x

Konkurencja dla kawiarni - Żabka wprowadza abonament na kawę

Kategoria: Twój biznes - wiedza    04.11.2022

49,99 zł za 30 dni - tyle wynosi "kawonament", czyli abonament na jedną kawę dziennie w Żabce. To nie jedyna tego typu inicjatywa w Polsce (podobnie działają np. palarnie kawy), ale pierwsza wprowadzona przez sieć spożywczą.

30-dniowy abonament na kawę w Żabce kosztuje 49,99 zł, co oznacza, że koszt jednej kawy wynosi średnio 1,66 zł. Zdjęcie: Shutterstock.com
30-dniowy abonament na kawę w Żabce kosztuje 49,99 zł, co oznacza, że koszt jednej kawy wynosi średnio 1,66 zł. Zdjęcie: Shutterstock.com
Abonament, czyli cykliczna płatność cały czas kojarzą się polskim konsumentom najczęściej z Netfliksem czy oprogramowaniem komputerowym, ale coraz częściej widać takie rozwiązania w kolejnych branżach.

W aplikacji Żappka pojawiała się informacja o "kawonamencie", czyli 30-dniowym abonamencie na kawę w Żabce w wysokości 49,99 zł, co oznacza, że koszt jednej kawy wynosi średnio 1,66 zł. Średnio, bo możliwości jest dużo - kawa czarna, z mlekiem, flat white, latte, cappuccino, napój czekoladowy, espresso, doppio i kawa cortado.

W ramach aktywnej subskrypcji można dodatkowo, raz na okres rozliczeniowy, odebrać dowolną kawę o pojemności 200 ml z kawomatu lub muffina czekoladowego/ straciatella. Odbiór możliwy jest po wykorzystaniu limitu na dany dzień (czyli jednej kawy).

Tego typu inicjatywa jest pierwszą podjętą przez sieć spożywczą. Próby zbudowania biznesu subskrypcyjnego z produktami spożywczymi podejmuje jednak coraz więcej firm, w tym m.in. palarnie kawy, np. Java Coffee Roasters. Dzięki niej klienci mogą skosztować co miesiąc różnych kawowych nowości.

Latem 2022 r. związana z Adamem Ringerem, twórcę Green Caffé Nero, piekarnia Muffia Bakery ruszyła z abonamentem pieczywa. „Po przebudzeniu znajdziecie pudełko z chlebem i dodatkami pod drzwiami” – tak reklamuje się prenumerata chleba stworzona przez Muffia Bakery.

Na czym polega? Konsument wybiera pieczywo, może dodać coś do chleba (wędliny, sery, ryby, pasty i wiele innych) i przez tydzień ma subskrypcję na próbę. Później działa do odwołania. Zmiany w zamawianym zestawie można zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem. Pieczywo z dodatkami dojeżdża wcześnie rano pod wskazany adres, zamówienia rozwożone są od poniedziałku do piątku.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Popeyes - nowa marka restauracyjna wkracza do Polski

Operatorzy Restaurant Brands International i McWin planują w 2023 roku otwarcie w krajach Europy Wschodniej, m.in. w Polsce, lokali gastronomicznych pod marką Popeyes. Chcą także rozwijać sieć Burger King w tym regionie.

Kryzysowe zjawisko - zrzutki na restauracje. Ostatnia deska ratunku przed bankructwem?

Rośnie liczba restauracji zamykanych z powodu problemów finansowych. Restauratorzy szukają ratunku w zbiórkach pieniędzy za pośrednictwem serwisów internetowych, a lokali potrzebujących takiego wsparcia wciąż przybywa. Radio Całe, Green Bus, Falafel Bejrut, Lokal na Rybę - przykłady można mnożyć.

Hard Beans z Fetco będą produkować i dystrybuować urządzenia do kawy typu cold brew

Polska palarnia kawy Hard Beans rozpoczęła współpracę z Fetco, czołowym amerykańskim producentem urządzeń do parzenia kawy i herbaty. Wspólnie będą produkować i dystrybuować urządzenie Baby Hard Tank wytwarzające kawę typu cold brew w rekordowym tempie.

Żabka konkurencją dla McDonald’s? Takie ma plany

Żabka - czołowa sieć sklepów convenience - nie bez przyczyny wraca w wybranych placówkach do serwowania pizz i zapiekanek. To pomysł na mniejsze miejscowości, do których nie wchodzą najwięksi gracze fast-food, takie jak McDonald’s.

Oto pięć trendów polskiej i światowej gastronomii. Raport Pyszne.pl

Co królowało na talerzach Polaków w 2022 roku? Które kuchnie świata cieszą się największą popularnością? Czy zaczęliśmy oszczędzać na jedzeniu i przekonujemy się do weganizmu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszej edycji raportu Food Trendów Pyszne.pl.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej