x

Morski Zając w Kuźnicy stawia na własną palarnię i własną markę kawy

Kategoria: Miejsca    26.05.2022

Restauracja Morski Zając w Kuźnicy na Półwyspie Helskim uruchomiła własną kawową palarnię. Wypala w niej kawę, którą sprzedaje pod marką Baltissima. Można jej się napić w lokalu lub kupić na wynos.

Zespół Morskiego Zająca to kawosze. Nic dziwnego, że chcieli wypalać i parzyć własną „małą czarną”. Zdjęcie: materiały prasowe
Zespół Morskiego Zająca to kawosze. Nic dziwnego, że chcieli wypalać i parzyć własną „małą czarną”. Zdjęcie: materiały prasowe
Baltissima dostępna jest w dwóch odsłonach – Brasil Blaster Dulce oraz India Parchment AB. Powstała w długim procesie parzenia kawa wyróżnia się niską kwasowością, dobrze zbalansowanym body oraz wyczuwalnymi aromatami karmelu, miodu, czekolady i orzechów.

Warto ją wypić przy stoliku w restauracji albo zabrać ze sobą na wynos na plażę czy nadmorską wycieczkę. Dostępna jest także w wersji pakowanej: kilogramowej, półkilogramowej oraz ziarnistej i już zmielonej. Oprócz tego działa sklep internetowy, w którym można ją zamówić online. Restauracja oferuje również kawowy abonament dla innych restauracji, firm i ośrodków. 
Grafikę do opakowań Baltissimy stworzyła młoda i utalentowana ilustratorka Maria Helena Brzozowska.

Grafikę do opakowań Baltissimy stworzyła młoda i utalentowana ilustratorka Maria Helena Brzozowska. Zdjęcie: materiały prasowe
Grafikę do opakowań Baltissimy stworzyła młoda i utalentowana ilustratorka Maria Helena Brzozowska. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak powstaje Baltissima?
Ziarna przyjeżdżają do Polski z plantacji w Ameryce Południowej, gdzie zbierane są ręcznie. Na Półwysep Helski dostarczane są wyselekcjonowane odmiany robusty i arabiki, które są szczelnie pakowane.

- Transport odbywa się z zachowaniem wszystkich procedur bezpieczeństwa. W naszej palarni w Kuźnicy proces palenia zaczyna się od selekcji surowych, zielonych ziaren o lekko ziemistym zapachu. Każdy rodzaj kawy potrzebuje innej metody palenia, dlatego przed procesem trzeba dokładnie poznać produkt. Podczas wypalania ważne są sekundy, pierwszy crack i zwinność. Istotne są także odpowiednia regulacja temperatury, obserwacja ognia, dopuszczanie i wypuszczanie powietrza - opowiada menadżerka restauracji Klaudia Świerczyńska.

Kolejny etap to schładzanie ziaren, kawa wtedy „odpoczywa”. W tym czasie odbywa się kolejna selekcja ziaren, po to, żeby odrzucić te, które okazały się odporne na wszystkie wcześniejsze działania.

Przedostatnim etapem jest precyzyjne dobranie mieszanki obu ziaren, tak aby za każdym razem uzyskać zamierzony efekt. Wymieszane ziarna otulone zostają szczelnym i bezpiecznym opakowaniem, dzięki któremu kawa zachowuje swoją świeżość.

Baltissimę warto wypić przy stoliku w Morskim Zającu albo zabrać ze sobą na wynos na plażę czy nadmorską wycieczkę. Zdjęcie: materiały prasowe
Baltissimę warto wypić przy stoliku w Morskim Zającu albo zabrać ze sobą na wynos na plażę czy nadmorską wycieczkę. Zdjęcie: materiały prasowe
Plany ekspansji
Skąd pomysł na własna kawę? - Jesteśmy kawoszami, więc to była kwestia czasu, że będziemy chcieli parzyć własną „małą czarną”. Koncept jest bardzo młody, ale już cieszy się ogromnym powodzeniem. Okazuje się, że Baltissima to oryginalna pamiątka znad morza - mówi Klaudia Świerczyńska.

W niedalekiej przyszłości Morski Zając planuje rozszerzenie oferty o kolejne odmiany kawy oraz o zaplecze marketingowe: gadżety, spotkania przy kawie, degustacje. - Myślimy także o ekspansji poza granice kraju – zdradza menadżerka restauracji

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej