x

Tegoroczne wakacje Polaków - najczęściej nad polskim morzem, z lodami na deser

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.07.2022

Ponad 1/5 ankietowanych Polaków zmienia swoje wakacyjne plany i spędzi urlop w Polsce, zamiast za granicą. Główny powód to wzrost poziomu inflacji. Rodacy najchętniej wyjadą nad polskie morze, które aż 74% z nich kojarzy się z lodami jedzonymi na plaży.

Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Przez ostatnie pandemiczne lata nie mogliśmy planować wakacji z wyprzedzeniem, zostawaliśmy w domach i tęskniliśmy za urlopowymi wyjazdami. Kiedy pandemia nie jest już największym problemem, przyszły kolejne, poważniejsze – wojna w Ukrainie, rozwijający się kryzys gospodarczy w całej Europie, a w konsekwencji także wzrost naszej rodzimej inflacji. Dlatego również w tym roku plany wakacyjne Polaków musiały ulec zmianie. Marka Koral, zapytała Polaków o ich wakacyjne preferencje.  

Polacy zmieniają plany
Z badania wynika, że ponad 1/5 Polaków w tym roku zmieni swoje plany wakacyjne i zostanie w Polsce. Główną przyczyną tych zmian jest wzrost inflacji i rosnące ceny (wskazanie 57% badanych, w tym ceny paliw – 34%), a co za tym idzie troska o budżet domowy (50%). Z kolei co czwarty Polak podjął decyzję o spędzeniu wakacji w kraju, ponieważ boi się sytuacji związanej z wojną w Ukrainie.

Pokochaliśmy wakacje w Polsce
Te same badania pokazują, że aż 88% Polaków spędzi przynajmniej część swojego urlopu w Polsce. Najpopularniejszą destynacją niezmiennie od lat jest Bałtyk (35%) oraz polskie góry (23%). Co ciekawe, dla Polaków zmiana wakacyjnych planów to nie zawsze przykra konieczność. Już pandemia pokazała, że zaczęliśmy doceniać walory naszego kraju i potwierdzają to również najnowsze badania.

Polacy doceniają przede wszystkim piękne krajobrazy Polski (40%), a także możliwość spędzenia wakacji w znanych im, ulubionych miejscach, do których lubią powracać (32%). Ważnym aspektem, po trudnych sezonach pandemii, jest również wsparcie dla polskich przedsiębiorców i ich miejsc wypoczynkowych, które deklaruje (18%).

Bałtyk i lody na patyku  
Aż 74% badanych, zapytanych o to, z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem.
– Dane sprzedażowe pokazują, że podczas sezonu najwięcej lodów sprzedawanych jest właśnie nad polskim morzem – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

Jak podaje firma Koral, w miesiącach od kwietnia do września generowane jest ok 85% całkowitej rocznej sprzedaży lodów. Wzrost sprzedaży lodów w sezonie 2021 w porównaniu do 2020 roku był wygenerowany w miesiącach z wyższą niż w roku ubiegłym temperaturą (maj, czerwiec, lipiec).


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zmodernizowane Etno Cafe w apartamentowcu OVO Wrocław symbolem zmian w kawowej sieciówce

Po gruntownym remoncie otwarto Etno Cafe w apartamentowcu OVO Wrocław. Nowa odsłona kawiarni z menu poszerzonym m.in. o alkohol zbiega się ze zmianą strategii i koncepcji prowadzenia lokali sieciówki.

Właściciel sieci Pierogarni Stary Młyn: Przed gastronomią bardzo trudna zima, nadchodzi czas oszczędzania

- Ta zima nie będzie czasem inwestycji tylko oszczędzania. Wśród restauratorów przeważa opinia, że należy akumulować gotówkę, by zabezpieczyć swój biznes przed inflacją - mówi Maciej Podlaszewski, właściciel sieci Pierogarni Stary Młyn, wiceprzewodniczący rady Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej.

W gastronomii wciąż brakuje pracowników. Kto może liczyć na zatrudnienie?

Na rynku gastronomicznym wciąż potrzeba pracowników. Zatrudnienie mogą znaleźć przede wszystkim kucharze i kelnerzy. Drugi kwartał 2022 roku był czasem wzmożonej rekrutacji, ale również teraz kandydaci nie mogą narzekać na brak ofert - podsumowuje portal OLX.

Kłopoty barów i pubów serwujących piwo. Spadają jego produkcja i sprzedaż, rosną zaległości

Sezon letni to dla branży piwnej czas żniw, ale w tym roku nie uda jej się odbić po pandemicznym okresie. Polacy piją mniej piwa. Efekt? Dane z Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i Bazy Informacji Kredytowych BIK pokazują, że od maja 2021 do maja 2022 roku zadłużenie piwnych graczy wzrosło o 500%.

Potęga obrazu - o projektowaniu dla gastronomii

Zalecają się do nas obrazami, tworzą wyraziste wizualne komunikaty. O to, po co gastronomii profesjonalne identyfikacje wizualne, zapytaliśmy specjalistów. Projektanci Edgar Bąk, Aga Kotowska i Michał Loba opowiedzieli nam o swoich pracach.

Gastronomia 2.0: czy maszyny odbiorą nam pracę?

Maszyny potrafią nalewać piwo, robić koktajle, odbierać i przynosić zamówione potrawy, a także bez problemu wystawią rachunek, co przyspiesza proces płatności. Czy nowoczesna technologia wkrótce w pełni zautomatyzuje gastronomię?

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej