- Jak wskazali eksperci, już wkrótce na naszych talerzach zagości między innymi tzw. jedzenie przyszłości, czyli bogate w białko… owady... Zdjęcie: Shutterstock.com
W publikacji wśród omawianych obszarów znalazły się: komunikacja, marketing i media, zakupy i decyzje zakupowe, FMCG i przemysł spożywczy, prawo, produkcja contentu, projektowanie, stylizacja. W e-booku znajdziemy m.in. odpowiedzi ekspertów na pytania: „Jak rozumiesz sformułowanie „jedzenie przyszłości”?, „Kulinarny hedonizm czy restrykcyjne podejście do diety? Jaki będzie nasz stosunek do odżywiania w 2030 roku?”,
„Jak rozwinie się trend roślinnych alternatyw dla mleka? Z czym będziemy pić kawę w 2030 roku?”.
Jakie trendy?
Trendbook to baza wiedzy dla osób interesujących się jedzeniem oraz poszukujących ciekawych informacji dotyczących innowacji. Jest kierowany zarówno do amatorów, jak i osób zawodowo związanych z tematem żywności.
– Jak wskazali eksperci, już wkrótce na naszych talerzach zagości między innymi tzw. jedzenie przyszłości, czyli bogate w białko… owady! Ponadto silne trendy, które już teraz dostrzegamy w komunikacji wielu marek z sektora food, to koncentrowanie się na ekologicznych aspektach żywności oraz comfort food w nieco zdrowszej formie.
Liczne opinie osób zajmujących się przeróżnymi dziedzinami, w tym prawem żywności, produkcją i innowacją, komunikacją i marketingiem czy fotografią kulinarną i food stylingiem, potwierdzają, że powinniśmy być gotowi na te zmiany – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food Design oraz CEO agencji kreatywnej Od kuchni.
Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe
W publikacji pojawiły się także dane pochodzące z badania konsumenckiego „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego we wrześniu przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji kreatywnej Od kuchni. Badanie dotyczyło komunikacji wizualnej marek spożywczych, w tym projektów opakowań, zdjęć dań i produktów spożywczych czy motywacji zakupowych konsumentów.
– W badaniu zapytaliśmy Polaków m.in. o to, jak ważne w wyborze danego produktu jest jego opakowanie, nazwa czy szata graficzna. Sprawdziliśmy ponadto, w jakim stopniu apetyczne zdjęcie produktu czy dania przekonuje odbiorcę do jego zakupu. Choć tematyką żywności żyjemy na co dzień w pracy agencyjnej, obsługując komunikacyjnie marki z sektora food, to część wniosków rzeczywiście bardzo nas zaskoczyła – wskazuje Dominika Kaczyńska, członkini kolektywu eksperckiego Food and Design oraz współtwórczyni projektu z ramienia agencji Od kuchni.
- Darmowy e-book „Przyszłość jedzenia, jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030 okiem ekspertów”. Zdjęcie: materiały prasowe
Twórcy projektu Food and Design zdradzają, że wkrótce dostępny tam będzie również cały raport z badań „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków”.