Brzmi znajomo? I tak, i nie. Tak, bo to kolejna próba stworzenia biznesu subskrypcyjnego i może kojarzyć się z popularną dietą pudełkową. Jednak nie brzmi znajomo, bo żaden detalista czy producent produktów spożywczych nie rozwinął do tej pory takiego biznesu na większą skalę.
Jednak za „Prenumeratą chleba by Muffia” stoi doświadczony biznesem – Muffia Bakery to piekarnia rozwijana przez Adama Ringera, twórcę Green Caffé Nero (na zdjęciu). Muffia zaopatruje w tarty, kisze, pieczywo, ciasta i szereg innych m.in. kawiarnie Green Caffé Nero, ma też swój sklep na Burakowskiej w Warszawie.
Abonament/ subskrypcja/ cykliczna płatność wprawdzie cały czas kojarzą się polskim konsumentom najczęściej z Netfliksem czy oprogramowaniem komputerowym, ale coraz częściej widać takie rozwiązania w kolejnych branżach. Próby zbudowania biznesu subskrypcyjnego z produktami spożywczymi podejmują też m.in. palarnie kawy np. Java Coffee Roasters. Dzięki niej klienci mogą skosztować co miesiąc różnych kawowych nowości.