x

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Kategoria: Miejsca    01.12.2022

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Wine&Bar Grono to połączenie sklepu i baru. Zdjęcie: materiały prasowe
Wine&Bar Grono to połączenie sklepu i baru. Zdjęcie: materiały prasowe
Wine&Bar Grono to połączenie sklepu i baru. Zlokalizowany przy ul. Mokotowskiej jest miejscem, do którego można przyjść przy okazji zakupów albo w przerwie podczas pracy. Kupimy w nim dobre, wyselekcjonowane wino lub wypijemy kieliszek na miejscu. Wino serwowane jest w pięknym szkle, w towarzystwie antipasti, w wyjątkowym wnętrzu i swobodnej atmosferze.

Sommelier doradzi
W Wine&Bar Grono wszystko kręci się wokół wina. Dostępny jest każdy jego rodzaj: różowe, białe, czerwone, pomarańczowe, musujące, deserowe, słodkie, wytrawne. Na półkach znajdziemy wina biodynamiczne, ekologiczne, naturalne, ale też od małych, często rodzinnych producentów. W Gronie zasmakować można głównie w winach włoskich, a także i polskich.

Ogromną rolę odgrywa selekcja sommelierska. Jej podstawą jest jakość. Można tu trafić na „wschodzące gwiazdy”, butelki z niedużych rodzinnych winnic, ale też od sprawdzonych i cenionych producentów. Sommelier bierze pod uwagę nowości dostępne na rynku oraz panujące trendy, więc w Gronie zawsze trafimy na coś nowego. Dodatkowo na półkach pojawiają się także limitowane edycje z dobrych roczników, rzadko dostępne na rynku.

Żeby nie pogubić się w wyborze, na miejscu doświadczeni sommelierzy chętnie pomogą w podjęciu zakupowej decyzji. Jeśli planujemy spotkanie w większym gronie, specjalnie na takie okazje dostępne są wina w butelkach magnum oraz double magnum - dużych 1,5 i 3 litrowych.

W Wine&Bar Grono wszystko kręci się wokół wina. Dostępny jest każdy jego rodzaj: różowe, białe, czerwone, pomarańczowe, musujące, deserowe, słodkie, wytrawne. Zdjęcie: materiały prasowe
W Wine&Bar Grono wszystko kręci się wokół wina. Dostępny jest każdy jego rodzaj: różowe, białe, czerwone, pomarańczowe, musujące, deserowe, słodkie, wytrawne. Zdjęcie: materiały prasowe
Degustacja na miejscu
Nim zabierzemy butelkę wina do domu, możemy spróbować go na miejscu dzięki selekcji na kieliszki. Specjalistyczne, ręcznie robione, lekkie, o pięknych kształtach szkło od Spiegelau, pobudza dodatkowo zmysły, podkreślając smak wina.

Do wina, można zamówić prawdziwe włoskie antipasti. Sery prosto z Włoch, które dostarcza jeden z sąsiadów - Delikatesy Włoski Mąż, smaczne pieczywo, oliwki i orzeszki świetnie współgrają z oferowanymi winami.

Powrót do lat 90.
Doświadczenie dopełnia wyjątkowe wnętrze zaprojektowane przez studio Moszczyńska Puchalska. Kameralna przestrzeń łączy w sobie wizerunek nowoczesnej winiarni i stylu Avant Basic z lat 90. Projektantki zadbały o to, aby miejsce zgodnie ze swoją nazwą łączyło tych, którzy tu przebywają.

Otwarta przestrzeń z wielofunkcyjnymi meblami jest płynna, dzięki czemu lokal zmienia swój klimat w zależności od pory dnia czy ilości przebywających w nim osób. Jednak zawsze w przytulnej i przyjacielskiej atmosferze, z winem w roli głównej.

Wpływ ma na to także sama nazwa, która kojarzy się i z winem, ale i ze społecznością. Wine&Bar Grono zachęca do spotkania przy kieliszku wina, które łączy, które ze względu na lokalizację jest zawsze dostępne, jest blisko, którego można napić się przy okazji.

- Wine&Bar Grono powstało z potrzeby oferowania dobrej jakości wyselekcjonowanych win, które będą dostępne „po sąsiedzku” i w dobrej cenie - mówi Beata Gawęda-Pawełek, importerka win, założycielka i pomysłodawczyni Grona oraz takich marek jak Kieliszki na Próżnej, Vini e Affini czy Wine Corner. - Robiąc zakupy na Mokotowskiej, można przyjść do nas na kieliszek wina, wpaść tu podczas przerwy w pracy, umówić się na spotkanie, na aperitif przed i po imprezie, a także spontanicznie, po sąsiedzku. To miejsce bez zadęcia, ale z dobrym serwisem i z wysokiej jakości produktami - podkreśla.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Cukiernia Sowa w Toruniu po metamorfozie

Cukiernia i Restauracja Sowa na Rynku Staromiejskim w Toruniu przeszła metamorfozę. Torunianie i turyści można teraz konsumować torty, serniki, tarty, kawę i lunche w nowoczesnym, designerskim wnętrzu.

Shitty Dinner w Warszawie. Sukces konceptu łączącego kolację ze spektaklem komediowym

Koncept najpierw zawitał do łódzkiej restauracji Ukryte Rzeki, a teraz święci triumfy w warszawskiej Mokolove. Shitty Dinner - połączenie eleganckiej kolacji z improwizowanym spektaklem komicznym - cieszy się ogromnym powodzeniem.

Warszawskie Butero - restauracja, w której rządzą masło i duch jedności

Butero to nowo otwarty lokal, którego wyróżnikiem jest wyrabiane na miejscu masło podawane w różnych wariantach smakowych. To jednak tylko jedna z wielu atrakcji konceptu otwarcie nawiązującego do kultury queer.

MOXO w Fabryce Norblina - restauracja i klub muzyczny w jednym (na miarę Nowego Jorku)

MOXO już otwarte! Lokal urządzony we wnętrzach zrewitalizowanej XIX-wiecznej Hali Odlewni Fabryki Norblina może się poszczycić najwyższym w Polsce barem, oryginalnym industrialnym wyposażeniem oraz menu w stylu Nikkei łączącym kuchnię japońską i peruwiańską. Wisienką na torcie jest muzyka na żywo.

Stolica Cafe - Bogdan Gałązka twórcą metamorfozy lokalu w warszawskim Kinie Iluzjon

Wystartowała już nowa kawiarnia w Kinie Iluzjon na Mokotowie - Stolica Cafe. Jej właścicielami są teraz doświadczony szef kuchni Bogdan Gałązka i jego wspólnik Piotr Wierzbowski. Zapowiadają, że pod ich rządami lokal stanie się miejscem spotkania kuchni i filmu.

Piotr Kędzierski "Kędzior" z własną restauracją w Warszawie. Pod Gigantami przyciąga i profesorów, i raperów

Znany dziennikarz i radiowiec Piotr Kędzierski otworzył własną restaurację - Pod Gigantami w Al. Ujazdowskich. Piękne pałacowe wnętrze, polska kuchnia z nowoczesnym twistem, doborowe towarzystwo i wizja właściciela - to atuty tego miejsca.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej