x

#makeitplant - globalna kampania Upfield Professional zachęca szefów kuchni do wprowadzania dań roślinnych

Kategoria: Lifestyle - ekologia    15.06.2022

Globalna kampania Upfield Professional pod hasłem #makeitplant zachęca do wprowadzania do menu dań roślinnych. Akcję zapoczątkowano na przełomie maja i czerwca podczas Worldchefs Congress 2022 w Abu Dhabi, jednego z najważniejszych na świecie wydarzeń dla branży gastronomicznej.

W ramach kampanii Upfield Professional wraz ze swoją marką alternatyw nabiału Violife zachęcają szefów kuchni do stosowania większej ilości składników pochodzenia roślinnego oraz zastępowania nimi produktów odzwierzęcych. Producent przekonuje, że produkty plant-based to nie chwilowa moda, a trend, który zostanie z nami na długo.

Upfield, którego oferta do 2025 roku ma być w 100% roślinna, chce być partnerem dla branży HoReCa i pomagać szefom kuchni na całym świecie skupiać się na zrównoważonych i roślinnych alternatywach produktów odzwierzęcych. Firma zapewni szefom kuchni cały czas poszerzaną gamę roślinnych produktów stworzonych i rozwijanych z myślą o profesjonalnej gastronomii oraz przepisy, szkolenia i promocję zrównoważonego jedzenia.

Kampania #makeitplant to kolejny krok w realizowaniu misji Upfield budowania lepszej przyszłości opartej na roślinach, ale także wskazanego w raporcie ESG celu zwiększenia wiedzy i umiejętności 40 tysięcy szefów kuchni na całym świecie w zakresie diety roślinnej i stworzenia sieci 5 milionów roślinnych szefów kuchni.

– Uczestnicy Światowego Kongresu Szefów Kuchni reprezentowali miliony kucharzy na całym świecie. Uświadamianie wyzwań jakie przed nami stoją, pokazywanie szans oraz opowiadanie, dlaczego warto gotować dla gości w sposób bardziej zrównoważony, oczywiście z zachowaniem smaku i przyjemności z gotowania, to wielkie wyzwanie – mówi Wiktor Orliński, kierownik marketingu ds. foodservice w Upfield Professional. – Podczas kongresu nasi eksperci aktywnie uczestniczyli również w kursach mistrzowskich, dyskusjach panelowych i pokazach, podobnie zresztą jak robią to cały czas promując kuchnię roślinną na polskim rynku – dodaje.

Szefowie Kuchni z Polski również mogą dołączyć do akcji #makeitplant – wystarczy zarejestrować się na stronie: https://www.abetterplantbasedfuture.com/en/makeitplant/pledge

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej