x

Rekordy na Restaurant Week. Ruszyły rezerwacje na 2023 rok

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    25.11.2022

Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w najlepszych restauracjach rekordowe ponad 135 tysięcy gości. Polska edycja Restaurant Week jest siódmym największym wydarzeniem kulinarnym spośród wszystkich na świecie i drugim największym biletowanym eventem w kraju.

Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w najlepszych restauracjach rekordowe ponad 135 tysięcy gości. Grafika: materiały prasowe
Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w najlepszych restauracjach rekordowe ponad 135 tysięcy gości. Grafika: materiały prasowe
Zakończona właśnie siedemnasta edycja Restaurant Week Polska przyniosła falę popandemicznych rekordów. Polacy tłumnie ruszyli odkrywać popisowe menu w najlepszych restauracjach poprzez nowoczesną platformę internetową. Przy stołach ponad 370 najlepszych restauracji w ponad 40 miastach zasiadło 135014 gości, prawie 12% więcej niż w poprzedniej, wiosennej edycji Festiwalu. Zaserwowano im prawie pół miliona popisowych dań. Chętnych na festiwalowe wyjście było jednak znacznie więcej.

- To już szósty rekordowy Festiwal z rzędu. Zainteresowanie Restaurant Weekiem po raz kolejny znacząco przerosło nasze oczekiwania. Intensywnie pracujemy już nad tym, by w kolejnej edycji móc przyjąć jeszcze więcej gości - podkreśla Marcin Wawrzeń, dyrektor Festiwalu. - Ponadto, więcej niż 60% gości odwiedziło nasze festiwalowe restauracje po raz pierwszy. W polskiej skali oznacza to, że frekwencja w jednej edycji Restaurant Week może być kilkukrotnie wyższa i już wiosną to wydarzenie może ponownie stać się najpopularniejszą polską biletowaną imprezą.

Rekordowa jest także ilość uratowanego na Festiwalu jedzenia, która wyniosła aż 16 200 kilogramów. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu restauracje mogły bowiem zamawiać dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Uniknęły w ten sposób strat związanych z magazynowaniem, jednej z głównych przyczyn marnowania żywności.

Założony w 2015 roku Restaurant Week Polska jest już siódmym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym na Ziemi. Większe od polskiej edycji Festiwalu są już tylko głęboko zakorzenione w historii i kulturze inicjatywy: Oktoberfest (Niemcy; 6 milionów gości; rok założenia 1819), Taste of Chicago (USA; 3 miliony gości; r. zał. 1980), National Cherry Festival (USA; 500 tys. gości; 1925), Melbourne Food and Wine Festival (Australia; 300 tys. gości; 1993), Salon du Chocolat (Francja; 150 tys. gości; 1996).

- Trwają zaawansowane prace nad polskim i zagranicznym rozwojem Festiwalu. Do końca dekady, a może szybciej, chcemy by stał się czwartym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym świata, zaraz po Oktoberfest, Taste of Chicago oraz chińskim Festiwalu Pieroga odbywającym się od 278 roku p.n.e. - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, założyciele platformy festiwalowej RestaurantClub.

Na www.RestaurantWeek.pl można już rezerwować z rabatami (do ponad 25%) wyjścia na festiwale restauracyjne 2023 roku - zarówno dla siebie, jak i na prezent (otrzymuje się elegancki PDF do druku). Bardzo popularne wśród pracodawców staje się kupowanie rezerwacji do restauracji dla pracowników, zamówienia składać można przez info@restaurantclub.pl.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Medaliści olimpiady pizzy wsparli WOŚP w nietypowy sposób

Zdobywcy miejsc na olimpiadzie Vera Pizza Napoletana w Neapolu spotkali się w Pabianicach. Tym razem jednak nie po to, by ze sobą rywalizować, a wspólnie zebrać pieniądze na szczytny cel, przygotowując nietypową pizzę.

Festiwal Pizzy w Pizzy Hut najdroższy od lat. Internauci bezlitośni

Festiwal Pizzy w Pizza Hut to wydarzenie, które odbywa się pod hasłem: Jesz i pijesz, ile chcesz. Za z góry określoną kwotę można zamówić dowolną ilość pizzy, z napojami lub bez. Internauci ostro krytykują tegoroczne ceny akcji i dają upust emocjom w komentarzach.

Trwa głosowanie w plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt 2022

Piąty plebiscyt na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2022 kampanii RoślinnieJemy wszedł w kolejny etap. Do 31 stycznia konsumenci mogą oddawać głosy na produkty i marki, które szczególnie zapadły im w pamięć, wpłynęły na ich zwyczaje żywieniowe lub ułatwiły dostęp do pełnowartościowej diety roślinnej.

Kraków z najtańszą ofertą wegańską w Europie

Kraków zajął pierwsze miejsce w rankingu europejskich miast z najbardziej atrakcyjną cenowo ofertą wegańskich restauracji. W pierwszej dwudziestce znalazły się także Warszawa i Łódź. Zestawienie utworzono na podstawie analizy danych z 3,5 miliona roślinnych lokali na świecie.

Selgros Cash & Carry i Caritas Polska zapraszają potrzebujących do wigilijnego stołu

Caritas Polska zorganizuje 24 grudnia spotkania wigilijne dla potrzebujących. W 85 miastach przygotowane zostaną stoły z daniami wigilijnymi, a także paczki świąteczne dla 20 tysięcy osób. Kolejny rok z rzędu partnerem strategicznym wydarzenia i fundatorem produktów jest Selgros Cash & Carry.

Zwycięskie restauracje plebiscytu gości Restaurant Week

135 tysięcy gości Restaurant Week spotkało się przy wspólnym stole w tegorocznej edycji festiwalu. Po wizycie w jednej z ponad 400 restauracji w kraju mieli oni szansę, by ocenić dania, obsługę i atmosferę lokalu. Oto wyniki plebiscytu.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej