x

Tydzień Kuchni Polskiej - podsumowanie kulinarnego świętowania niepodległości

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    25.11.2022

Blisko 400 restauracji z 224 miast wzięło udział w akcji Tydzień Kuchni Polskiej związanej z obchodami Święta Niepodległości. W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi, zapomniany specjał kuchni Pomorza.

Blisko 400 restauracji z 224 miast wzięło udział w akcji Tydzień Kuchni Polskiej związanej z obchodami Święta Niepodległości. Zdjęcie: materiały prasowe
Blisko 400 restauracji z 224 miast wzięło udział w akcji Tydzień Kuchni Polskiej związanej z obchodami Święta Niepodległości. Zdjęcie: materiały prasowe
Tydzień Kuchni Polskiej to cyklicznie organizowana akcja w ramach programu odpowiedzialności społecznej MAKRO Polskie Skarby Kulinarne. Jej głównym celem jest wspólne świętowanie, przywoływanie dań kuchni polskiej w najlepszej odsłonie oraz zachęcenie konsumentów do wspierania lokalnych restauracji serwujących polskie potrawy.

Tydzień przed rozpoczęciem akcji MAKRO Polska zorganizowało Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej w Krakowie oraz Warszawie. Wydarzenie to było skierowane do mediów i influencerów, którzy mieli okazję posłuchać o historii kuchni polskiej oraz spróbować dania.

W trwającej od 11 do 20 listopada akcji Tydzień Kuchni Polskiej wzięło udział blisko 400 lokali z 224 miast (najwięcej z woj. śląskiego - 56, Małopolski - 48 oraz Mazowsza - 45). W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi - zapomniany specjał kuchni Pomorza.

Nie zabrakło też, zgodnie z przesłaniem akcji, dań biało-czerwonych. Wśród propozycji pojawiały się bowiem: barszcz czerwony ze śmietaną, ciasta z galaretką z czerwonych owoców oraz wiele innych potraw inspirowanych kolorami narodowej flagi.

Promocję Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy i influencerzy kulinarni z całego kraju. Zdjęcie: materiały prasowe
Promocję Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy i influencerzy kulinarni z całego kraju. Zdjęcie: materiały prasowe
Promocję Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy i influencerzy kulinarni z całego kraju. Podkreślają, jak ważna to inicjatywa. Zdaniem Anny Wlezień, prowadzącej blog „Życie od Kuchni”, ta akcja pozwala nam powrócić do zapomnianych smaków, na nowo odkryć tradycyjne polskie dania i rozsmakować się w ich bardziej współczesnych wersjach. "Dzięki Tygodniowi Kuchni Polskiej przywracamy do życia wielopokoleniowe tradycje i czujemy dumę z na nowo odkrywanej bogatej, polskiej kultury kulinarnej” - podkreśla blogerka.

Wtóruje jej Dominika Komorowska-Bura z bloga „Gdzie Zjeść na Śląsku”: - Tydzień Kuchni Polskiej daje nam możliwość powrotu do korzeni i czerpania z naszej rodzimej tradycji, która dla wielu jest prawdziwym comfort foodem. Dla niektórych polskie jedzenie jest utożsamiane tylko z mielonym albo schabowym, a tu – psikus! Niejednemu gościowi restauracji na pewno szeroko otworzyły się oczy przy stole patrząc, jakie możliwości ma kuchnia polska. Tydzień Kuchni Polskiej jest fantastyczny i czekam na kolejne edycje.

- To bardzo dobry pomysł, aby promować lokale serwujące kuchnię polską, właśnie w listopadzie i łączyć Tydzień Kuchni Polskiej z obchodami niepodległości. To okazja, aby cieszyć się kuchnią tradycyjną i regionalną, w gronie bliskich czy znajomych. Listopad w wielu toruńskich restauracjach stoi pod znakiem gęsiny, cieszy nas, że pojawiała się ona także w menu przygotowanych na czas festiwalu. Pewnym wyzwaniem dla restauratorów były jednak zestawy wegetariańskie, choć tradycyjna kuchnia polska ma się czym pochwalić jeśli chodzi o potrawy bezmięsne. Mamy ogromną nadzieję, że do kolejnej edycji festiwalu włączy się więcej toruńskich restauracji - podkreśla z kolei Marta Sikorska, jedna z instagramerek prowadząca profil „Foodbook Smaki Torunia”.

Okazuje się również, że Tydzień Kuchni Polskiej pozwolił spełnić… kulinarne marzenia.
- Moje wymarzone menu kuchni polskiej oparte jest o lokalne i sezonowe produkty, a więc zawsze nieco inne, typowe dla pory roku i danego obszaru. Pozostając w temacie odkrywania, to właśnie dzięki tegorocznej edycji Tygodnia Kuchni Polskiej mogłam odkryć, jak cudownie smakuje wielkopolska, treściwa zupa o jakże wdzięcznej nazwie parzybroda - mówi Anna Wlezień.

Chociaż obecna edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca, cały czas trwa program Polskie Skarby Kulinarne, który pozwala odkryć bogactwo i różnorodność naszych rodzimych kulinariów. Goście mogą do końca roku oddawać głosy w plebiscycie Najlepsza Restauracja 2023, który wyłoni ulubione lokale gastronomiczne Polaków w poszczególnych regionach. Więcej na www.polskieskarby.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Medaliści olimpiady pizzy wsparli WOŚP w nietypowy sposób

Zdobywcy miejsc na olimpiadzie Vera Pizza Napoletana w Neapolu spotkali się w Pabianicach. Tym razem jednak nie po to, by ze sobą rywalizować, a wspólnie zebrać pieniądze na szczytny cel, przygotowując nietypową pizzę.

Festiwal Pizzy w Pizzy Hut najdroższy od lat. Internauci bezlitośni

Festiwal Pizzy w Pizza Hut to wydarzenie, które odbywa się pod hasłem: Jesz i pijesz, ile chcesz. Za z góry określoną kwotę można zamówić dowolną ilość pizzy, z napojami lub bez. Internauci ostro krytykują tegoroczne ceny akcji i dają upust emocjom w komentarzach.

Trwa głosowanie w plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt 2022

Piąty plebiscyt na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2022 kampanii RoślinnieJemy wszedł w kolejny etap. Do 31 stycznia konsumenci mogą oddawać głosy na produkty i marki, które szczególnie zapadły im w pamięć, wpłynęły na ich zwyczaje żywieniowe lub ułatwiły dostęp do pełnowartościowej diety roślinnej.

Kraków z najtańszą ofertą wegańską w Europie

Kraków zajął pierwsze miejsce w rankingu europejskich miast z najbardziej atrakcyjną cenowo ofertą wegańskich restauracji. W pierwszej dwudziestce znalazły się także Warszawa i Łódź. Zestawienie utworzono na podstawie analizy danych z 3,5 miliona roślinnych lokali na świecie.

Selgros Cash & Carry i Caritas Polska zapraszają potrzebujących do wigilijnego stołu

Caritas Polska zorganizuje 24 grudnia spotkania wigilijne dla potrzebujących. W 85 miastach przygotowane zostaną stoły z daniami wigilijnymi, a także paczki świąteczne dla 20 tysięcy osób. Kolejny rok z rzędu partnerem strategicznym wydarzenia i fundatorem produktów jest Selgros Cash & Carry.

Zwycięskie restauracje plebiscytu gości Restaurant Week

135 tysięcy gości Restaurant Week spotkało się przy wspólnym stole w tegorocznej edycji festiwalu. Po wizycie w jednej z ponad 400 restauracji w kraju mieli oni szansę, by ocenić dania, obsługę i atmosferę lokalu. Oto wyniki plebiscytu.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej