnące zainteresowanie roślinnymi produktami widać nie tylko w liczbie oddanych w plebiscycie głosów, ale także w liczbie zgłoszeń różnorodnych roślinnych nowości, jakie pojawiają się na rynku.

Rok 2022 pomimo rosnącej inflacji obfitował w takie nowości. Na rynku pojawiły się nie tylko nowe alternatywy dla mięsa i nabiału, lecz także więcej produktów będących zamiennikami ryb czy jajek. Obserwowaliśmy pojawianie się nowych, w pełni roślinnych marek oraz wprowadzanie roślinnych produktów przez znane sieci handlowe.

KATEGORIE PLEBISCYTU ROŚLINNIEJEMY 2022:
• Najlepszy roślinny produkt 2022
• Roślinny Game Changer 2022
• Najlepszy roślinny debiut gastronomiczny 2022
• Najlepsza nowa marka roślinna 2022
• Najlepszy roślinny produkt 2022 dla profesjonalistów – nagroda Chefs for Change

Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 18 grudnia, spośród nominowanych produktów wybiorą reprezentantów odpowiednich kategorii. Głosowanie będzie trwało przez cały styczeń, a wyniki zostaną ogłoszone podczas gali w lutym 2023 r.

Więcej informacji w mediach społecznościowych RoślinnieJemy.

Autorka: Manika Ladwich, RoślinnieJemy

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Za nami pierwsze warsztaty less waste organizowane przez Foodsi

Marka Foodsi rozpoczęła cykl warsztatów "Rozwiązania less waste dla branży gastronomicznej". Pierwsze spotkanie zorganizowano 26 stycznia w Comfort Food Studio w warszawskiej Hali Koszyki. Uczestniczyli w nim przedstawiciele stołecznych restauracji, piekarni oraz cukierni.

Dominika Kowalska Mistrzynią Polski Barista, Natalia Kwiatkowska najlepsza w Mistrzostwach Brewers Cup

Dominika Kowalska okazała się najlepszą polską baristką, zaś pierwsze miejsce w zawodach Brewers Cup zdobyła Natalia Kwiatkowska, która wywalczyła także tytuł wicemistrzyni Polski Barista.

Strajk kurierów Pyszne.pl. Czy rzeczywiście do niego doszło?

W części miast kurierzy Pyszne.pl mieli w piątek 3 lutego nie wyjść na ulice, aby dowieźć zamówione jedzenie. - Informacje o ewentualnej akcji protestacyjnej dotyczą tylko kilku lokalizacji - twierdzi firma. Odpowiada także na postulaty kurierów.

W marcu finał konkursu HEINZ Selection

Finał konkursu HEINZ Selection odbędzie się 25 marca 2023 roku podczas SMAKKi Gastrotargi w Warszawie. Zadaniem 20 finalistów będzie przygotowanie swojego flagowego burgera z wybranym sosem HEINZ.

Zespół MAKRO Polska wyróżniony certyfikatem "HR Najwyższej Jakości 2023"

Zespół MAKRO Polska po raz kolejny otrzymał certyfikat "HR Najwyższej Jakości." Nagroda ta przyznawana w ramach badania polityki i projektów HR przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami jest potwierdzeniem najwyższych standardów zarządzania zasobami ludzkimi.

"Ciao Italia" - cykl edukacyjny dla restauratorów

W styczniu MAKRO Polska wystartowało z bezpłatnym cyklem edukacyjnym "Ciao Italia" skierowanym do przedstawicieli branży HoReCa. Warsztaty dotyczą kuchni włoskiej.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej