Na wysokości zadania stanęły także koncerny. Nie zabrakło też niezależnych bottlerów. Z myślą o bardziej wybrednych koneserach tego trunku postawiono strefę „HIGH PROOF: Ekskluzywna Selekcja dla Koneserów" – wspólny projekt portalu Bestofwhisky.pl, agencji doradztwa DramsApart oraz firmy Tudor House - z interesującymi, starannie wyselekcjonowanymi (tj. wiekowymi i limitowanymi) edycjami whisky.
Poza napojami wysokoprocentowymi imponowała również strefa gastro znajdująca się przed wejściem na teren WLW. W porównaniu z poprzednim edycjami festiwalowymi organizatorzy oferowali wyjątkową różnorodność potraw i posiłków serwowanych z food trucków.
Nowe miejsce organizacji Whisky Live Warsaw budziło sprzeczne emocje przed startem festiwalu. Centrum Biznesowe na stadionie Legii Warszawa oferowało co prawda większą przestrzeń, której brakowało rok wcześniej w Centrum Praskim Koneser, ale nijak wiązało się z klimatem alkoholi premium.Szybko okazało się jednak, że obawy uczestników były bezpodstawne. Schludna, przeszklona przestrzeń z pięknym widokiem na murawę stadionu dobrze wpisała się atmosferę święta whisky, a możliwość degustacji trunków na trybunie z miękkimi fotelami okazała się dodatkowym atutem. Szczególnie, że mimo późniejszego niż zazwyczaj terminu organizacji WLW pogoda dopisała i była iście wiosenna. Dobrym rozwiązaniem było również umieszczenie stoisk cygarowych na tyłach trybun, przez co dym nie przeszkadzał tym, którzy przebywali w środku.
Uczestnicy chwalili na każdym kroku przestronne sale oraz szerokie korytarze, co skutecznie zapobiegło tłumom oraz kolejkom do poszczególnych stoisk. Rekordowa frekwencja w liczbie 4 tys. osób rozłożyła się proporcjonalnie na dwa dni, przez co goście WLW mogli pokonywać festiwalowe przestrzenie bez konieczności przeciskania się. Kolejki tworzyły się jedynie przy sklepie festiwalowym, co podkreślało jednak zainteresowanie degustowanymi trunkami. Dla tych, którzy chcieli odpocząć od ciągłego stania lub przemieszczania się, przygotowano szereg kanap i leżaków.