x

KFC sprzedało restauracje w Rosji, znika z rynku agresora na dobre

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    26.10.2022

Lipcowe doniesienia o tym, że KFC zamierza sprzedać swój biznes w Rosji lokalnemu nabywcy i opuścić kraj agresora, stały się rzeczywistością. Właściciel tej marki w Federacji, czyli spółka Yum! Brands Inc., sfinalizował już transakcję.

Agencja Reuters jeszcze w lipcu informowała, że Yum Brands jest bliskie sprzedaży biznesu KFC w Rosji i spółka prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie zbycia swoich restauracji oraz praw franczyzowych lokalnemu nabywcy, po czym planuje całkowite opuszczenie kraju.

Lipcowe doniesienia o tym, że KFC zamierza sprzedać swój biznes w Rosji lokalnemu nabywcy i opuścić kraj agresora, stały się rzeczywistością. Właściciel tej marki w Federacji, czyli spółka Yum! Brands Inc., sfinalizował już transakcję. Zdjęcie: Shutterstock.com
Lipcowe doniesienia o tym, że KFC zamierza sprzedać swój biznes w Rosji lokalnemu nabywcy i opuścić kraj agresora, stały się rzeczywistością. Właściciel tej marki w Federacji, czyli spółka Yum! Brands Inc., sfinalizował już transakcję. Zdjęcie: Shutterstock.com
Teraz Reuters donosi, że Yum Brands doszedł do porozumienia w tej sprawie z lokalnym operatorem. Dotychczasowy operator, który jest również właścicielem marek Taco Bell i Pizza Hut, przeniesie własność swoich rosyjskich lokalizacji KFC, systemu operacyjnego i praw do franczyzy na Smart Service Ltd.

To firma, która jest prowadzona przez rosyjskich franczyzobiorców KFC, Konstantina Yurievicha Kotova i Andreya Eduardovicha Oskolkova – poinformowało Yum Brands. Kupujący będzie odpowiedzialny za rebranding restauracji i utrzymanie na stanowiskach dotychczasowych pracowników. Transakcja Yum Brands musi jeszcze zostać zatwierdzona. Po zakończeniu wszystkich formalności przestanie działać korporacyjnie w Rosji.

KFC otworzyło swoją pierwszy punkt w Rosji w 1995 roku i miało około 1000 placówek w tym kraju, z których prawie 70 było obsługiwanych przez firmę, a pozostałe działały na podstawie umów licencyjnych lub franczyzowych.
Przypomnijmy, że zachodnie firmy opuszczające Rosję po inwazji na Ukrainę przyspieszyły tempo wycofywania się z tego rynku, ponieważ Moskwa opracowała prawo, które pozwoliłoby jej przejmować aktywa i nakładać sankcje karne na firmy zagraniczne.

Przykładem jest McDonald's, który sprzedał swój biznes w Federacji na początku tego roku. Jego restauracje zostały otwarte pod nowym szyldem. Sieć podjęła taką decyzję po 32 latach działania na rosyjskim rynku.

Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

Za nami pierwsze warsztaty less waste organizowane przez Foodsi

Marka Foodsi rozpoczęła cykl warsztatów "Rozwiązania less waste dla branży gastronomicznej". Pierwsze spotkanie zorganizowano 26 stycznia w Comfort Food Studio w warszawskiej Hali Koszyki. Uczestniczyli w nim przedstawiciele stołecznych restauracji, piekarni oraz cukierni.

Dominika Kowalska Mistrzynią Polski Barista, Natalia Kwiatkowska najlepsza w Mistrzostwach Brewers Cup

Dominika Kowalska okazała się najlepszą polską baristką, zaś pierwsze miejsce w zawodach Brewers Cup zdobyła Natalia Kwiatkowska, która wywalczyła także tytuł wicemistrzyni Polski Barista.

Strajk kurierów Pyszne.pl. Czy rzeczywiście do niego doszło?

W części miast kurierzy Pyszne.pl mieli w piątek 3 lutego nie wyjść na ulice, aby dowieźć zamówione jedzenie. - Informacje o ewentualnej akcji protestacyjnej dotyczą tylko kilku lokalizacji - twierdzi firma. Odpowiada także na postulaty kurierów.

W marcu finał konkursu HEINZ Selection

Finał konkursu HEINZ Selection odbędzie się 25 marca 2023 roku podczas SMAKKi Gastrotargi w Warszawie. Zadaniem 20 finalistów będzie przygotowanie swojego flagowego burgera z wybranym sosem HEINZ.

Zespół MAKRO Polska wyróżniony certyfikatem "HR Najwyższej Jakości 2023"

Zespół MAKRO Polska po raz kolejny otrzymał certyfikat "HR Najwyższej Jakości." Nagroda ta przyznawana w ramach badania polityki i projektów HR przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami jest potwierdzeniem najwyższych standardów zarządzania zasobami ludzkimi.

"Ciao Italia" - cykl edukacyjny dla restauratorów

W styczniu MAKRO Polska wystartowało z bezpłatnym cyklem edukacyjnym "Ciao Italia" skierowanym do przedstawicieli branży HoReCa. Warsztaty dotyczą kuchni włoskiej.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej