x

Popeyes - nowa marka restauracyjna wkracza do Polski

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.12.2022

Operatorzy Restaurant Brands International i McWin planują w 2023 roku otwarcie w krajach Europy Wschodniej, m.in. w Polsce, lokali gastronomicznych pod marką Popeyes. Chcą także rozwijać sieć Burger King w tym regionie.

Marka Popeyes wyróżnia się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim np. z pikantnymi kurczakami. Zdjęcie: Shutterstock.com
Marka Popeyes wyróżnia się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim np. z pikantnymi kurczakami. Zdjęcie: Shutterstock.com
Obaj operatorzy specjalizujący się w prowadzeniu restauracji typu fast food ogłosili, że podmioty stowarzyszone z McWin zyskały wyłączne prawa obejmujące masterfranczyzę i rozwój marek Burger King oraz Popeyes w kilku krajach Europy Wschodniej.

Ta druga nie jest jeszcze w Polsce obecna. Należąca do Restaurant Brands International marka Popeyes powstała w Nowym Orleanie w 1972 roku. To sieć szybkiej obsługi wyróżniająca się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim z pikantnymi kurczakami, polędwiczkami z kurczaka, smażonymi krewetkami i innymi daniami regionalnymi. Marka liczy ponad 3800 lokali w USA i na całym świecie, w tym otwarte ostatnio restauracje w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii.

McWin będzie rozwijał sieć Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii oraz wprowadzał w Czechach i Polsce markę restauracji Popeyes serwujących smażonego kurczaka za pośrednictwem swojej nowo utworzonej platformy Rex Concepts CEE. Plany obejmują otwarcie 600 restauracji w tych krajach w nadchodzącej dekadzie.

- Jesteśmy zachwyceni, że zrealizowaliśmy nasz cel przy współpracy z McWin i jesteśmy przekonani, że ich ogromne doświadczenie w rozwoju działalności przełoży się na pomyślną ekspansję naszych kultowych marek w Europie Wschodniej - mówi David Shear, prezes Restaurant Brands International Inc., spółki-matki Burger King i Popeyes. - Jest to dla tych marek ważny krok w ambitnej drodze ku ekspansji i z ekscytacją kontynuujemy powiększanie naszego udziału w rynku Europy Wschodniej - dodał.

McWin ma w swoim portfolio 1300 restauracji. To prywatna firma inwestycyjna założona przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara. Henry McGovern jest także założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 tys. pracowników.

Poza przejęciem spółki BK SEE Poland w sierpniu br. umowa McWin z Restaurant Brands International Inc. jest drugą inwestycją tego operatora ze środków pochodzących z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln euro.

Natomiast Restaurant Brands International Inc. to jedna z największych na świecie firm restauracyjnych szybkiej obsługi, która osiąga roczną wartość sprzedaży w ramach całego systemu na poziomie przekraczającym 35 mld dol. i prowadzi ponad 29 tys. restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi: Tim Hortons, Burger King, Popeyes i Firehouse Subs.

 

Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

6 najważniejszych trendów na rynku żywności. Raport targów SIAL PARIS

Jak w najbliższych latach zmieni się rynek żywności? Prezentujemy sześć trendów opracowanych na zlecenie Międzynarodowych Targów Spożywczych SIAL PARIS. Z raportu wynika, że konsumenci coraz chętniej odtwarzają w domu smaki poznane w restauracjach oraz przywiązują wagę do określeń "bio" i "eko".

Czarna lista uciążliwych klientów gastronomii. Czy to legalne?

W Holandii do centralnego rejestru trafią osoby, które w przeszłości sprawiały już problemy w restauracjach, klubach czy hotelach. Na tej podstawie będzie można nie wpuścić ich do lokalu.

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej