- W ramach programu Glovo „Zamawiając – pomagasz” organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep, mogą sprzedawać na tej platformie z 0% prowizją. Zdjęcie: Shutterstock.com
Aktualnie w Polsce działa ok. 143 000 organizacji pozarządowych, zatem potencjał do współpracy między NGO a Glovo jest ogromny.
– Umożliwiamy restauracjom i sklepom prowadzonym przez fundacje i organizacje pożytku publicznego obecność w naszej aplikacji bez jakiejkolwiek prowizji. Tym sposobem chcemy umożliwić im dostęp do naszych klientów online i dodatkową promocję, która podniesie ich sprzedaż. Rezygnujemy tutaj z opłat, aby wesprzeć tych, którzy pomagają najbardziej potrzebującym – mówi Małgorzata Żurowska, impact & sustainability specialist w Glovo w Polsce.
Z programu korzysta już m.in. Kuchnia Czerwony Rower w Warszawie. To przedsiębiorstwo społeczne, które oferuje domowe posiłki, dania wegetariańskie oraz potrawy wybranych kuchni świata. Zatrudnia, szkoli i inspiruje osoby doświadczone wykluczeniem społecznym oraz w trudnej sytuacji życiowej. Dochód z działalności Kuchni Czerwony Rower przekazywany jest na cele statutowe Stowarzyszenia Otwarte Drzwi, które od 26 lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami, chorujące psychicznie, będące w kryzysie bezdomności, długotrwale bezrobotne oraz dzieci i młodzież ze środowisk dysfunkcyjnych.
Kuchnia Czerwony Rower aktywnie działała także w czasie pandemii, kiedy realizowała kampanię #KuchniaDlaSeniora, obejmując wsparciem najbardziej potrzebujących seniorów z Pragi Północ. Za realizację kampanii otrzymała pierwsze miejsce w akcji #DobroNaWynos organizowanej przez Komisję Klubową w 2021 roku. Regularnie również wspiera posiłkami uchodźców z Ukrainy.
– Kuchnia Czerwony Rower to miejsce wyjątkowe. Jesteśmy jednak przekonani, że takich miejsc w Polsce, które oferują nie tylko pomoc dla potrzebujących, ale także pyszne jedzenie czy inne produkty, jest znacznie więcej. Chcemy im pomóc udostępniając naszą aplikację, infrastrukturę i ekosystem za darmo. Jednocześnie dostrzegamy, że wielu naszych użytkowników szuka możliwości wsparcia przedsiębiorstw społecznych i chętnie zamówi z lokalnej restauracji czy sklepu, który zarobione pieniądze przeznaczy na szczytny cel – wyjaśnia Małgorzata Żurowska.
Wszyscy zainteresowani mogą zgłosić się drogą mailową na adres impactpl@glovoapp.com. Partnerzy współpracujący z Glovo w ramach programu są oznaczeni w aplikacji banerem z napisem „Zamawiając – pomagasz".