x

Tegoroczne wakacje Polaków - najczęściej nad polskim morzem, z lodami na deser

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.07.2022

Ponad 1/5 ankietowanych Polaków zmienia swoje wakacyjne plany i spędzi urlop w Polsce, zamiast za granicą. Główny powód to wzrost poziomu inflacji. Rodacy najchętniej wyjadą nad polskie morze, które aż 74% z nich kojarzy się z lodami jedzonymi na plaży.

Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Przez ostatnie pandemiczne lata nie mogliśmy planować wakacji z wyprzedzeniem, zostawaliśmy w domach i tęskniliśmy za urlopowymi wyjazdami. Kiedy pandemia nie jest już największym problemem, przyszły kolejne, poważniejsze – wojna w Ukrainie, rozwijający się kryzys gospodarczy w całej Europie, a w konsekwencji także wzrost naszej rodzimej inflacji. Dlatego również w tym roku plany wakacyjne Polaków musiały ulec zmianie. Marka Koral, zapytała Polaków o ich wakacyjne preferencje.  

Polacy zmieniają plany
Z badania wynika, że ponad 1/5 Polaków w tym roku zmieni swoje plany wakacyjne i zostanie w Polsce. Główną przyczyną tych zmian jest wzrost inflacji i rosnące ceny (wskazanie 57% badanych, w tym ceny paliw – 34%), a co za tym idzie troska o budżet domowy (50%). Z kolei co czwarty Polak podjął decyzję o spędzeniu wakacji w kraju, ponieważ boi się sytuacji związanej z wojną w Ukrainie.

Pokochaliśmy wakacje w Polsce
Te same badania pokazują, że aż 88% Polaków spędzi przynajmniej część swojego urlopu w Polsce. Najpopularniejszą destynacją niezmiennie od lat jest Bałtyk (35%) oraz polskie góry (23%). Co ciekawe, dla Polaków zmiana wakacyjnych planów to nie zawsze przykra konieczność. Już pandemia pokazała, że zaczęliśmy doceniać walory naszego kraju i potwierdzają to również najnowsze badania.

Polacy doceniają przede wszystkim piękne krajobrazy Polski (40%), a także możliwość spędzenia wakacji w znanych im, ulubionych miejscach, do których lubią powracać (32%). Ważnym aspektem, po trudnych sezonach pandemii, jest również wsparcie dla polskich przedsiębiorców i ich miejsc wypoczynkowych, które deklaruje (18%).

Bałtyk i lody na patyku  
Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem.
– Dane sprzedażowe pokazują, że podczas sezonu najwięcej lodów sprzedawanych jest właśnie nad polskim morzem – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

Jak podaje firma Koral, w miesiącach od kwietnia do września generowane jest ok 85% całkowitej rocznej sprzedaży lodów. Wzrost sprzedaży lodów w sezonie 2021 w porównaniu do 2020 roku był wygenerowany w miesiącach z wyższą niż w roku ubiegłym temperaturą (maj, czerwiec, lipiec).


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

W 2023 roku pustki w restauracjach? Polacy mocno ograniczą wydatki na gastronomię [BADANIE]

Obserwacje i obawy lokali potwierdzają liczby. Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej oszczędności gospodarstw domowych najbardziej odbiją się na wydatkach na rozrywkę i jedzenie na mieście - wynika z badania firmy doradczej Bain & Company.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej