x

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Kategoria: Lifestyle - ekologia    29.08.2022

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Frytki w ofercie IKEA. Zdjęcie: Shutterstock.com
Frytki w ofercie IKEA. Zdjęcie: Shutterstock.com
Na taki odważny krok zdecydował się oddział IKEA w Würzburgu, w niemieckiej Bawarii. Jego restaurację odwiedzili dziennikarze z „The Bild", których szczególną uwagę przykuła  wywieszona kartka z napisem „Poprzez świadomą dietę każdy może przyczynić się do redukcji gazów cieplarnianych". Według klientów ogłoszenie świadczy o dużej świadomości menedżera placówki i o jego wierze w siłę działania jednostki na rzecz globalnego dobrostanu.

Zdjęcie z tego oddziału trafiło do sieci, co poskutkowało pytaniami zaniepokojonych internautów, czy frytki znikną ze wszystkich 54 restauracji sieci IKEA w Niemczech. Firma wyjaśniła, że była to „indywidualna decyzja” zarządzających lokalizacją w Würzburgu, ale także w Bremerhaven. Nie dotyczy więc pozostałych niemieckich sklepów IKEA, gdzie frytki i tak nie są integralną częścią oferty restauracji.

Przypomnijmy, że w Niemczech tego typu inicjatywy oddolne nie są wcale wyjątkiem. Rok temu w stołówce przeznaczonej dla pracowników biurowca Volkswagena zrezygnowano z kiełbasek, a w „obronę" prawa do currywurstów włączył się sam były kanclerz Niemiec Gerhard Schröder. Kiełbaski te są na tyle kultowe, że dostępne są w handlu. Koncern ogłosił, że rezygnuje z serwowania tam mięsa, co zgodne jest z życzeniami dużej grupy pracowników. W pozostałych stołówkach koncernu kiełbaski wciąż są w sprzedaży. Co więcej, są obrandowane logotypem Volkswagena i oznaczone jako oryginalna część marki Volkswagen.


Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków

Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej