x

Sieć So Coffee świętuje 10. urodziny

Kategoria: Miejsca    03.11.2022

Zaczęło się od jednej kawiarni w Sosnowcu. Dziś So Coffee, które w tym roku świętuje 10. urodziny, to jedna z największych sieci kawiarnianych w kraju. Ma w Polsce 50 lokali i kolejne otwarcia w planach.

So Coffee to jedna z największych sieci kawiarnianych w kraju. Ma w Polsce 50 lokali i kolejne otwarcia w planach. Zdjęcie: materiały prasowe
So Coffee to jedna z największych sieci kawiarnianych w kraju. Ma w Polsce 50 lokali i kolejne otwarcia w planach. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwsza kawiarnia pod szyldem So Coffee otworzyła się w outlecie w Sosnowcu 10 lat temu. Nadal działa, ale już nie sama, bo dzisiaj należąca do Lagardère Travel Retail sieć posiada 50 lokali w całej Polsce. Autorskie kawy So Well Caramel i So Choco Latte, a także bestsellerowe latte można wypić zarówno w oczekiwaniu na lot na Lotnisku Chopina w Warszawie, jak i... w Luboniu pod Poznaniem.

Marka wciąż prężnie się rozwija i tylko do końca roku chce otworzyć jeszcze trzy lokale: jeden w Gorzowie Wielkopolskim i dwa na lotnisku w Modlinie.
– So Coffee to dziś jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych sieci kawiarnianych w kraju. Odwiedza nas miesięcznie ponad 190 tys. osób. Rozwijamy się w bardzo różnorodnych lokalizacjach: od międzynarodowych lotnisk po outlety w średniej wielkości miejscowościach. Zawsze jednak podążamy za potrzebami gości. Ten jubileusz chcemy świętować z naszymi gośćmi oraz baristami, bo to dzięki nim jesteśmy dzisiaj w tym miejscu – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem foodservice w Lagardère Travel Retail Polska.

Od rozwoju zagranicą, przez franczyzę, po rebranding
Kawiarnia w Sosnowcu powstała 27 października 2012 r. w miejscu dawnej Empik Cafe, która podobnie jak inne lokale tej sieci, zmieniła szyld na So Coffee. Już pod koniec tego samego roku zaczęły się otwierać pierwsze kawiarnie poza granicami Polski. Najpierw w Rumunii, na lotnisku w Cluj Napoca, a następnie także we Francji i w Czechach. (W planach są kolejne zagraniczne premiery: w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i w Chile.)

W 2016 r. światło dzienne ujrzała pierwsza kawiarnia So Coffee prowadzona w modelu franczyzowym. Ważnym wydarzeniem w historii marki było także zwycięstwo Dominiki Szostak, trenerki So Coffee, w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kawowej w 2018 r.

– Przez te 10 lat istnienia nasze kawiarnie nieustannie się zmieniały: dostosowywaliśmy się do potrzeb naszych gości nie tylko pod względem oferty produktowej, ale też w zakresie wystroju wnętrz i tworzenia atmosfery w kawiarniach. Dzięki zaangażowaniu menadżerów kawiarni i baristów, każdego dnia konsekwentnie budujemy doskonałość operacyjną naszych kawiarni – podkreśla Monika Kielak, dyrektor operacyjny So Coffee.

Pod koniec 2021 r. sieć rozpoczęła proces rebrandingu, który objął identyfikację wizualną i wnętrza kawiarni. Znakiem rozpoznawczym nowego So Coffee są – poza odświeżonym logo – zielona ściana z neonem i nowe hasło: "Wiele smaków – jedno So Coffee". Tylko w ostatnich kilku tygodniach sieć zaprezentowała kolejne dwie kawiarnie w nowej odsłonie. Cały proces rebrandingu ma się zakończyć do końca przyszłego roku.

So Coffee uruchomiła jubileuszową loterię zdrapkową «Latteriada». Akcja rozpoczęła się 12 października i potrwa do 12 listopada. Zdjęcie: materiały prasowe
So Coffee uruchomiła jubileuszową loterię zdrapkową «Latteriada». Akcja rozpoczęła się 12 października i potrwa do 12 listopada. Zdjęcie: materiały prasowe
Urodzinowe plany sieci: loteria dla klientów i sadzenie drzew
Sieć So Coffee postanowiła uczcić swoje 10. urodziny, dokładając swoją cegiełkę do walki z kryzysem klimatycznym. Posadzi tej jesieni 500 drzew – 10 od każdej kawiarni. W trzech różnych zakątkach Polski: Chojnicach (woj. pomorskie), Kamiennej Górze (woj. dolnośląskie) i Ogrodzieńcu (woj. śląskie) wyrosną nowe sosny, dęby, brzozy, jarzębiny oraz graby.

So Coffee uruchomiła też jubileuszową loterię zdrapkową «Latteriada». Akcja rozpoczęła się 12 października i potrwa do 12 listopada. Goście kawiarni mogą wygrać vouchery do So Coffee lub nagrodę główną: 10 tys. zł.

 

Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Zimowe menu Michała Brysia w Setkach Powodów

Setki Powodów w warszawskim Koneserze to niedawno otwarty lokal, którego energetyczne wnętrze, pełne kolorowych neonów, rozjaśnia pochmurną aurę. Kolejnym atutem jest zimowa karta autorstwa Michała Brysia, w której szef kuchni dostarcza dziesięć kulinarnych powodów, by odwiedzić to miejsce.

Nowe Milanovo, czyli duża przestrzeń włoskich smaków (i nie tylko)

Restauracja Milanovo, słynąca z dań kuchni włoskiej i śródziemnomorskiej, ponownie otworzyła swoje drzwi po remoncie. Nowości w menu przygotowano we współpracy z szefem kuchni Jerzym Sobieniakiem.

Regale Bar & Restaurant w Hotelu Saskim Kraków - art deco, tradycja i trendy

Pierwszy lifestylowy koncept pod międzynarodowym brandem Regale Bar & Restaurant wystartował w pięciogwiazdkowym Hotelu Saskim Kraków, Curio Collection by Hilton. Krakowski obiekt wybrano jako światowy debiut marki restauracji przyhotelowych dostępnych dla wszystkich.

Wielkie otwarcie pięciogwiazdkowego Hotelu Saskiego w Krakowie

Krakowski Hotel Saski w sercu Starego Miasta to pierwszy w Polsce obiekt wchodzący w skład sieci sygnowanej marką Curio Collection by Hilton, a zarazem pierwszy pięciogwiazdkowy hotel sieci Hilton w grodzie Kraka. Gościem honorowym uroczystości otwarcia był światowej sławy fotograf Ryszard Horowitz.

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej