x

Happa To Mame otwiera drugi lokal. Poznańska kawiarnia zagości w stolicy

Kategoria: Miejsca    05.08.2022

Happa To Mame, pierwsza kawiarnia w Polsce serwująca oryginalne japońskie słodycze, postanowiła otworzyć kolejny lokal. Po Poznaniu przyszedł czas na Warszawę.

Marcin Cieśluk i Shota Nakayama, właściciele Happa To Mame / Zdjęcie: Tytus Gustaw Groźny
Marcin Cieśluk i Shota Nakayama, właściciele Happa To Mame / Zdjęcie: Tytus Gustaw Groźny
Prowadzona przez Shotę Nakayamę i Marcina Cieśluka poznańska Happa To Mame jest pierwszą w Polsce kawiarnią z japońskimi słodyczami. W tym roku lokal doczeka się młodszego rodzeństwa w Warszawie. Otworzy się on najprawdopodobniej jeszcze jesienią przy ulicy Poznańskiej. Jak mówi współwłaściciel kawiarni, nowy adres to szczęśliwy zbieg okoliczności.

– Wzbranialiśmy się przed tym by otwierać się w nowym miejscu ze względów logistycznych, nie byliśmy pewni, czy jesteśmy w stanie podzielić tę działalność na dwie części. W Poznaniu byliśmy z Shotą zawsze na miejscu. Nadal tak jest, choć mamy już dziś ekipę pięciu osób, które wyszkoliliśmy do robienia słodyczy, tak by przygotowywalii je tak samo, jak robi to Shota. Udało nam się wszystko ogarnąć i wtedy “wyskoczyła” ta ulica Poznańska. Stwierdziliśmy, że to w takim razie musi być znak – śmieje się Marcin Cieśluk.

Liść i fasola
Happa To Mame to, tłumacząc z japońskiego liść i fasola. Nazwa ta dobrze oddaje ideę lokalu, którego asortyment skupiony jest zarówno na japońskiej herbacie matcha jak i słodyczach z kraju kwitnącej wiśni. W menu znaleźć można m.in. Daifuku mochi, słodycze na bazie kleistego ryżu nadziewane słodką pastą z fasoli, dorayaki, przypominające nadziewane naleśniki, oraz dango, czyli japońskie kluski również na bazie ciasta ryżowego.

Dwa rodzaje Dango: oblane sosem Mitarashi oraz obtoczone w Kinako, czyli prażonej soi. Zdjęcie: materiały prasowe Happa to Mame
Dwa rodzaje Dango: oblane sosem Mitarashi oraz obtoczone w Kinako, czyli prażonej soi. Zdjęcie: materiały prasowe Happa to Mame

Happa 2.0
Dostępne w Poznaniu słodycze pojawią się także w menu Happa w Warszawie, choć jak zapewnia właściciel kawiarni, nowa lokalizacja pozwoli m.in. na dopracowanie receptur.

– Naszym celem jest zrobić to jeszcze lepiej niż do tej pory. W Warszawie mamy większe możliwości, więcej dostawców, także rynek jest większy. Lokal, który wynajmujemy w stolicy ma ponad 200 metrów kwadratowych, w Poznaniu mamy tylko 60. Będzie Happa 2.0 - mówi Marcin Cieśluk.

Kawiarnia Happa To Mame zadebiutowała cztery lata temu i od momentu swojego otwarcia cieszy się wśród Poznaniaków sporą popularnością. Oprócz japońskich słodyczy i herbat, lokal serwuje także sezonowo lody, a co jakiś czas można odwiedzić go, by wziąć udział w tradycyjnej ceremonii parzenia herbaty.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej