x

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków

Kategoria: Lifestyle - ekologia    03.08.2022

Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
W 2019 roku Pyszne.pl wycofało większość plastikowych produktów i opakowań jednorazowych z oferty sklepu partnerskiego, w którym dostępne są ich zrównoważone alternatywy. Kolejnym krokiem jest rozszerzenie oferty o innowacyjne opakowania opracowane wspólnie ze startupem Notpla. Dzięki temu partnerzy restauracyjni serwisu mogą zaopatrzyć się w ekologiczne pudełka pokryte materiałem pozyskanym z alg morskich.
- Jako lider branży delivery w Polsce chcemy wspierać restauratorów we wdrażaniu przyjaznych środowisku rozwiązań. Dostrzegamy, że stosowanie zrównoważonych opakowań jest coraz ważniejsze dla konsumentów. Opakowania, które stworzyliśmy we współpracy ze startupem Notpla, to przykład wdrożenia innowacji przyczyniającej się do redukcji użycia plastiku – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Algi zamiast plastiku
Typowe kartonowe pudełka na żywność zwykle zawierają syntetyczne dodatki lub plastikowe warstwy, które czynią je odpornymi na tłuszcz, co znacznie utrudnia ich rozkład albo uniemożliwia recykling. Pudełko wprowadzane na rynek przez Pyszne.pl posiada naturalną, wegańską i odporną na tłuszcz powłokę wykonaną z wodorostów – to sprawia, że restauracje mogą używać go do takich potraw jak kebaby, makarony, ryż czy sałatki.

- Po udanych testach, w 2021 roku wprowadziliśmy do sprzedaży opakowania Notpla za pośrednictwem naszych sklepów partnerskich w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech i Austrii. Użyliśmy ich także do dostarczania jedzenia podczas ostatnich finałów Ligi Europejskiej UEFA i EURO 2022 kobiet. Wierzymy, że to rozwiązanie zostanie dobrze przyjęte także w Polsce – dodaje Arkadiusz Krupicz.

Biodegradowalne w kilka tygodni
Pudełka Notpla ulegają naturalnej biodegradacji w warunkach domowych w ciągu zaledwie kilku tygodni, dzięki czemu można je wyrzucić nawet do przydomowego kompostownika. Opakowania mają jasnobrązowy kolor i są wykonane z miazgi tekturowej bez syntetycznych domieszek. Obecnie są dostępne w dwóch rozmiarach – 700 i 1300 ml.
Sklep partnerski Pyszne.pl oferuje zrównoważone i nadające się do recyklingu alternatywy dla konwencjonalnych opakowań, które muszą spełniać wyśrubowane normy dotyczące wpływu na środowisko. Wszystkie opakowania własne Pyszne.pl wykonane są z papieru nadającego się do recyklingu.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

#makeitplant - globalna kampania Upfield Professional zachęca szefów kuchni do wprowadzania dań roślinnych

Globalna kampania Upfield Professional pod hasłem #makeitplant zachęca do wprowadzania do menu dań roślinnych. Akcję zapoczątkowano na przełomie maja i czerwca podczas Worldchefs Congress 2022 w Abu Dhabi, jednego z najważniejszych na świecie wydarzeń dla branży gastronomicznej.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej