x

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    21.06.2022

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem. Zdjęcie: Shutterstock.com
Polacy uwielbiają próbować wakacyjnych specjałów, jednak nie zawsze idzie to w parze z zasadami zdrowego odżywiania. Swój sposób odżywiania na co dzień oceniamy dość neutralnie, z większym wskazaniem na zdrowy. Okazało się jednak, że podczas wakacji sytuacja trochę się zmienia i częściowo porzucamy zdrowe nawyki dotyczące jedzenia – 42% Polaków przyznaje wprost, że zwraca wtedy mniejszą uwagę na to, co je. Wyniki badania pokazują, że zarówno na wakacjach, jak i na co dzień, zdrowiej odżywiają się kobiety. 

Infografika: materiały prasowe
Infografika: materiały prasowe
¾ z nas jedzenie stanowi ważny aspekt podróżowania, a poznawanie nowych miejsc oraz tradycji i kultury odwiedzanego regionu poprzez próbowanie lokalnych specjałów wpisuje się z trend turystyki kulinarnej. Odwiedzanie miejscowych knajpek i restauracji to ulubiona forma wyżywienia Polaków podczas wakacji, co deklaruje średnio 59% respondentów.

Infografika: materiały prasowe
Infografika: materiały prasowe
Wśród turystów wyjeżdżających za granicę popularne jest również all inclusive – taką opcję wskazało 36% ankietowanych z tej grupy. Wyniki badania pokazują, że podczas wyjazdu nie próbujemy oszczędzać na jedzeniu (robi to tylko 16% badanych). Natomiast aż 81% deklaruje, że chętnie próbuje nowych dań, a nieco ponad połowa stara się odtworzyć je po powrocie we własnej kuchni.

Infografika: materiały prasowe
Infografika: materiały prasowe
Około połowa respondentów przyznaje, że zdarzyło im się wrócić do domu z uczuciem przybrania na wadze – odnotowało to 47% turystów krajowych i 54% wyjeżdżających za granicę. Takie następstwo urlopowego folgowania częściej zauważają panie (53% kobiet w porównaniu do 42% mężczyzn). Osoby, którym zdarzyło się przytyć podczas wakacji, w większości starają się jednak wprowadzić zmiany żywieniowe po powrocie, aby odzyskać wcześniejszą sylwetkę – deklaruje to 56% respondentów.
Infografika: materiały prasowe
Infografika: materiały prasowe



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej