x

Winterhalter - 75 lat historii sukcesów firmy

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    17.08.2022

Specjalizujący się w produkcji systemów i środków zmywania Winterhalter z siedzibą w Meckenbeuren w tym roku obchodzi 75-lecia powstania. Już od trzech pokoleń rodzinne przedsiębiorstwo gwarantuje czystość i higienę w kuchni. Z okazji jubileuszu Winterhalter wspomina historię sukcesów firmy.

Karl Winterhalter (†) ─ po lewej pierwsza zmywarka przemysłowa GS 60; po prawej współczesna zmywarka podblatowa z serii UC. Zdjęcie: materiały prasowe
Karl Winterhalter (†) ─ po lewej pierwsza zmywarka przemysłowa GS 60; po prawej współczesna zmywarka podblatowa z serii UC. Zdjęcie: materiały prasowe
Dlaczego utrzymanie tych gwarancji wymaga, mówiąc metaforycznie, efektywnego ustawiania żagli i zmian kursu względem wiatru? Jakie szczególne tradycje są zakorzenione w rodzinie i firmie? Odpowiedź daje 75-letnia historia sukcesów Winterhalter.

– Przechodziliśmy z naszą córką przez niespokojną fazę – wspomina z uśmiechem Ralph Winterhalter, prezes spółki Winterhalter Gastronom GmbH. – Kiedy była niemowlęciem, nic jej nie uspokajało oprócz patrzenia przez szybę drzwi zmywarki podblatowej. Jest więc nadzieja, że zamiłowanie do technologii zmywania, które stanowi podstawę nadzwyczajnego sukcesu firmy, zostało przekazane w genach również czwartemu pokoleniu.

Historia firmy

Dom rodziny Winterhalter w miejscowości Friedrichshafen. Szopa obok domu pełniła funkcję pierwszego warsztatu. Testy prototypu zmywarki GS 60 przeprowadzono w ogrodzie. Zdjęcie: materiały prasowe
Dom rodziny Winterhalter w miejscowości Friedrichshafen. Szopa obok domu pełniła funkcję pierwszego warsztatu. Testy prototypu zmywarki GS 60 przeprowadzono w ogrodzie. Zdjęcie: materiały prasowe
W 1947 roku Karl Winterhalter założył we Friedrichshafen firmę „Karl Winterhalter Ing. Haushaltsgegenstände und Elektrogeräte”, która odbierała złom i tworzyła z niego przydatny sprzęt gospodarstwa domowego. W 1957 roku wraz z powstaniem zmywarki GS 60 Karl zaczął się specjalizować w zmywaniu przemysłowym, przekazując swoim potomkom zamiłowanie do technologii zmywania już od kołyski.

Jürgen Winterhalter, członek zarządu i syn założyciela firmy, dorastał w świecie techniki zmywania. Pierwsza zmywarka przemysłowa powstała w rodzinnym domu i ogrodzie. Od zabawy Jürgen wolał obserwowanie pierwszych eksperymentów ojca w piwnicy. Wnuk założyciela, Ralph Winterhalter, do 4. roku życia cały czas spędzał w zakładzie produkcyjnym w Meckenbeuren – jego placem zabaw był obszar produkcji, a ścieżką rowerową trasa klucząca między ciężarówkami.

Spółka rozpoczęła ekspansję poza granicami Niemiec w 1967 roku, kiedy otwarty został pierwszy oddział zagraniczny w Holandii. Obecnie firmę Winterhalter reprezentują jednostki zależne i partnerzy w ponad 70 krajach. Urządzenia wytwarzane są w centrali w Meckenbeuren nad Jeziorem Bodeńskim, w miejscowości Endingen am Kaiserstuhl oraz Rüthi w dolinie Renu w okolicach St. Gallen w Szwajcarii.

W 2015 roku ruszył zakład produkcyjny w Rayong w Tajlandii. Powstają tam urządzenia tworzone specjalnie na rynek azjatycki. W latach 2013 i 2017 centrala w Meckenbeuren powiększyła się o 17 tys. m kw w związku z budową dodatkowych biur oraz budynków zaplecza konstrukcyjnego i laboratoryjnego wraz z halą produkcyjną i dużym centrum logistycznym.

Biznes jak regaty długodystansowe

Od lewej: Jürgen Winterhalter, prezes i syn założyciela; Ralph Winterhalter, prezes i wnuk założyciela. Zdjęcie: materiały prasowe
Od lewej: Jürgen Winterhalter, prezes i syn założyciela; Ralph Winterhalter, prezes i wnuk założyciela. Zdjęcie: materiały prasowe
Dziś Jürgen i Ralph Winterhalter mogą spojrzeć w przeszłość na usłaną sukcesami historię firmy. Jako zapaleni żeglarze lubią porównywać swoją drogę do regat długodystansowych. W żeglarstwie regatowym żeglarz musi umieć radzić sobie z szybko zmieniającymi się warunkami pogodowymi. – Wiatru nie zmienisz. Musisz go przyjąć niezależnie od tego, skąd wieje i jak mocno – mówi Jürgen Winterhalter, uśmiechając się. – Ale możesz inaczej ustawić żagle i skorygować kurs – dodaje Ralph Winterhalter.

Na tej zasadzie opiera się sukces firmy. Osiągnięcie celu, szczególnie w trudnych czasach, wymaga dostosowania się do nieustannie zmieniającego się otoczenia i wyznaczania kolejnych etapów podróży. Jeden element jest tu kluczowy: załoga. – Mój dziadek zwykł mawiać, że nikt nigdy nie odnosi sukcesu sam – wspomina Ralph Winterhalter, potwierdzając przyświecające firmie motto.

Opisuje personel jako najcenniejszy zasób przedsiębiorstwa. To dlatego firma stale intensywnie inwestuje w satysfakcję swoich pracowników. Z okazji jubileuszu 75-lecia istnienia wszystkie 1,8 tys. osób zatrudnionych w Winterhalter na całym świecie otrzyma hojną premię.
– Każdy z naszych pracowników każdego dnia dokłada swoją cegiełkę do sukcesu firmy. Pragniemy za to podziękować i podzielić się efektami ostatnich kilku lat prężnej działalności – wyjaśniają członkowie zarządu.

Przyszłość przyniesie kolejne sukcesy

Hala produkcyjna w centrali w Meckenbeuren. Zdjęcie: materiały prasowe
Hala produkcyjna w centrali w Meckenbeuren. Zdjęcie: materiały prasowe
Źródeł sukcesu Ralph Winterhalter upatruje w szczególności w głęboko zakorzenionej filozofii firmy: niezatrzymywaniu się na problemach, wykorzystywaniu okazji, aby je rozwiązać, odpowiadaniu na potrzeby klienta i przyjmowaniu jego punktu widzenia.

– Sprzedajemy rozwiązania, nie tylko produkt – podsumowuje Ralph Winterhalter. – Nasza solidna struktura finansowa i niezależność od inwestorów zewnętrznych zabezpieczają swobodę działania przedsiębiorstwa oraz pozwalają podejmować szybkie decyzje i zmiany kursu.

Członkowie zarządu są głęboko przekonani, że przyszłość przyniesie kolejne sukcesy.
– Dysponując silnym zespołem, ofertą nowych, innowacyjnych produktów oraz rozwiązaniami cyfrowymi w dziedzinie zmywania, ominiemy czyhające na nas rafy i zapiszemy wiele kolejnych rozdziałów historii sukcesów firmy – podsumowują.

Więcej informacji na: www.winterhalter.pl


Autor tekstu: Artykuł Sponsorowany

Zobacz także

Hala Koszyki nagrodzona za akcję "Wielkie otwarcie polskiej gastronomii"

Hala Koszyki, flagowy projekt wielofunkcyjny w portfelu Globalworth Poland, została uhonorowana złotą statuetką podczas 13. edycji konkursu PRCH Retail Awards. Stołeczna food hala zdobyła I miejsce w kategorii "Wydarzenie Roku" za akcję marketingową "Wielkie otwarcie polskiej gastronomii".

Białoruś żegna się z siecią McDonald’s - jej miejsce zajmuje rosyjski brand

McDonald’s powoli znika z rynku wschodniego, tym razem z Białorusi. Jak donosi agencja PAP, zastąpi go rosyjska sieć gastronomiczna Wkusno i Toczka. Internauci mówią o "pożegnaniu z epoką", a Aleksander Łukaszenka za odejście amerykańskiej sieci dziękował Bogu.

Targi HORECA®/ GASTROFOOD/ ENOEXPO® - podsumowanie

Ponad 300 wystawców, 8843 odwiedzających, szkolenia i warsztaty, degustacje Master Class, konkursy winiarskie i wydarzenia towarzyszące: Mistrzostwa Polski Roasting & Cup Tasters oraz Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie - tak można podsumować trzy dni targów HORECA®/ GASTROFOOD/ ENOEXPO®.

Foodtech.ac organizuje największą foodtechową imprezę roku

Szóstą edycję akceleratora Foodtech.ac, która odbędzie się 8 grudnia, zwieńczy Demo Day. To święto wszystkich startupów, inwestorów, osób i firm, które widzą potrzebę zmiany sposobu, w jaki żyjemy i się odżywiamy oraz możliwość ogromnych inwestycji w ten rynek.

Jakub Żymelski i Bartosz Zajdel mistrzami Polski w przyrządzaniu dziczyzny

Tegorocznymi mistrzami Polski w przyrządzaniu dziczyzny są Jakub Żymelski, zastępca szefa kuchni hotelu i restauracji Antonińska w Lesznie oraz Bartosz Zajdel, szef kuchni restauracji Loft w Gostyniu.

Konkurs Les Chefs en Or - Polska Edycja rozstrzygnięty!

Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie zwyciężyła w kolejnej edycji konkursu Les Chefs en Or organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej