x

Ruszył pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food design

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    14.10.2022

Agencja Od kuchni wystartowała z nowatorskim na polskim rynku projektem skupionym wokół tematyki jedzenia i food design. Ma on zrzeszać specjalistów, edukować oraz inspirować. - Wypełniamy lukę na rynku i dajemy Polakom to, co od lat kwitnie za granicą - mówią jego twórcy.

Misją projektu Food and Design jest rzetelna edukacja oraz inspirowanie zarówno profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką jedzenia. W tym celu powołano kolektyw ekspercki składający się z ponad 60 specjalistów z branż, takich jak: przemysł spożywczy, marketing, budowanie marek, wzornictwo przemysłowe, projektowanie, fotografia kulinarna, produkcja wideo, food styling, nowe technologie czy prawo żywnościowe.

Pięć obszarów działania
Twórcy we współpracy z ekspertami planują dalszy rozwój projektu w pięciu obszarach: platforma ekspercka, e-booki, szkolenia, spotkania branżowe z cyklu „Food Working”, podcasty.
- Będziemy działać kompleksowo i w sposób pogłębiony oraz holistyczny podejmować różne zagadnienia z obszaru food i food design. Chcemy docierać z wiedzą, badaniami konsumenckimi i analizami, ale także z ciekawostkami i trendami, by w większym stopniu inspirować naszych odbiorców do zgłębiania tematu żywności. Jesteśmy pewni, że poprzez Food and Design wypełnimy lukę na rynku i damy Polakom to, co od lat kwitnie za granicą. Popularyzacja profesjonalnego podejścia do tematu jedzenia to przyszłość tego projektu! Mam nadzieję, że dzięki naszemu projektowi uda nam się zainteresować tym fascynującym tematem wielu profesjonalistów oraz amatorów, którzy – podobnie jak my – zachwycą się nim i zechcą go zgłębiać razem z nami – komentuje Magda Malutko, twórczyni projektu.

Kto za tym stoi?
Za powołanie projektu odpowiada agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze marek z sektorów food i lifestyle. Agencja przyznaje, że od wielu miesięcy aktywnie przygotowywała się do premiery, zaś sam koncept kiełkował już od kilku lat. Pomysłodawczynią jest Magda Malutko, CEO Od kuchni, marketerka, autorka licznych artykułów w mediach branżowych i fotografka kulinarna, od lat ściśle związana z branżą foodową.

- Współpracując z licznymi restauracjami, producentami żywności czy festiwalami kulinarnymi, dostrzegałam od lat wyraźną potrzebę stworzenia miejsca, gdzie każdy – niezależnie od tego, czy po prostu lubi temat jedzenia, czy pracuje zawodowo w sektorach związanych z żywnością – mógłby znaleźć informacje, jak również szkolenia i zaproszenia na spotkania branżowe, umożliwiające poszerzanie wiedzy z obszaru food designu. Nie ukrywam też radości, że w tych trudnych i pełnych niepewności czasach udało się nam powołać tak złożony projekt oraz zorganizować wyjątkową inaugurację, która spotkała się z dużym uznaniem naszych ekspertów, partnerów oraz zaproszonych mediów. Myślę, że mocny start to najlepsza zapowiedź tego, co jeszcze przed nami! - mówi Magda Malutko.

Pierwszy event branżowy
Twórcy Food and Design serdecznie zapraszają do udziału w pierwszym evencie branżowym w ramach cyklu „Food working”, który odbędzie się 24 listopada przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Za nami pierwsze warsztaty less waste organizowane przez Foodsi

Marka Foodsi rozpoczęła cykl warsztatów "Rozwiązania less waste dla branży gastronomicznej". Pierwsze spotkanie zorganizowano 26 stycznia w Comfort Food Studio w warszawskiej Hali Koszyki. Uczestniczyli w nim przedstawiciele stołecznych restauracji, piekarni oraz cukierni.

Dominika Kowalska Mistrzynią Polski Barista, Natalia Kwiatkowska najlepsza w Mistrzostwach Brewers Cup

Dominika Kowalska okazała się najlepszą polską baristką, zaś pierwsze miejsce w zawodach Brewers Cup zdobyła Natalia Kwiatkowska, która wywalczyła także tytuł wicemistrzyni Polski Barista.

Strajk kurierów Pyszne.pl. Czy rzeczywiście do niego doszło?

W części miast kurierzy Pyszne.pl mieli w piątek 3 lutego nie wyjść na ulice, aby dowieźć zamówione jedzenie. - Informacje o ewentualnej akcji protestacyjnej dotyczą tylko kilku lokalizacji - twierdzi firma. Odpowiada także na postulaty kurierów.

W marcu finał konkursu HEINZ Selection

Finał konkursu HEINZ Selection odbędzie się 25 marca 2023 roku podczas SMAKKi Gastrotargi w Warszawie. Zadaniem 20 finalistów będzie przygotowanie swojego flagowego burgera z wybranym sosem HEINZ.

Zespół MAKRO Polska wyróżniony certyfikatem "HR Najwyższej Jakości 2023"

Zespół MAKRO Polska po raz kolejny otrzymał certyfikat "HR Najwyższej Jakości." Nagroda ta przyznawana w ramach badania polityki i projektów HR przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami jest potwierdzeniem najwyższych standardów zarządzania zasobami ludzkimi.

"Ciao Italia" - cykl edukacyjny dla restauratorów

W styczniu MAKRO Polska wystartowało z bezpłatnym cyklem edukacyjnym "Ciao Italia" skierowanym do przedstawicieli branży HoReCa. Warsztaty dotyczą kuchni włoskiej.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej