x

Konkurs Les Chefs en Or - Polska Edycja rozstrzygnięty!

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    25.11.2022

Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie zwyciężyła w kolejnej edycji konkursu Les Chefs en Or organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry.

Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie zwyciężyła w kolejnej edycji konkursu Les Chefs en Or organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry. Zdjęcie: materiały prasowe
Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie zwyciężyła w kolejnej edycji konkursu Les Chefs en Or organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry. Zdjęcie: materiały prasowe
Młodzi adepci sztuki kulinarnej mogli sprawdzić swoje umiejętności oraz powalczyć o wartościowe nagrody dla siebie oraz swoich szkół w polskiej edycji konkursu Les Chefs en Or. Dwuetapowe zmagania zakończyły się finałem, który odbył się 16 listopada w Instytucie Kulinarnym Transgourmet. Zadaniem 9 finalistów było zaserwowanie dania głównego na bazie pstrąga tęczowego. Półtorej godziny – tyle czasu przeznaczone było na gotowanie.

Zwycięski pstrąg
Pierwsze miejsce Weronice Gurynow przyniósł pstrąg z patelni z sosem beurre blanc, rillettes z pstrąga na toście z odświeżającą sałatką z kapusty oraz mini hasselbackiem z masłem smakowym i karmelizowaną szalotką z puree z pietruszki. Oprócz 3000 zł oraz miesięcznego stażu w Instytucie Kulinarnym Transgourmet wywalczyła dla swojej szkoły 5000 zł na zakupy w Selgros Cash & Carry, a także wizytę ekspertów Instytutu, która zapewni solidną dawkę wiedzy i zainspiruje uczniów do rozwoju swoich kulinarnych umiejętności.

- To totalnie niesamowite uczucie. Cieszę się, że moja praca została doceniona. Najtrudniejszym momentem był dla mnie serwis, zabrakło czasu, ale finalnie smak się obronił. Mam apetyt na więcej! – mówi zwyciężczyni tegorocznej edycji.

Pierwsze miejsce Weronice Gurynow przyniósł pstrąg z patelni z sosem beurre blanc, rillettes z pstrąga na toście z odświeżającą sałatką z kapusty oraz mini hasselbackiem z masłem smakowym i karmelizowaną szalotką z puree z pietruszki. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwsze miejsce Weronice Gurynow przyniósł pstrąg z patelni z sosem beurre blanc, rillettes z pstrąga na toście z odświeżającą sałatką z kapusty oraz mini hasselbackiem z masłem smakowym i karmelizowaną szalotką z puree z pietruszki. Zdjęcie: materiały prasowe
Rywalizacja - cenne doświadczenie
Potrawy pod względem smaku, struktury i spójności oceniali Jan Kuroń, Jarosław Uściński, Krzysztof Wodziński oraz Bartosz Peter. Ocenie podlegały również m.in. czystość na stanowisku pracy, technika, a także kreatywne podejście do produktu.

- Les Chefs en Or to przykład profesjonalnego działania marek Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry, które realnie wspierają młodych adeptów sztuki kulinarnej. Dla nich to często pierwszy kontakt z konkursami kulinarnymi, a nic tak nie rozwija umiejętności jak rywalizacja. W tym roku poziom jest równie wysoki jak w ubiegłej edycji - podsumowuje Jan Kuroń.

Wszyscy uczestnicy zgodnie potwierdzili, że udział w konkursie to dla nich cenne doświadczenie. Szczególnie podkreślali jak ważny był dla nich feedback otrzymany od sędziów, a także porady, które otrzymali od nich w trakcie zmagań. Praca w gastronomii to ciągły rozwój, korzystanie z doświadczenia innych, dlatego wspieranie młodych adeptów sztuki kulinarnej u progu ich kariery jest bardzo istotne.

- Kolejna edycja naszego konkursu to dowód wsparcia i rozwoju branży HoReCa, a także powód do dumy. Poziom zmagań z roku na rok jest coraz wyższy i cieszymy się, że możemy rozwijać talenty kulinarne młodych ludzi – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry.

 

Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Yannick Lohou i Tomasz Łagowski prowadzącymi 8 warsztaty Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere

Ósme warsztaty Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere odbyły się 6 marca w restauracji Belvedere. Młodzi adepci sztuki kulinarnej mieli tym razem możliwość pracy z dwoma wybitnymi szefami kuchni oraz wzięcia udziału w kolejnym wykładzie eksperckim w budynku XVIII - wiecznej Nowej Oranżerii.

MAKRO Polska z nowym cyklem edukacyjnym "Kulinarna podróż po Polsce"

"Kulinarna podróż po Polsce" to nowy cykl skierowany do przedstawicieli branży HoReCa. Podczas tych spotkań uczestnicy zostaną zabrani w podróż po owocowych sadach centralnej Polski oraz mazurskich i warmińskich lasach. Odwiedzą również pogranicze Małopolski i Górnego Śląska oraz Kaszuby.

Szkolenie Manager w Akademii Inspiracji MAKRO

Akademia Inspiracji MAKRO wprowadziła do swojej oferty szkoleniowej nowy 5-dniowy kurs dedykowany obecnym i przyszłym managerom lokali gastronomicznych. Manager gastronomii to szkolenie, które obejmuje zagadnienia dotyczące między innymi tworzenie strategii, zarządzanie finansami czy organizację pra

MAKRO sponsorem strategicznym konkursu Arte Culinaria Italiana

Sieć hurtowni MAKRO Polska była sponsorem strategicznym 16. edycji konkursu włoskiej sztuki kulinarnej Arte Culinaria Italiana. W jury oceniającym uczestników zasiedli Rafał Zaręba i Michał Węcławek, szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO oraz Cezary Powała, szef kuchni Studia Kuchennego MAKRO,

I Mistrzostwa Polski Koktajli Bezalkoholowych. Znamy zwycięzcę!

To były pierwsze Mistrzostwa Koktajli Bezalkoholowych zorganizowane w naszym kraju. Zwyciężył je Karol Kraszewski, który będzie reprezentował Polskę z ramienia Stowarzyszenia Polskich Barmanów na mistrzostwach świata koktajli bezalkoholowych.

"Polskie mięso karmi zmysły" - ruszyła piąta edycja kampanii

Ruszyła kolejna, piąta już edycja ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej "Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje" organizowanej przez Związek Polskie Mięso. W tym roku zostanie przeprowadzona pod hasłem "Polskie mięso karmi zmysły".

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej