- Marka Popeyes wyróżnia się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim np. z pikantnymi kurczakami. Zdjęcie: Shutterstock.com
Ta druga nie jest jeszcze w Polsce obecna. Należąca do Restaurant Brands International marka Popeyes powstała w Nowym Orleanie w 1972 roku. To sieć szybkiej obsługi wyróżniająca się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim z pikantnymi kurczakami, polędwiczkami z kurczaka, smażonymi krewetkami i innymi daniami regionalnymi. Marka liczy ponad 3800 lokali w USA i na całym świecie, w tym otwarte ostatnio restauracje w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii.
McWin będzie rozwijał sieć Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii oraz wprowadzał w Czechach i Polsce markę restauracji Popeyes serwujących smażonego kurczaka za pośrednictwem swojej nowo utworzonej platformy Rex Concepts CEE. Plany obejmują otwarcie 600 restauracji w tych krajach w nadchodzącej dekadzie.
- Jesteśmy zachwyceni, że zrealizowaliśmy nasz cel przy współpracy z McWin i jesteśmy przekonani, że ich ogromne doświadczenie w rozwoju działalności przełoży się na pomyślną ekspansję naszych kultowych marek w Europie Wschodniej - mówi David Shear, prezes Restaurant Brands International Inc., spółki-matki Burger King i Popeyes. - Jest to dla tych marek ważny krok w ambitnej drodze ku ekspansji i z ekscytacją kontynuujemy powiększanie naszego udziału w rynku Europy Wschodniej - dodał.
McWin ma w swoim portfolio 1300 restauracji. To prywatna firma inwestycyjna założona przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara. Henry McGovern jest także założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 tys. pracowników.
Poza przejęciem spółki BK SEE Poland w sierpniu br. umowa McWin z Restaurant Brands International Inc. jest drugą inwestycją tego operatora ze środków pochodzących z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln euro.
Natomiast Restaurant Brands International Inc. to jedna z największych na świecie firm restauracyjnych szybkiej obsługi, która osiąga roczną wartość sprzedaży w ramach całego systemu na poziomie przekraczającym 35 mld dol. i prowadzi ponad 29 tys. restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi: Tim Hortons, Burger King, Popeyes i Firehouse Subs.