Będzie mowa o:
Dominacji marketplace’ów
Platformy takie jak Amazon globalnie, a Allegro na polskim rynku sięgają po coraz większy kawałek tortu w branży e-commerce i korzystają z efektu „walled garden” – przestrzeni, w której użytkowników można zatrzymać na długo. Co oferują markom marketplace'y, a w czym mogą szukać swojej szansy mniejsi gracze?
Bez lojalności ani rusz
Zarówno Amazon Prime, Allegro Smart, jak i programy retakillerów omnichannel pokazują, jak wielka dziś jest rola systemów lojalnościowych. Jakich benefitów szukają dziś w programach konsumenci, jak detaliści mogą uzyskać najlepsze zwroty z inwestycji w programy?
Social commerce, live commerce
Zakupy w social mediach zyskują na popularności, to właśnie tu młodzi konsumenci najczęściej poszukują informacji o markach i chcą móc od razu skorzystać z ofert, które ich zainteresują. Social commerce, live commerce nie są już ciekawostkami, ale trendem mającym już teraz ogromny wpływ na cały rynek.
Używane zamiast nowego
Gospodarka obiegu zamkniętego, jedna z odpowiedzi na wyzwania klimatyczne i rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów, otwiera nowe perspektywy przed e-commerce. Sieci handlowe również angażują się w akcje zachęcające klientów do dzielenia się niepotrzebnymi rzeczami albo oddawania używanych w zamian za rabaty na zakup nowych produktów. Ten wątek oraz inne działania związane ze środowiskiem będą ważnym elementem strategii retailerów.
Świat bez cookies?
Google co prawda przesuwa wciąż datę „końca cookies" w swojej przeglądarce, ale branża musi się już teraz szykować na tę dużą zmianę. Jakie rozwiązania są dziś dostępne na rynku? Jak najlepiej pozyskać i wykorzystać first party data?
Więcej na www.shopperday.pl