x

Czy do krakowskich hoteli i restauracji wrócą turyści? Pomóc ma promocja w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    20.05.2022

Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Dlatego organizacje z Małopolski będą promować się wśród niemieckich i brytyjskich turystów, a także realizować działania skierowane do branży biznesowej. W ramach kampanii "Małopolska - cel podróży".

Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Zdjęcie: Shutterstock.com
Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów. Zdjęcie: Shutterstock.com
Trwająca od ponad dwóch miesięcy wojna w Ukrainie sprawiła, że po pandemicznych obostrzeniach przed branżą hotelarską stanęło kolejne wyzwanie. W dużym stopniu dotyczy to hoteli miejskich, które ze względu na zdecydowanie mniejszą liczbę gości z zagranicy, a także odwołane wydarzenia, mocno odczuły skutki pandemii. Obecnie powodem anulowania rezerwacji jest obawa o bezpieczeństwo.

– Goście z Wielkiej Brytanii, bo to oni głównie odwiedzali nasze hotele, mają poczucie, że działania wojenne toczą się zbyt blisko Polski, a to bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie ofertą hotelową oraz podejmowanie decyzji o anulowaniu rezerwacji. Ma na to także wpływa fakt, że tanie brytyjskie linie lotnicze anulowały loty do Polski aż do jesieni. Na razie nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W efekcie brytyjscy turyści zapewne wybiorą inne europejskie destynacje. W początkowej fazie w ich miejsce pojawiło się wielu gości ze Wschodu, którzy wynajmowali pokoje na dłuższe pobyty, aby odnaleźć się w nowej sytuacji, ale i oni w większości udali się już w dalszą podróż – opowiada Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe
Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe
Biznes też ostrożny
Wyczekiwanie widać także wśród firm, chociaż w ich przypadku skala odwołań rezerwacji nie jest tak duża. Część przedsiębiorstw wykorzystuje fakt zniesienia covidowych ograniczeń.

– Tegoroczny wiosenny sezon konferencyjny, który rozpoczął się w marcu, rzeczywiście nie jest tak dobry, jak się spodziewaliśmy. Wojna w Ukrainie spowodowała, że część firm wycofała się z organizacji wydarzeń, inne wstrzymują decyzję o rezerwacjach. Sytuacja jest podobna jak w czasie pandemii, kiedy to decyzje były podejmowane w ostatnim momencie. Na szczęście są i takie, które konsekwentnie realizują zaplanowane wydarzenia. Przykładem są szkolenia. Firmy szukają także pomysłów na integrację pracowników. Wiele zespołów, które powróciły do firm, bardzo tego potrzebuje, a wyjazd do Krakowa wraz z atrakcjami jest jednym z pomysłów na wsparcie zespołów tym, aby lepiej się dogadywały – mówi Joanna Ostrowska.

W stolicy Małopolski z nadzieją patrzą także na powrót imprez masowych, które z powodu pandemicznych ograniczeń przez ostatnie dwa lata nie odbywały się.

Małopolska – cel podróży
Inicjatywą, która ma zachęcić zagranicznych turystów i biznes do powrotu do Krakowa oraz Małopolski, jest projekt „Małopolska – cel podróży”. Dwuletnie przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Urzędu Miasta Krakowa.

W ramach projektu odbędą się wyjazdowe „misje gospodarcze” z udziałem lokalnych przedsiębiorstw. Program jest skierowany do turystów z Niemiec i Wielkiej Brytanii, czyli tych, którzy dotąd najczęściej odwiedzali Małopolskę.
W przypadku branży MICE działania będą realizowane globalnie, ponieważ turystyka biznesowa nie obejmuje pojedynczych rynków. A kongresy organizowane są przez międzynarodowe stowarzyszenia skupiające przedstawicieli krajów z wszystkich kontynentów.

– Najpierw pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiła, że Kraków mocno odczuł brak turystów, dlatego z nadzieją patrzę na te działania. Kraków był i jest bezpiecznym miastem. To dobry kierunek działania. Mam nadzieję, że przyniesie on ożywienie na rynku, którego bardzo potrzebujemy – podsumowuje Joanna Ostrowska.


Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Kurt scheller gwiazdą siódmych warsztatów Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere

Siódme spotkanie z cyklu Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere poświęcone były rybom i owocom morza. Ich gościem specjalnym był szwajcarski szef kuchni Kurt Scheller.

Konkurs Heinz Selection dla burgerowni niesieciowych

Heinz Selection to globalny program kierowany do burgerowni niesieciowych, które zrzeszają poniżej 5 punktów pod tą samą nazwą. Kwalifikacja do konkursu lokali przygotowujących i sprzedających burgery potrwa do 5 lutego. Finał odbędzie się na Gastrotargach SMAKKI w Warszawie - 25 marca 2023 roku.

GASTROTARGI SMAKKi: Czy gastronomii opłaca się być "eko"?

Rozmowy o byciu "eko" często sprowadzają się do dyskusji o kosztach. Wciąż pokutuje przekonanie, że to drogie rozwiązanie. Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, które odbędą się 23-25 marca w EXPO XXI w Warszawie, HoReCa przekona się, że "eko" to nie tylko eko-logia, ale też eko-nomia, czyli eko-efektywność.

Roślinne wyzwanie: misja oszczędzanie

Z powodu wysokiej inflacji oraz rosnących cen produktów spożywczych podczas podejmowania zakupów intuicyjnie sięgamy po tańsze opcje. Czy bazując na tanich artykułach, możemy stworzyć pełnowartościową dietę roślinną?

Plebiscyt RoślinnieJemy na najlepszy roślinny produkt 2022 r

Głosy na najlepszy roślinny produkt roku oddają konsumenci, więc dla producentów żywności nagroda jest szczególnie wartościowa. Wyróżnienia w Plebiscycie kampanii RoślinnieJemy zostaną przyznane w sześciu kategoriach.

Madrid Fusión Alimentos de España - w styczniu 2023 roku

Targi Madrid Fusión Alimentos de España po raz kolejny zostaną zorganizowane w madryckim centrum kongresowym IFEMA, gdzie na potrzeby wydarzenia wygospodarowano powierzchnię ponad 25 000 mkw. Impreza potrwa od 23 do 25 stycznia 2023 roku.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej