x

Michalina Szczepańska: Nowe kategorie, nowi konsumenci

Kategoria: Lifestyle - blog    15.07.2022

Co powiedzą Państwo na urodzinowy tort z wołowiny albo kaczki? Oczywiście jest też opcja warzywna. Wszystko to (i dużo więcej) przygotowane w kawiarni z okazji imprezy urodzinowej dla… psów.

Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
To rzeczywistość branży HoReCa w Japonii, Stanach Zjednoczonych czy nie tak już geograficznie odległych Niemczech. I choć z punktu widzenia większości polskich konsumentów może to brzmieć (jeszcze) kosmicznie, to rynek produktów i usług dla zwierząt jest tym, na który warto szczególnie uważnie patrzeć w kontekście rodzących się tam kategorii czy subkategorii, a więc i szeregu okazji biznesowych. A niemało do powiedzenia będą tu mieli zarówno restauratorzy, jak i retailerzy.

Przed tymi pierwszymi zatem otwieranie kawiarenek dla czworonożnych przyjaciół albo też poszerzanie standardowego menu o więcej niż jedną pozycję dla zwierząt. Dla tych drugich natomiast inny przykład: lodówka ze świeżym, chłodzonym mięsem. Poporcjowanym, mielonym, zapakowanym w poręczne opakowania. Mięso to jednak przygotowane jest nie z myślą o właścicielach psów, ale o psach. Takie obrazki widać już w sklepach Europy Zachodniej, ot choćby w sieci Rewe. Lodówka ustawiona bywa nie w części chłodniczej sklepu, lecz przy karmie dla zwierząt. Kolorowo obklejona zachęca do wyboru tego, co najlepsze i najświeższe dla konsumenta na czterech łapach. Rzeczywistość ta znowu może być znacznie bliższa, niż się wielu wydaje. Ok. 4-5 lat temu rozmawiałam z tzw. niezależnym detalistą, który prowadził dwa sklepy obok siebie: spożywczy i dla zwierząt. Narzekał, że w tym pierwszym klienci oszczędzają. Jednocześnie zachwycał się gestem tych samych klientów, gdy kupowali coś w tej drugiej placówce – dla swoich pupili. Tam zainteresowaniem cieszyły się całkiem wyszukane karmy itd.

Możemy więc śmiało założyć, że jest znacznie większa grupa takich właśnie konsumentów – którzy sobie odmówią, ale psu czy kotu już niekoniecznie. Konsumentów, którzy będą coraz częściej sięgać po suplementy dla zwierząt i którzy wykupią dla nich ubezpieczenie. Takowe są już standardowo sprzedawane np. w Tesco w Wielkiej Brytanii. Polisa obejmuje m.in. koszty leczenia, co ciekawe, również metodami alternatywnymi. Przykłady i warianty takich produktów i usług można mnożyć. Ja zostawiam Państwa z powyższymi. Ku inspiracji i ku rozwojowi nowych źródeł zwiększania koszyka sklepowego czy podwyższania restauracyjnych rachunków.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej