x

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Kategoria: Miejsca    16.11.2022

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. Zdjęcie: materiały prasowe
Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. Zdjęcie: materiały prasowe
Warszawskie Koko & Roy było przed pandemią dobrze funkcjonującym i popularnym bistrem. W listopadzie 2020 roku właściciele podjęli jednak decyzję o jego zamknięciu. Postanowili przekształcić swój biznes w delikatesy.

Jak to się stało, że zamiast serwowania gościom dań w restauracji, zaczęliście sprzedawać produkty delikatesowe?
- Już w czasie pandemii sprzedawaliśmy dania do przygotowania w domu. Nie tyle nasze potrawy w dostawie, ale rzeczy, które można było spokojnie trzymać w lodówce nawet kilka dni, takie jak np. pulpety w sosie. Chcieliśmy wyjść ludziom naprzeciw, zaproponować coś smacznego i niedrogiego, co może być obiadem dla całej rodziny, a przy okazji podratować nas biznesowo.

Czy delikatesy jako biznes sprawdzają się lepiej od restauracji?
- Tak. Docieramy do dużo większej liczby klientów. Nasz zasięg to dziś cała Polska, planujemy też rozszerzyć dostawy na inne kraje europejskie. Nawet mimo dodatkowych kosztów, np. opakowań czy dostaw, nadal jest to opłacalne. To biznes, który można skalować i dokładnie o to nam chodziło.

Co można znaleźć w waszym sklepie?
- Smaki nowoczesnej amerykańskiej kuchni zamknięte w słoikach i butelkach. Inspirujemy się trendem, który narodził się na Brooklynie – robimy dania domowe, ale w ulepszonej wersji. Część produktów w sklepie pochodzi bezpośrednio z naszego dawnego menu. Mamy m.in. sosy do sałatek czy autorskie mieszanki przypraw. Bardzo ważna jest dla nas wygoda. Chcemy, żeby nasi klienci mieli zawsze coś pysznego pod ręką. Budujemy swoją markę w oparciu o przekonanie, że każdy powinien móc zjeść dobrze w domu. Nasze produkty mają to ułatwiać.

Dżem z bekonu - jeden z najpopularniejszych produktów Koko & Roy. To smażony wędzony boczek z cebulą z dodatkiem syropu klonowego, bourbonu i autorskiej mieszanki przypraw. Zdjęcie: materiały prasowe
Dżem z bekonu - jeden z najpopularniejszych produktów Koko & Roy. To smażony wędzony boczek z cebulą z dodatkiem syropu klonowego, bourbonu i autorskiej mieszanki przypraw. Zdjęcie: materiały prasowe
Co jest dzisiaj waszym flagowym produktem?
- Jednym z naszych najpopularniejszych produktów jest dżem z bekonu. To po prostu smażony wędzony boczek z cebulą z dodatkiem syropu klonowego, bourbonu i naszej autorskiej mieszanki przypraw. To Brooklyn w słoiku: słodko-słony z dymnym posmakiem. Ma bardzo wiele zastosowań – niektórzy jedzą go samodzielnie, inni na kanapce, świetnie sprawdza się też jako dodatek do deski serów czy przekąsek. To produkt uniwersalny!

Jak na razie stawiacie na dodatki do dań. Czy w waszej ofercie pojawią się również gotowe dania?
- Na początku działalności naszego sklepu internetowego mieliśmy w ofercie bardzo dużo dań, ponad 50! Sprzedawaliśmy m.in. mrożoną lazanię czy zapiekankę pasterską. Te potrawy cieszyły się popularnością, ale ich dostawa była problematyczna, brakowało nam też pracowników. Chyba za szybko się rozwinęliśmy (śmiech).

W tym momencie w naszym sklepie znajduje się kilkanaście produktów, z czasem będziemy poszerzać asortyment. Postanowiliśmy więcej sprzedawać w hurcie, w dużych sieciach spożywczych. W sklepie są przetwory i przyprawy – woleliśmy póki co skupić się na ich jak najwyższej jakości, kosztem zredukowania liczby dostępnych produktów.

Aktualnie nie macie sklepu stacjonarnego. Czy planujecie go otworzyć?
- Jesteśmy póki co niewielką firmą, ale w planach jest otwarcie miejsca, w którym będzie można kupić nasze produkty. Nie wracamy na razie do biznesu restauracyjnego, skupiamy się na delikatesach.

Rozmawiała: Dominika Zagrodzka 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zimowe menu Michała Brysia w Setkach Powodów

Setki Powodów w warszawskim Koneserze to niedawno otwarty lokal, którego energetyczne wnętrze, pełne kolorowych neonów, rozjaśnia pochmurną aurę. Kolejnym atutem jest zimowa karta autorstwa Michała Brysia, w której szef kuchni dostarcza dziesięć kulinarnych powodów, by odwiedzić to miejsce.

Nowe Milanovo, czyli duża przestrzeń włoskich smaków (i nie tylko)

Restauracja Milanovo, słynąca z dań kuchni włoskiej i śródziemnomorskiej, ponownie otworzyła swoje drzwi po remoncie. Nowości w menu przygotowano we współpracy z szefem kuchni Jerzym Sobieniakiem.

Regale Bar & Restaurant w Hotelu Saskim Kraków - art deco, tradycja i trendy

Pierwszy lifestylowy koncept pod międzynarodowym brandem Regale Bar & Restaurant wystartował w pięciogwiazdkowym Hotelu Saskim Kraków, Curio Collection by Hilton. Krakowski obiekt wybrano jako światowy debiut marki restauracji przyhotelowych dostępnych dla wszystkich.

Wielkie otwarcie pięciogwiazdkowego Hotelu Saskiego w Krakowie

Krakowski Hotel Saski w sercu Starego Miasta to pierwszy w Polsce obiekt wchodzący w skład sieci sygnowanej marką Curio Collection by Hilton, a zarazem pierwszy pięciogwiazdkowy hotel sieci Hilton w grodzie Kraka. Gościem honorowym uroczystości otwarcia był światowej sławy fotograf Ryszard Horowitz.

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej