x

Fit Ice Cream - nowy koncept franczyzowy na rynku

Kategoria: Twój biznes - oferta    29.03.2022

Jeszcze wiosną na ulicach polskich miast pojawią się kolorowe skutery piaggio, z których można będzie kupić lody. Będą to lody inne niż wszystkie - wegańskie, bez cukru i bez glutenu. Stoi za tym sieć "nie-cukierni" Fit Cake, która wprowadza na rynek mobilną franczyzę Fit Ice Cream.

Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
– Do tej pory lody stanowiły jeden z wielu modułów franczyzy Fit Cake. Spotkały się ze świetnym przyjęciem klientów, głównie tych na dietach z różnymi ograniczeniami. Dlatego aż 2/3 naszych franczyzobiorców dokupiło dodatkowo opcję lodową, uzyskując z tego duże dochody. Teraz postanowiliśmy sprzedawać ją jako niezależny koncept – wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci Fit Cake.

Od kwietnia opcja Fit Ice Cream będzie dostępna dla restauratorów i kawiarni od dawna obecnych na rynku. Można też otworzyć własną niezależną mobilną lodziarnię. Dla inwestorów próg wejścia do biznesu to 5 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za licencję na lodowy koncept i za rozpoznawalny brand.

Skutery, riksze, wózki na lody
Lody będą sprzedawane nie tylko z riksz czy wózków, ale też m.in. z włoskich skuterów piaggio. Każdy z pojazdów ma oczywiście inną cenę, np. riksza to koszt około 25 tys. zł, skuter będzie droższy. Ale jak zapewnia franczyzodawca, jest on w stanie zamienić w lodziarnię wszystko co jeździ na dwóch lub czterech kołkach i jest otwarty na indywidualne pomysły inwestorów. Koszty adaptacji mogą więc być różne.

– Mobilne lodziarnie pomalujemy w pastelowe barwy, z jakimi kojarzy się design marki. Kolorowy skuter czy garbus to rzecz, obok której nikt nie przejdzie obojętnie. Kojarzy się z wakacjami, luzem i radością. A od teraz także ze świetnym smakiem – mówi Rafał Kościuk.

Podstawą mobilnej lodziarni jest kuweciarka. W Fit Ice Cream wyposażona jest ona 16 keg (ułożonych w dwa piętra po 8 na każdym poziomie). Pomieszczą one nawet 50 kg lodów. Oznacza to też, że lodziarz może zaoferować klientom aż 16 różnorodnych smaków. Sieć zapewnia szybką dostawę. W pilnych przypadkach jest w stanie dowieźć zamówione lody nawet w 24 godz.

Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
Super smak bez cukru
Wegańskie zimne desery sieć wprowadziła do swojej oferty dwa lata temu. W menu ma przysmaki bez cukru i innych chemicznych polepszaczy. Adresuje je przede wszystkim do osób nie mogących jeść tradycyjnych lodów.

– Każdy rodzaj Fit Ice Cream ma dokładny opis, który udostępniamy klientom. Etykieta jest krótka. Lody zawierają 5 do 7 składników. Na razie skupialiśmy się na klasycznych smakach (śmietankowych, czekoladowych), o które trudniej osobom z celiakią,na diecie bezmlecznej czy bezglutenowej. Ale lubimy kreować zaskakujące połączenia, więc będą niespodzianki – zapewnia Ewelina Choińska, odpowiedzialna w sieci za receptury Fit Ice Cream.

Bazą lodów jest mleko ryżowe lub kokosowe. – Nie stosujemy sojowego, bo wiele osób ma na nie uczulenie. Używamy tylko roślinnych tłuszczów. Desery słodzimy naturalnymi, niskokalorycznymi słodzikami: erytrolem i ksylitolem. Smak uzyskujemy dodając np. świeże owoce lub pasty z orzechowe – mówi Ewelina Choińska.

Przyznaje, że choć sezon jeszcze się nie zaczął, to zainteresowanie wegańskimi lodami jest już ogromne, zarówno franczyzobiorców jak i klientów.

Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
Fit Ice Cream – nowy koncept franczyzowy na rynku. Zdjęcie: materiały prasowe
Odporne na covid
Marka jest pewna sukcesu swojego nowego konceptu. Z 50 punktów franczyzowych Fit Cake, 30 sprzedaje wegańskie lody jako opcję dodatkowo płatną, co oznacza, że jest na nie duży popyt.

– Wiemy już z doświadczenia, że w dobrym punkcie, przy dobrej ze sprzedaży samych lodów można uzyskać 2 tys. zł dziennie – wyjawia Rafał Kościuk – Łatwo więc można oszacować zyski. Nie bez przyczyny też branżę tę nazywa się wysokomarżową.

Lodziarnie, szczególnie właśnie mobilne, okazały się odporne na covidowy kryzys w gastronomii. Dobra koniunktura dla branży utrzyma się zapewne także w nadchodzącym sezonie.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Życzenia specjalne gości: Jak sobie z nimi radzisz?

Obsługa działa, restauracja pęka w szwach, wszyscy działają szybko. I wtedy spływają specjalne życzenia: pieczone ziemniaki zamiast frytek, sałatka zamiast fasolki... Wszystko to kosztuje czas, którego brakuje w godzinach szczytu. Ale z odpowiednim sprzętem, obciążenie pracą ograniczysz do minimum.

RATIONAL - profesjonalna instalacja urządzeń gwarancją optymalnej eksploatacji od pierwszego dnia

Pojawienie się nowego urządzenia RATIONAL w restauracji to wyjątkowy moment. Każdy, kto zdecydował się na profesjonalną instalację przez certyfikowanego partnera serwisowego Rational, może być pewien, że wszystko przebiegnie sprawnie, a sprzęt od razu zacznie działać.

Kuchnia gastronomiczna - na co zwrócić uwagę?

Podejmując decyzję o zakupie np. kuchni gastronomicznej, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim parametry produktu. Warto sprawdzić maksymalną moc sprzętu, ilość palników, maksymalną temperaturę, a także dodatkowe funkcje, takie jak ochrona przed przegrzaniem czy łatwe wyjmowanie filtra tłuszczu.

Prowadzisz restaurację i organizację pozarządową? Możesz sprzedawać posiłki w Glovo bez prowizji

W ramach programu Glovo "Zamawiając - pomagasz" organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep, mogą sprzedawać na tej platformie z 0% prowizją. Z programu korzysta już m.in. Kuchnia Czerwony Rower w Warszawie.

PKN Orlen poszukuje dostawców zapiekanek

PKN Orlen prowadzi analizę rynku w zakresie potencjalnych dostawców zapiekanek, które pod marką własną koncernu byłyby przeznaczone do dalszej sprzedaży w jego punktach detalicznych. Odpowiedzi na zapytanie można składać do 24 sierpnia.

Serwisy obiadowe i zastawa stołowa odpowiednie na co dzień

Dzisiaj jest to mniej popularne niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, jednak część osób decyduje się oddzielić serwis obiadowy i zastawę stołową codzienną od świątecznej. Co będzie odpowiednie do codziennego użytkowania? Czym kierować się przy zakupie talerzy, misek, kubków oraz sztućców dla rodziny?

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej