Konsument chce produktów roślinnych
Globalna sprzedaż produktów roślinnych dynamicznie rośnie i w ciągu najbliższych lat może osiągnąć wzrost na poziomie od 20 do nawet 30 proc. – podają autorzy „Atlasu Mięsa 2022”. Klienci, którzy rezygnują z mięsa lub ograniczają jego spożycie mają dziś do wyboru nie tylko warzywa i owoce w swojej pierwotnej postaci, ale także roślinne wędliny, mięsopodobne dania wege oraz substytuty nabiału.
Względy światopoglądowe, ekologiczne czy po prostu zwykła ciekawość nowych smaków – wszystko to sprawia, że ten stosunkowo nowy sektor branży spożywczej przeżywa właśnie swój dynamiczny rozkwit. Najnowsze dane, opublikowane w tym roku przez GfK Polonia, podają, że w Polsce ten rynek wart jest już 1,5 mld zł.
Roślinny burger - jaki jest klucz do sukcesu?
- Kluczową kwestią w tworzeniu smacznego burgera wegetariańskiego jest kompozycja przypraw. Sekretem jest stworzenie wyrazistego smaku, który będzie ciekawszy dla konsumentów niż soczyste mięso wołowe. Jest to nie lada wyzwanie, któremu staram się sprostać podczas przygotowywania naszych burgerów. Pomaga w tym także świeżość dodatków. Nasza burgerownia sąsiaduje z bardzo popularnym placem targowym, na którym codziennie rano dobieramy świeże warzywa do naszych burgerów – mówi Adam Galos z krakowskiej restauracji Szamam.
Jedną z restauracji, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczyła poprzez Glovo największą liczbę wegetariańskich burgerów jest Łódzka Cochise.
– Wegetariańskie burgery cieszą się u nas dużą popularnością. Kluczem do sukcesu jest kotlet z grillowanych warzyw z serem mozarella i nasz autorski sos. To sprawia, że w poszukiwaniu nowych smaków i doznań kulinarnych klienci są w stanie zrezygnować z klasycznego smaku wołowiny. Zainteresowanie wegetariańskim burgerem dostrzegamy także w naszym FoodTracku w Mielnie. Turyści doceniają lekkość wegetariańskiej opcji, szczególnie w upalne, słoneczne dni wakacji – podsumowuje Mateusz Lesiak z Cochise w Łodzi.