x

SMAKKi GASTROTARGI

Kategoria: Wydarzenia - kalendarium    17.11.2022

SMAKKi GASTROTARGI odbędą się 23-25 marca 2023 roku w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Poza ofertą innowacyjnych produktów i rozwiązań dla gastronomii odwiedzający otrzymają solidną porcję praktycznej wiedzy, która pomoże odnaleźć się w trudnych okolicznościach biznesowych.

SMAKKi to odpowiedź na zapotrzebowanie branży gastronomicznej, która mierzy się ze skutkami pandemii, wysoką inflacją, rosnącymi kosztami energii i surowców, a także brakiem pracowników. Podczas wydarzenia będzie można zapoznać się z kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów.

W programie przewidziane są także liczne konferencje, takie jak m.in. „Catering dietetyczny – wiedza od A do Z”, panel Eddukujemy o zarządzaniu restauracją, pokazy live cooking na stoiskach wystawców i „Biznes Mikser”, czyli biznesowy networking z udziałem przedstawicieli restauracji, dystrybutorów oraz sieci hotelowych.

Pomysłodawcami i organizatorami nowej inicjatywy są m. in. Grzegorz Sendor, prezes zarządu i Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora GASTROTARGÓW SMAKKi. Oboje dysponują ogromnym doświadczeniem w organizowaniu targów o międzynarodowym zasięgu.

Jaka będzie kuchnia przyszłości?  
Organizatorzy przybliżą uczestnikom regulacje, trendy i rozwiązania, które należy wdrożyć, by efektywnie funkcjonować w warunkach określonych przez Porozumienie Paryskie i Europejski Zielony Ład, które zakładają osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku.

– Widzimy potrzebę głośnego mówienia o tym, jak wraz z ograniczaniem śladu węglowego i spełnianiem wymogów klimatycznych, modyfikować modele biznesowe, by przetrwać. Tworzenie efektywnych firm będzie wymagało dużych zmian w procesach produkcyjnych, konstrukcji produktów i łańcuchach dostaw, dlatego wcześniejsza edukacja w tym zakresie jest kluczowa – mówi Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora targów.
 
Ta tematyka będzie odzwierciedlona na targach wielowymiarowo, zarówno poprzez aranżację przestrzeni targowej, bogaty program merytoryczny, jak i konkursy. We wzorcowej kuchni, wyposażonej w energooszczędne i proekologiczne urządzenia, będzie można zapoznać się z ich funkcjonalnościami i porozmawiać ze specjalistami.

SMAKKi GASTROTARGI to też przestrzeń, gdzie zostaną rozstrzygnięte konkursy EkoWystawca i EkoProdukt. Eksperci na podstawie analiz wyłonioną firmy spośród wystawców, które już dziś budują konkurencyjność poprzez realizację strategii zrównoważonego rozwoju i redukcję śladu węglowego. Odwiedzający poznają także produkty charakteryzujące się niskim zużyciem mediów, ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczeń wody i powietrza.

Sposoby na oszczędności w gastronomii
Strefa pokazów i warsztatów kulinarnych Zielonej EkoKuchni Smakki przez wszystkie targowe dni będzie wypełniona użyteczną wiedzą, której zastosowanie pozwoli właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi zoptymalizować koszty i ograniczyć straty.

Będzie można dowiedzieć się m. in. jak zrealizować recykling surowców i dań w kuchni, generować mniej odpadów i nie marnować żywności. Nie zabraknie informacji o opakowaniach i sztućcach jednorazowych, produktach zwrotnych kaucjonowanych, a także o wspieraniu lokalnych społeczności, inicjatyw ekologicznych i komunikacji z klientem.

Istotne z racji wysokich kosztów energii będą również praktyczne prelekcje, które przybliżą energooszczędne techniki kulinarne, rozsądne gospodarowanie surowcami i żywnością, czy ekonomiczne stosowanie środków czystości i higieny. Optymalne zarządzanie lokalem to podstawa udanego biznesu gastronomicznego, dlatego uczestnicy po targach otrzymają zebrany w formie e-booka pakiet branżowej wiedzy.   

Moc kawy
Segment kawowy będzie mocno wyeksponowany na GASTROTARGACH SMAKKi. W programie Festiwalu Kawowych Smaków, znajdą się m.in. Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk oraz profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, podczas których docelowi klienci skosztują różnorodnych kaw.

To ogólnopolski konkurs, w którym bariści zaserwują espresso na bazie ziaren walczących o tytuł najlepszej kawy roku 2023. Branżową nowością będą również Pierwsze Mistrzostwa Polski TONiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.



Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej