x

Hard Beans z Fetco będą produkować i dystrybuować urządzenia do kawy typu cold brew

Kategoria: Twój biznes - wiedza    02.12.2022

Polska palarnia kawy Hard Beans rozpoczęła współpracę z Fetco, czołowym amerykańskim producentem urządzeń do parzenia kawy i herbaty. Wspólnie będą produkować i dystrybuować urządzenie Baby Hard Tank wytwarzające kawę typu cold brew w rekordowym tempie.

Muas Coffee to jeden z kilku lokali w Polsce, które na co dzień korzystają z urządzenia Hard Tank stworzonego przez Hard Beans. Zdjęcie: materiały prasowe.
Muas Coffee to jeden z kilku lokali w Polsce, które na co dzień korzystają z urządzenia Hard Tank stworzonego przez Hard Beans. Zdjęcie: materiały prasowe.
Cold brew, czyli kawa ekstrahowana przy użyciu zimnej wody i serwowana na zimno stała się pozycją obowiązkową w menu polskich kawiarni od później wiosny do początku jesieni. Można ją przygotować na wiele sposobów, choć najczęściej do jej stworzenia wykorzystuje się niewielkie  szklane zaparzacze, w których zielone ziarna kawy mieszane są z lodem, a powolnie ekstrahowany trunek spływa przez filtr do osobnego naczynia. Proces ten jest jednak czasochłonny, a jego mankamentem jest brak powtarzalnych rezultatów.

Urządzenie Hard Tank obecne jest na rynku od 2019 roku i zrewolucjonizowało sposób, w jaki przygotowywana oraz parzona jest kawa typu cold brew, przede wszystkim za sprawą znaczącego skrócenia czasu całego procesu.

– W przypadku kawy jest to 45-50 minut, a jeśli chodzi o jakościowe herbaty czy susze owocowe ekstrakcja przebiega jeszcze szybciej. Możemy zrobić cold brew nawet w 20 minut. To sprzęt, który daje bardzo dużo możliwości, nie tylko w kawiarniach, ale także w restauracjach i barach. Nie mamy co prawda koncesji na alkohol i nie zamierzamy go sprzedawać, ale Hard Tank można wykorzystywać także w sztuce barmańskiej do infuzowania alkoholi – mówi Dagmara Folgart, managerka Muas Coffee, jednego z kilku lokali w Polsce, które na co dzień korzystają z urządzenia stworzonego przez Hard Beans.

Baby Hard Tank, o którym tu mowa zadebiutował w 2021 jako mniejsza, kompaktowa wersja urządzenia Hard Tank Dispenser. Oprócz kawy, Hard Tank pozwala na przygotowanie całego szeregu naparów, począwszy od herbaty przez napary ziołowe, na cascarze kończąc. Ta ostatnia jest napojem na bazie skórek owoców kawowca, które stanowią produkt uboczny procesu pozyskiwania kawowych ziaren.

– Opieramy  się na nitro cold brew i cold brew, oprócz tego oferujemy szybki przelew oraz espresso i kawy mleczne. Dzięki temu, że dysponujemy sprzętem, który skraca czas przygotowania i jest w pełni zautomatyzowany, mamy możliwości serwowania kawy nitro przez cały rok – dodaje managerka Muas.

Zaletą Hard Tank jest jednak nie tylko szybkość przygotowywania napojów, ale także wydajność. W ciągu 24 godzin możemy za jego pomocą przygotować duże ilości cold brew w ramach zautomatyzowanego procesu odbywającego się w obiegu zamkniętym. Dzięki temu, kawa nie utlenia się w kontakcie z powietrzem i pozostaje świeża. Dodatkowo, urządzenie posiada automatyczny program czyszczenia, co pozwala lepiej dbać o higienę całego procesu.

Na rynku polskim urządzenia Hard Tank dostępne są jak na razie w nielicznych lokalach, choć już udało im się zdobyć uznanie wśród miłośników kawy na świecie. W 2021 i 2022 podczas targów World of Coffee oba sprzęty (Baby i Dispenser) zdobyły nagrodę dla najlepszego nowego produktu przyznawaną przez stowarzyszenie Specialty Coffee Association (SCA Best New Product).

Od 2023 roku firma Hard Beans rozpocznie współpracę z amerykańskim FETCO przy produkcji i dystrybucji Hard Tanka.
– Wierzymy, że to partnerstwo odmieni rynek cold brew dzięki łatwości, efektywności i lepszym walorom smakowym produkowanych napojów. Hard Beans i FETCO sprawiają, że cold brew staje się bardziej atrakcyjne dla konsumentów niż kiedykolwiek – mówi Artur Porada, CEO, Hard Beans. Baby Hardtank ma być dostępny poprzez dystrybucję FETCO na początku 2023 roku.


Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

6 najważniejszych trendów na rynku żywności. Raport targów SIAL PARIS

Jak w najbliższych latach zmieni się rynek żywności? Prezentujemy sześć trendów opracowanych na zlecenie Międzynarodowych Targów Spożywczych SIAL PARIS. Z raportu wynika, że konsumenci coraz chętniej odtwarzają w domu smaki poznane w restauracjach oraz przywiązują wagę do określeń "bio" i "eko".

Czarna lista uciążliwych klientów gastronomii. Czy to legalne?

W Holandii do centralnego rejestru trafią osoby, które w przeszłości sprawiały już problemy w restauracjach, klubach czy hotelach. Na tej podstawie będzie można nie wpuścić ich do lokalu.

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej