x

Pierogarnie Stary Młyn - 15 lat działalności

Kategoria: Miejsca    17.05.2022

- Pierogarnia Stary Młyn to sieć, którą założyliśmy z miłości do smaków dzieciństwa - mówi Maciej Podlaszewski, właściciel Starego Młyna. Z okazji 15. urodzin, do 22 maja na gości czekają specjalne urodzinowe pierogi, na co dzień niedostępne w menu.

Oferta Pierogarni Stary Młyn. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta Pierogarni Stary Młyn. Zdjęcie: materiały prasowe
Sieć Pierogarni Stary Młyn świętuje 15. urodziny marki. Pierwsza Pierogarnia została otwarta w 2007 r. w Toruniu jako Stary Toruń. Co ciekawe, to najprawdopodobniej jedyna restauracja w Polsce, przez którą płynie rzeka – Struga Toruńska. Od XIII wieku zasilała fosy zamkowe, miejskie młyny oraz browary. Dziś widoczna jest przez szybę w podłodze restauracji.

Z okazji 15 lecia działalności w toruńskich lokalach Starego Młyna na gości czekają specjalne promocje. Dostępne są limitowane wersje pieczonych pierogów sprzed lat, o które najczęściej prosili goście.

Miłe… dobrego początki
– Pierogarnia Stary Młyn to sieć restauracji, którą założyliśmy z miłości do smaków dzieciństwa: pierogów i frykasów, którymi karmiły nas mamy i babcie. Gdy wracam pamięcią do początków Starego Młyna, to zdaję sobie sprawę jak długą drogę przeszliśmy. 15 lat temu, gdy zaczynaliśmy, byliśmy restauracją z niewielkim zespołem, który rozpoczynał przygodę z gastronomią. Przez pewien czas wspierała nas nawet moja babcia, wypiekając ciasta w swoim domowym piekarniku. Dziś jesteśmy prężnie rozwijającą się siecią. To duża zasługa zespołu, który chętnie podejmuje się nowych wyzwań. Poszukujemy nowinek kulinarnych, ale też technologicznych, wszystko to by usprawnić proces obsługi gości i udoskonalić nasze dania – mówi Maciej Podlaszewski, właściciel sieci Pierogarni Stary Młyn.

Radosław Kozłowski, szef kuchni w Pierogarni Stary Młyn.  Zdjęcie: materiały prasowe
Radosław Kozłowski, szef kuchni w Pierogarni Stary Młyn. Zdjęcie: materiały prasowe
Gastronomia się zmienia
Specjalnością Pierogarni jest kuchnia polska.
– Łączymy ją jednak z nowoczesnymi, kreatywnymi pomysłami. Pamiętamy o tradycji, ale idziemy z duchem czasu, to bardzo ważne, by cały czas się rozwijać. Szczególnie w branży gastronomicznej, która w ostatnich latach przechodzi gwałtowne przemiany. Dziś restauratorzy coraz chętniej sięgają po regionalne produkty, bezpośrednio od producentów i łączą je z globalnymi trendami. Obserwujemy także wzrost zainteresowania jakościowymi, rzemieślniczymi przetworami, miodami i alkoholami – opowiada Podlaszewski.

– Lepię pierogi w Starym Młynie od otwarcia pierwszej restauracji. W tym okresie zmieniło się u nas bardzo wiele. Dużą rolę w dzisiejszych restauracjach odgrywa nowoczesna technologia i łączność, to elementy, których nie widać na pierwszy rzut oka. Dziś cały proces obsługi gości, od wejścia do restauracji, przez złożenie zamówienia i przygotowywanie dania został usystematyzowany. To pomaga utrzymywać tą samą jakość we wszystkich restauracjach sieci – zdradza Radosław Kozłowski, szef kuchni w Pierogarni Stary Młyn.

Urodzinowe prezenty dla gości
Goście restauracji, dzięki specjalnej ofercie, także mogą cofnąć się w czasie do początków Starego Młyna. W dniach 16-22 maja czekają na nich piecuchy sprzed lat. W specjalnej zakładce menu dostępnych jest sześć limitowanych farszy. Dodatkowo po wybraniu dowolnej, „urodzinowej” pozycji goście otrzymają od Pierogarni słodki prezent ze Spiżarni Starego Młyna.

– Co pewien czas wymieniamy pozycję w menu, by ciągle zaskakiwać gości „świeżymi” smakami i ciekawymi połączeniami składników. Z okazji urodzin zdecydowaliśmy się jednak na powrót do przeszłości i przygotowaliśmy sześć propozycji sprzed lat, o które goście pytali nas najczęściej. Dodatkowo przy zamówieniu urodzinowych piecuchów goście dostają od nas także słodki upominek – mówi szef kuchni.

Piecuchy z “urodzinowego menu” to:
    • Dziadzine, z wędzoną szynką, czerwoną papryką i serem.
    • Chłopskie, z kaszanką, kiszoną kapustą i majerankiem.
    • Kowala, z farszem z lokalnych ziemniaków okraszanych wędzonym boczkiem.
    • Brokulaki, z wiosennymi brokułami gotowanymi na parze i serem pleśniowym.
    • Zza Wielkiego Muru, ze smażoną piersią z kurczaka i warzywami w chińskim stylu.
    • Anielskie, ze słodkim kajmakiem, płatkami owsianymi i rodzynkami w kruchym cieście.

Sieć się rozrasta
W 2008 r., już 16 miesięcy po otwarciu pierwszego lokalu, sieć powiększyła się o kolejną restaurację. Od 2009 roku Stary Młyn działa w oparciu o system franczyzowy. Kolejne lata to stały rozwój firmy.

Dziś Stary Młyn jest obecny w różnych częściach Polski. Pierogarnie spod szyldu Starego Młyna – poza Toruniem – można spotkać także w Bydgoszczy, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu oraz Kaliszu.

Od 2021 roku Stary Młyn jest członkiem sieci Dziedzictwa Kulinarnego Kujaw i Pomorza. Wyróżnienie przyznawane jest restauracjom i producentom, którzy w sposób szczególny dbają o zachowanie, a także rozwój lokalnych tradycji kulinarnych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej