- W czasie kolacji Taste the Wine w Concordia Taste odbyła się licytacja limitowanych butelek z etykietami wykreowanymi przez polskich artystów. Zdjęcie: materiały prasowe
– Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas materiał to dopiero początek. Już odzywają się do nas partnerzy, którzy chcą wesprzeć drugą edycję Taste the Wine. Możliwe, że przed nami kolejna reportażowa przygoda, choć szczegółów na ten moment nie chcę jeszcze zdradzać – dodaje.
Pairing na cztery ręce
Podczas wydarzenia goście mieli okazję spróbować polskich win. Serwowano wina z trzech polskich winnic: Winnicy Zodiak, Gostchorze oraz z Winnicy Aris. Adam Adamczak, szef kuchni Concordia Taste, oraz Filip Cwojdziński, szef kuchni restauracji TU., przygotowali menu sparowane z konkretnymi kieliszkami.
– Cały proces tworzenia był bardzo inspirujący. Spotkaliśmy się, próbowaliśmy, dyskutowaliśmy i tak powstało wyjątkowe menu – opowiada Jacek Kulza, sommelier Concordia Taste.
I tak na talerzach gości znalazły się m. in. troć z majonezem z raków rzecznych z brzoskwiniami i słoniną sparowane z Pinot Noir 2020 z Winnicy Gostchorze czy jeleń z jeżynami, kaparami z czarnego bzu w towarzystwie buraczanych szagówek – to danie z kolei w połączeniu z Pinot Noir 2020 z Winnicy Zodiak.
Całość wydarzenia oraz licytacje prowadził Mikołaj Rey, smakosz i entuzjasta wyzwań gastronomicznych, finalista I edycji programu Master Chef.
Licytacja wciąż trwa!
W czasie kolacji odbyła się również licytacja limitowanych butelek z etykietami wykreowanymi przez polskich artystów.
– Współpracowali z nami Noriaki, Alicja Biała, Michał Dumin, Bartłomiej Stypka, Mathilda, Someart, Krystian Kiełbasa oraz Glitch Lab. Serdecznie dziękujemy im za niesamowite zaangażowanie oraz wspaniałe i niepowtarzalne prace. Podczas samej kolacji uzbieraliśmy kwotę 3 900 zł, którą przekażemy Wielkopolskiemu Towarzystwu Zachęty Sztuk Pięknych – mówi Natalia Kozanecka, marketing specialist Concordia Taste. – Wszystko dlatego, że wspieramy lokalność, sztukę i polską kulturę winiarską i właśnie to jest nasz kierunek – dodaje.
Jest jeszcze szansa, by jeszcze wylicytować limitowane butelki z artystycznymi etykietami.
– Kontynuujemy licytację przez portal Allegro, aby móc jeszcze bardziej wesprzeć polskich artystów za pośrednictwem Fundacji Zachęta – podsumowuje Tomasz Tarkowski.
Link do licytacji: https://allegro.pl/uzytkownik/concordia_taste
Link do reportażu Taste the Wine: https://www.youtube.com/watch?v=pC2Xwh035-I