x

Delikatesowy koncept Kuchni Gesslera i Deli2 w likwidacji. Klienci narzekali na drożyznę

Kategoria: Miejsca    14.10.2022

Twórcy konceptu porzucają plan rozwoju delikatesowego handlu stacjonarnego. Mimo zapowiedzi uruchomienia punktów w rożnych miastach, właśnie zlikwidowano warszawską placówkę marki Deli2 i Kuchni Gesslera. Jej pierwszy i jedyny sklep w Warszawie przechodzi do historii.

Delikatesowy koncept Kuchni Gesslera i Deli2 w likwidacji. Klienci narzekali na drożyznę. Zdjęcie: materiały prasowe
Delikatesowy koncept Kuchni Gesslera i Deli2 w likwidacji. Klienci narzekali na drożyznę. Zdjęcie: materiały prasowe
Najpierw ruszyły e-delikatesy Deli2, które zainspirowały zarządzających nimi do uruchomienia placówki stacjonarnej. – Chcąc uzyskać synergię z działań omnichannel, sklep stacjonarny jest do tego niezbędny. Poza tym nadal istnieje spora grupa osób, która zdecydowanie preferuje zakupy osobiste w sklepie, gdzie każdy towar można dotknąć, obejrzeć, czasem nawet powąchać – tłumaczył w marcu br. Bartosz Kazimierczuk, prezes Deli2.

Otwarta 27 października 2021 roku placówka Deli2 i Kuchni Gesslera przy stołecznej ul. Wilczej łamała wszelkie wyobrażenia o sklepie spożywczym. Na powierzchni ok. 130 m kw. oferowano ok. 900 produktów delikatesowych. Zdjęcie: materiały prasowe
Otwarta 27 października 2021 roku placówka Deli2 i Kuchni Gesslera przy stołecznej ul. Wilczej łamała wszelkie wyobrażenia o sklepie spożywczym. Na powierzchni ok. 130 m kw. oferowano ok. 900 produktów delikatesowych. Zdjęcie: materiały prasowe
Delikatesy i dania jak z restauracji
Otwarta 27 października 2021 roku placówka przy stołecznej ul. Wilczej łamała wszelkie wyobrażenia o sklepie spożywczym. Na powierzchni ok. 130 m kw. oferowano ok. 900 produktów delikatesowych, przede wszystkim bestsellerowe artykuły z oferty internetowej. Koncept zakładał też stworzenie unikatowej, jedynej na rynku warszawskim bardzo rozbudowanej oferty dań gotowych. Duży udział stanowiły w niej potrawy restauracyjne Kuchni Gessler.

– Klienci chcą kupić posiłek, który mogą szybko podgrzać, podpiec, podsmażyć w domu. Danie zdrowe, smaczne, przyrządzane jak w restauracji, z tą różnicą, że mogą je uzyskać samodzielnie w domu. To ważna dla nas kategoria produktów zarówno online, jak i offline – tłumaczył nasz rozmówca.

Gdy wiosną odwiedziliśmy sklep, jedna ze sprzedawczyń informowała HandelExtra.pl, że klienci chętnie kupowali także wędliny bez konserwantów i peklosoli, nabiał niepasteryzowany i oryginalne produkty z różnych części świata. Zainteresowaniem cieszyła się oferta dań bezmięsnych w wersji gotowej do konsumpcji: zupy, sosy, dodatki do potraw czy tradycyjne potrawy kuchni polskiej, ale wege, np. bigos.

„Najdroższy sklep świata”
Jakość i wykwintność jednak kosztuje, co głośnym echem odbijało się w internetowych komentarzach tuż po otwarciu delikatesów. „Najdroższy sklep świata” – tego typu wpisy raczej nie zachęcały przeciętnego Kowalskiego, nawet z dość pokaźnym portfelem, do odwiedzenia Deli2.

O jakich cenach była mowa? Eskalopki cielęce w słoiku litrowym kosztowały 68 zł, pierogi z serem na słodko 500 g – 24 zł, gołąbki wegańskie 900 ml – 39 zł, pulpety rybne w sosie pomidorowym 900 ml – 58 zł. Był też ocet balsamiczny z miodem 250 ml za 21 zł, włoska mąka pszenna do pizzy – 1 kg za 7 zł czy znane z dostępności w innych sklepach Raffaello w opakowaniu 150 g za 14,50 zł.

– Sądzę, że te internetowe opinie to przesada. Stosunek ceny do jakości jest utrzymany na bardzo rozsądnym poziomie. Trudno porównać nasze produkty do tych dostępnych w marketach, ponieważ pracujemy z innymi dostawcami, na innych składach produktów, z tzw. czystą etykietą – odpierał zarzuty prezes Deli2.

W likwidacji
Teraz te argumenty nie mają już znaczenia. Sklep jest w likwidacji.
– Porzuciliśmy plany dotyczące handlu stacjonarnego i kontynuujemy rozwój jedynie w internecie. Sklep na Wilczej miał przybliżyć charakter Deli i te misję wykonał – usłyszeliśmy od prezesa Deli2.
To oznacza, że zapowiadane kolejne otwarcia sklepów stacjonarnych spółki też zostały zaniechane. Na początek miały powstać w Warszawie i Wrocławiu.

Autor tekstu: Katarzyna Pierzchała

Zobacz także

Cukiernia Sowa w Toruniu po metamorfozie

Cukiernia i Restauracja Sowa na Rynku Staromiejskim w Toruniu przeszła metamorfozę. Torunianie i turyści można teraz konsumować torty, serniki, tarty, kawę i lunche w nowoczesnym, designerskim wnętrzu.

Shitty Dinner w Warszawie. Sukces konceptu łączącego kolację ze spektaklem komediowym

Koncept najpierw zawitał do łódzkiej restauracji Ukryte Rzeki, a teraz święci triumfy w warszawskiej Mokolove. Shitty Dinner - połączenie eleganckiej kolacji z improwizowanym spektaklem komicznym - cieszy się ogromnym powodzeniem.

Warszawskie Butero - restauracja, w której rządzą masło i duch jedności

Butero to nowo otwarty lokal, którego wyróżnikiem jest wyrabiane na miejscu masło podawane w różnych wariantach smakowych. To jednak tylko jedna z wielu atrakcji konceptu otwarcie nawiązującego do kultury queer.

MOXO w Fabryce Norblina - restauracja i klub muzyczny w jednym (na miarę Nowego Jorku)

MOXO już otwarte! Lokal urządzony we wnętrzach zrewitalizowanej XIX-wiecznej Hali Odlewni Fabryki Norblina może się poszczycić najwyższym w Polsce barem, oryginalnym industrialnym wyposażeniem oraz menu w stylu Nikkei łączącym kuchnię japońską i peruwiańską. Wisienką na torcie jest muzyka na żywo.

Stolica Cafe - Bogdan Gałązka twórcą metamorfozy lokalu w warszawskim Kinie Iluzjon

Wystartowała już nowa kawiarnia w Kinie Iluzjon na Mokotowie - Stolica Cafe. Jej właścicielami są teraz doświadczony szef kuchni Bogdan Gałązka i jego wspólnik Piotr Wierzbowski. Zapowiadają, że pod ich rządami lokal stanie się miejscem spotkania kuchni i filmu.

Piotr Kędzierski "Kędzior" z własną restauracją w Warszawie. Pod Gigantami przyciąga i profesorów, i raperów

Znany dziennikarz i radiowiec Piotr Kędzierski otworzył własną restaurację - Pod Gigantami w Al. Ujazdowskich. Piękne pałacowe wnętrze, polska kuchnia z nowoczesnym twistem, doborowe towarzystwo i wizja właściciela - to atuty tego miejsca.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej