x

Czy do krakowskich hoteli i restauracji wrócą turyści? Pomóc ma promocja w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    20.05.2022

Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Dlatego organizacje z Małopolski będą promować się wśród niemieckich i brytyjskich turystów, a także realizować działania skierowane do branży biznesowej. W ramach kampanii "Małopolska - cel podróży".

Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Zdjęcie: Shutterstock.com
Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Zdjęcie: Shutterstock.com
Trwająca od ponad dwóch miesięcy wojna w Ukrainie sprawiła, że po pandemicznych obostrzeniach przed branżą hotelarską stanęło kolejne wyzwanie. W dużym stopniu dotyczy to hoteli miejskich, które ze względu na zdecydowanie mniejszą liczbę gości z zagranicy, a także odwołane wydarzenia, mocno odczuły skutki pandemii. Obecnie powodem anulowania rezerwacji jest obawa o bezpieczeństwo.

– Goście z Wielkiej Brytanii, bo to oni głównie odwiedzali nasze hotele, mają poczucie, że działania wojenne toczą się zbyt blisko Polski, a to bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie ofertą hotelową oraz podejmowanie decyzji o anulowaniu rezerwacji. Ma na to także wpływa fakt, że tanie brytyjskie linie lotnicze anulowały loty do Polski aż do jesieni. Na razie nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W efekcie brytyjscy turyści zapewne wybiorą inne europejskie destynacje. W początkowej fazie w ich miejsce pojawiło się wielu gości ze Wschodu, którzy wynajmowali pokoje na dłuższe pobyty, aby odnaleźć się w nowej sytuacji, ale i oni w większości udali się już w dalszą podróż – opowiada Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe
Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe
Biznes też ostrożny
Wyczekiwanie widać także wśród firm, chociaż w ich przypadku skala odwołań rezerwacji nie jest tak duża. Część przedsiębiorstw wykorzystuje fakt zniesienia covidowych ograniczeń.

– Tegoroczny wiosenny sezon konferencyjny, który rozpoczął się w marcu, rzeczywiście nie jest tak dobry, jak się spodziewaliśmy. Wojna w Ukrainie spowodowała, że część firm wycofała się z organizacji wydarzeń, inne wstrzymują decyzję o rezerwacjach. Sytuacja jest podobna jak w czasie pandemii, kiedy to decyzje były podejmowane w ostatnim momencie. Na szczęście są i takie, które konsekwentnie realizują zaplanowane wydarzenia. Przykładem są szkolenia. Firmy szukają także pomysłów na integrację pracowników. Wiele zespołów, które powróciły do firm, bardzo tego potrzebuje, a wyjazd do Krakowa wraz z atrakcjami jest jednym z pomysłów na wsparcie zespołów tym, aby lepiej się dogadywały – mówi Joanna Ostrowska.

W stolicy Małopolski z nadzieją patrzą także na powrót imprez masowych, które z powodu pandemicznych ograniczeń przez ostatnie dwa lata nie odbywały się.

Małopolska – cel podróży
Inicjatywą, która ma zachęcić zagranicznych turystów i biznes do powrotu do Krakowa oraz Małopolski, jest projekt „Małopolska – cel podróży”. Dwuletnie przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Urzędu Miasta Krakowa.

W ramach projektu odbędą się wyjazdowe „misje gospodarcze” z udziałem lokalnych przedsiębiorstw. Program jest skierowany do turystów z Niemiec i Wielkiej Brytanii, czyli tych, którzy dotąd najczęściej odwiedzali Małopolskę.
W przypadku branży MICE działania będą realizowane globalnie, ponieważ turystyka biznesowa nie obejmuje pojedynczych rynków. A kongresy organizowane są przez międzynarodowe stowarzyszenia skupiające przedstawicieli krajów z wszystkich kontynentów.

– Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów, dlatego z nadzieją patrzę na te działania. Kraków był i jest bezpiecznym miastem. To dobry kierunek działania. Mam nadzieję, że przyniesie on ożywienie na rynku, którego bardzo potrzebujemy – podsumowuje Joanna Ostrowska.


Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Nie żyje Tadeusz Gołębiewski, twórca sieci hoteli Gołębiewski

Nie żyje Tadeusz Gołębiewski, założyciel sieci hoteli Gołębiewski oraz fabryki cukierniczej Tago. Zmarł 21 czerwca - poinformowała Agnieszka Gawińska, odpowiedzialna za kontakty z mediami w firmie Tago.

Start Akademii Mistrzów Smaku By Belvedere. Znani szefowie kuchni w ekipie trenerów

Najlepsi szefowie kuchni z całej Polski będą szkolić młodych kucharzy kształcących się na kierunkach gastronomicznych. Wśród trenerów Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere znaleźli się m.in. Adam Chrząstowski, Michał Iwaniuk, Ernest Jagodziński czy Tomasz Łagowski.

Tadeusz Müller, Arkadiusz Kurowski, Witold Szabłowski i Restaurant Club - laureatami nagród AIG PRIX 2022

Podczas uroczystej gali w warszawskim Hotelu Raffles Europejski wręczono nagrody AIG PRIX przyznawane przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Tegoroczni laureaci to Tadeusz Müller, Arkadiusz Kurowski, Witold Szabłowski i Restaurant Club.

Konkurs "Czas na rybę!" - jest o co walczyć!

Laureaci trzech pierwszych miejsc ogólnopolskiego konkursu kulinarnego "Czas na rybę!" pojadą na wycieczkę do Włoch, do fabryki pieców UNOX w Padwie. Natomiast trzy najlepsze drużyny w rywalizacji uczniów szkół gastronomicznych wezmą udział w warsztatach kulinarnych z wykorzystaniem pieców UNOX.

Bartosz Peter i Sebastian Plasota zajęli 4. miejsce na Global Chefs Challenge

Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Sebastian Plasota zajęli czwarte miejsce w finale Global Chefs Challenge na Worldchefs Congress & Expo w Abu Dhabi. Zespół otrzymał też wyróżnienie za najlepsze danie główne - halibuta z przegrzebkami z palonym masłem i tymiankiem.

Zwycięzcy I Mistrzostw Polski Barmanów SPB OPEN - Classic oraz Flair

Znamy zwycięzców I Mistrzostw Polski Barmanów. W kategorii klasycznej I miejsce zdobył Artur Wawrzyszczak, a w kategorii flair Kacper Smarz. Uczestnicy zawodów walczyli o wyjazd na Kubę, gdzie w listopadzie odbędą się Międzynarodowe Mistrzostwa Świata.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej