x

Foodsi pozyskało 6 mln zł na rozwój. Dzięki temu uratuje jeszcze więcej jedzenia przed marnotrawstwem

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.09.2022

Polski startup Foodsi, który rozwija platformę umożliwiającą zakup nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskał 6 mln zł w rundzie seed. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze CofounderZone i Satus Starter oraz doświadczeni inwestorzy prywatni, m.in. założyciele Pyszne.pl.

Polski startup Foodsi, który rozwija platformę umożliwiającą zakup nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskał 6 mln zł w rundzie seed. Zdjęcie: materiały prasowe
Polski startup Foodsi, który rozwija platformę umożliwiającą zakup nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskał 6 mln zł w rundzie seed. Zdjęcie: materiały prasowe
Zdobyte pieniądze pozwolą spółce zwiększyć ogólnopolskie dotarcie do nowych użytkowników i lokali, a także przygotować procesy oraz aplikację mobilną do ekspansji zagranicznej.

W duchu zero waste
Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą kupić produkty, płacąc nawet 30% ceny wyjściowej. Natomiast lokale nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków i zyskują dodatkowe źródło przychodów, a także zupełnie nowych klientów.

Użytkownicy mogą wybierać spośród ofert ponad 3 tys. lokali w całej Polsce (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście) i zarezerwować w kilka sekund wybraną przez siebie paczkę. Ta będzie dostępna do odbioru tego samego lub kolejnego dnia przed zamknięciem lokalu. Zawartość paczki jest zawsze niespodzianką i zależy od obowiązującego menu, bądź regularnej sprzedaży w konkretnym punkcie.

– Jeszcze niedawno nie tylko nie mieliśmy smartfonów, ale też marnowaliśmy dużo mniej. Teraz, żyjąc w epoce dobrobytu i nadprodukcji, jesteśmy też otoczeni technologią. Nasi użytkownicy to ludzie, którzy już nie wyobrażają sobie życia bez internetu. Dzięki mediom społecznościowym i digitalowej promocji naszej działalności docieramy do coraz większej liczby ludzi, którym na sercu leży dobro planety – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.

Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą kupić produkty, płacąc nawet 30% ceny wyjściowej. Zdjęcie: materiały prasowe
Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą kupić produkty, płacąc nawet 30% ceny wyjściowej. Zdjęcie: materiały prasowe
Foodsi ma już ponad 800 tysięcy użytkowników!
Startup założony w 2019 roku przez Mateusza Kowalczyka (CEO) i Kubę Fryszczyna (CTO) przyciągnął do dzisiaj ponad 800 tysięcy użytkowników aplikacji mobilnej, z czego ponad 500 tys. dołączyło w ciągu ostatniego roku. Założyciele sami pracowali w restauracjach w Kopenhadze i Warszawie, dlatego też poznali problem marnowania od kuchni.

Od początku działalności Foodsi konsumenci uratowali ponad 850 tysięcy paczek z jedzeniem. W ciągu roku liczba punktów dostępnych w aplikacji zwiększyła się trzykrotnie. Partnerami Foodsi są między innymi restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie oraz sklepy spożywcze. Wśród nich są znane w Polsce marki takie jak Salad Story, Pasibus, Thai Wok, Piekarnie Oskroba, Cofix, restauracje Olimp, stacje paliw AVIA, Koku Sushi, a także lokalne sieci jak Aromat i Batida w Warszawie.

Co ciekawe w Foodsi uratować można nie tylko jedzenie. Oferta aplikacji poszerzyła się o kwiaciarnie, sklepy z roślinami doniczkowymi oraz kosmetykami. Znajdzie się także coś dla właścicieli zwierząt, którzy mogą upolować paczkę z karmą dla swoich pupili w niższej cenie.

Więcej funduszy na ratowanie jedzenia
Teraz Foodsi pozyskało 6 mln zł w rundzie seed, której przewodził fundusz CofounderZone, przy udziale Satus Starter oraz aniołów biznesu – w tym m.in. Arkadiusza Krupicza i Piotra Czajkowskiego, założycieli Pyszne.pl.

– Dzięki swojemu doświadczeniu na rynku gastronomicznym wiem, jak dużym problemem dla restauracji jest marnotrawienie jedzenia. Ponadto coraz częściej klienci oczekują od firm zdecydowanych działań pro-ekologicznych, preferując firmy, które adresują ten temat w swoim podejściu. Aplikacja Foodsi doskonale wpisuje się w ten trend, dając partnerom sprawdzone narzędzie pozwalające nie tylko na ograniczenie marnowania, ale również dotarcie do nowych klientów i promocję swojej marki. Prawie milion uratowanych za pośrednictwem Foodsi paczek jest najlepszym dowodem potrzeby rynkowej oraz kompetencji zespołu prowadzonego przez Mateusza i Kubę. Cieszę się, że będę mógł wspierać Foodsi jako Business Angel – mówi Arkadiusz Krupicz, country manager Pyszne.pl

Foodsi stworzyła nową aplikację mobilną i zmieniła branding. Zdjęcie: materiały prasowe
Foodsi stworzyła nową aplikację mobilną i zmieniła branding. Zdjęcie: materiały prasowe
W ubiegłym roku Foodsi pozyskało 1,1 mln zł w rundzie finansowania, której przewodził fundusz AIP Seed. Dzięki temu spółka stworzyła nową aplikację mobilną, zmieniła branding i postawiła na zbudowanie solidnej trakcji. Efektem tego, liczba dostępnych lokali wzrosła trzykrotnie, a ilość użytkowników urosła ponad 2,6-krotnie. Wcześniej startup rozwijał się ze środków własnych założycieli oraz reinwestycji przychodów.

Pozyskane środki pomogą Foodsi w dalszym rozwoju platformy. Jeszcze w tym roku partnerzy zyskają nowe funkcje analityczne oraz automatyzujące udostępnianie ofert, dzięki czemu będą mogli ratować jeszcze więcej jedzenia, które zaoferują użytkownikom. Zmiany produktu nie ominą również użytkowników, dla których aplikacja stanie się jeszcze wygodniejsza. Foodsi planuje dalszą ekspansję w Polsce, a w przyszłym roku zamierza otworzyć działalność na nowych rynkach.

– Każdego roku marnujemy w Polsce 5 mln ton jedzenia. Swój udział mają w tym też sklepy i gastronomia, które muszą wyrzucić niesprzedaną żywność. Misją Foodsi jest sprawienie, by nie trafiała ona do kosza, ale na stoły konsumentów, zapewniając restauracjom dodatkowe źródło przychodów, a klientom oszczędności. Jednak marnowanie żywności dotyczy przede wszystkim konsumentów. Mamy nadzieję, że pomożemy w ograniczeniu tego zjawiska, zmieniając świadomość naszych odbiorców, co pozytywnie wpłynie na ich odpowiedzialne planowanie jadłospisu i zakupów – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.

 

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Popeyes - nowa marka restauracyjna wkracza do Polski

Operatorzy Restaurant Brands International i McWin planują w 2023 roku otwarcie w krajach Europy Wschodniej, m.in. w Polsce, lokali gastronomicznych pod marką Popeyes. Chcą także rozwijać sieć Burger King w tym regionie.

Kryzysowe zjawisko - zrzutki na restauracje. Ostatnia deska ratunku przed bankructwem?

Rośnie liczba restauracji zamykanych z powodu problemów finansowych. Restauratorzy szukają ratunku w zbiórkach pieniędzy za pośrednictwem serwisów internetowych, a lokali potrzebujących takiego wsparcia wciąż przybywa. Radio Całe, Green Bus, Falafel Bejrut, Lokal na Rybę - przykłady można mnożyć.

Hard Beans z Fetco będą produkować i dystrybuować urządzenia do kawy typu cold brew

Polska palarnia kawy Hard Beans rozpoczęła współpracę z Fetco, czołowym amerykańskim producentem urządzeń do parzenia kawy i herbaty. Wspólnie będą produkować i dystrybuować urządzenie Baby Hard Tank wytwarzające kawę typu cold brew w rekordowym tempie.

Żabka konkurencją dla McDonald’s? Takie ma plany

Żabka - czołowa sieć sklepów convenience - nie bez przyczyny wraca w wybranych placówkach do serwowania pizz i zapiekanek. To pomysł na mniejsze miejscowości, do których nie wchodzą najwięksi gracze fast-food, takie jak McDonald’s.

Oto pięć trendów polskiej i światowej gastronomii. Raport Pyszne.pl

Co królowało na talerzach Polaków w 2022 roku? Które kuchnie świata cieszą się największą popularnością? Czy zaczęliśmy oszczędzać na jedzeniu i przekonujemy się do weganizmu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszej edycji raportu Food Trendów Pyszne.pl.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej