x

Konsumpcja wege burgerów w Polsce wzrosła o 156%

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.07.2022

Moda na dietę roślinną w Polsce ciągle rośnie. Jesteśmy zdecydowanym liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów wśród wszystkich 24 krajów, w których działa Glovo. Rok do roku konsumpcja wege burgerów w naszym kraju wzrosła o 156 proc.

Rok do roku konsumpcja wege burgerów w naszym kraju wzrosła o 156 proc. Zdjęcie: materiały prasowe
Rok do roku konsumpcja wege burgerów w naszym kraju wzrosła o 156 proc. Zdjęcie: materiały prasowe
W ciągu ostatnich 12 miesięcy mieszkańcy naszego kraju zamówili aż 77 tys. roślinnych burgerów za pośrednictwem Glovo - stanowi to 33 proc. światowego spożycia burgerów wege zamówionych przez tę aplikację. Dzięki temu jesteśmy nr 1 pod tym względem na światowej mapie Glovo.

Konsument chce produktów roślinnych
Globalna sprzedaż produktów roślinnych dynamicznie rośnie i w ciągu najbliższych lat może osiągnąć wzrost na poziomie od 20 do nawet 30 proc. – podają autorzy „Atlasu Mięsa 2022”. Klienci, którzy rezygnują z mięsa lub ograniczają jego spożycie mają dziś do wyboru nie tylko warzywa i owoce w swojej pierwotnej postaci, ale także roślinne wędliny, mięsopodobne dania wege oraz substytuty nabiału.

Względy światopoglądowe, ekologiczne czy po prostu zwykła ciekawość nowych smaków – wszystko to sprawia, że ten stosunkowo nowy sektor branży spożywczej przeżywa właśnie swój dynamiczny rozkwit. Najnowsze dane, opublikowane w tym roku przez GfK Polonia, podają, że w Polsce ten rynek wart jest już 1,5 mld zł.

Roślinny burger - jaki jest klucz do sukcesu?
- Kluczową kwestią w tworzeniu smacznego burgera wegetariańskiego jest kompozycja przypraw. Sekretem jest stworzenie wyrazistego smaku, który będzie ciekawszy dla konsumentów niż soczyste mięso wołowe. Jest to nie lada wyzwanie, któremu staram się sprostać podczas przygotowywania naszych burgerów. Pomaga w tym także świeżość dodatków. Nasza burgerownia sąsiaduje z bardzo popularnym placem targowym, na którym codziennie rano dobieramy świeże warzywa do naszych burgerów – mówi Adam Galos z krakowskiej restauracji Szamam.

Jedną z restauracji, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczyła poprzez Glovo największą liczbę wegetariańskich burgerów jest Łódzka Cochise.
– Wegetariańskie burgery cieszą się u nas dużą popularnością. Kluczem do sukcesu jest kotlet z grillowanych warzyw z serem mozarella i nasz autorski sos. To sprawia, że w poszukiwaniu nowych smaków i doznań kulinarnych klienci są w stanie zrezygnować z klasycznego smaku wołowiny. Zainteresowanie wegetariańskim burgerem dostrzegamy także w naszym FoodTracku w Mielnie. Turyści doceniają lekkość wegetariańskiej opcji, szczególnie w upalne, słoneczne dni wakacji – podsumowuje Mateusz Lesiak z Cochise w Łodzi.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

W 2023 roku pustki w restauracjach? Polacy mocno ograniczą wydatki na gastronomię [BADANIE]

Obserwacje i obawy lokali potwierdzają liczby. Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej oszczędności gospodarstw domowych najbardziej odbiją się na wydatkach na rozrywkę i jedzenie na mieście - wynika z badania firmy doradczej Bain & Company.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej