x

Nie będzie już wódki Stolichnaya. Zastąpi ją Stoli

Kategoria: Karta - napoje    28.03.2022

Grupa Stoli® ogłosiła rebranding swojej strategicznej marki wódki i koniec używania nazwy Stolichnaya. W odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę trunek będzie sprzedawany wyłącznie pod nazwą Stoli.

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
O tej kluczowej dla marki decyzji zdecydowały trzy czynniki: stanowisko założyciela i właściciela Grupy Stoli® wobec reżimu Putina, determinacja pracowników oraz potrzeba wzmocnienia skojarzeń na temat łotewskiego pochodzenia wódki Stoli.

– Od czasu, gdy w 2000 roku zostałem wygnany z Rosji z powodu sprzeciwu wobec Putina, byłem dumny z marki Stolichnaya – komentuje Yuri Shefler, założyciel Stoli Group. – Podjęliśmy decyzję o całkowitym rebrandingu, ponieważ nazwa nie reprezentuje już naszej organizacji. Przede wszystkim pragnę, aby „Stoli” symbolizowała pokój w Europie i solidarność z Ukrainą.

Odkąd Shefler został persona non grata w Rosji, zakłady wytwarzające Stoli Vodka znajdują się na Łotwie, gdzie odbywa się cały proces produkcyjny. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ogłoszono, że zakłady Stoli wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu i odtąd będą współpracować wyłącznie ze słowackimi źródłami zaopatrzenia w alkohol klasy alpha, który jest wyróżnikiem marki Stoli Vodka. Butelki z nowym brandingiem będą dostępne na rynku w drugiej połowie roku.

– To dla nas bardzo osobiste doświadczenie. Jako były oficer Królewskiej Piechoty Morskiej znam aż za dobrze okropności wojny – mówi Damian McKinney, globalny dyrektor generalny Stoli Group. – Mamy bezpośredni wpływ na pracowników, partnerów i dystrybutorów w regionie, którzy zwracają się do nas, abyśmy zajęli odważne stanowisko. To praktyczny, znaczący krok, który możemy zrobić, aby jasno powiedzieć, że wspieramy Ukrainę.
Stoli zobowiązało się ponadto do przekazania pomocy finansowej na rzecz organizacji non-profit World Central Kitchen (WCK), dostarczającej posiłki dla potrzebujących w regionach dotkniętymi kryzysami humanitarnymi czy klimatycznymi. Wsparcie trafi bezpośrednio do Ukrainy.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Alkoholowe menu na imprezach zamkniętych

Na dobrze przygotowanej uroczystości okolicznościowej czy imprezie zamkniętej nie powinno zabraknąć szerokiego, ale przemyślanego wyboru alkoholi, dostosowanego do charakteru wydarzenia i oczekiwań klientów. W jaki sposób przygotować napojowe menu, by było ono atrakcyjne dla naszych gości?

Jak ozdabiać koktajle? Radzą czołowi polscy barmani

Ozdabiane owocowymi szpatułkami, skórkami cytrusów, liśćmi ziół, pudrem czy jadalną farbą. Choć to smak gra główne skrzypce, to niebanalne podanie koktajli również jest bardzo istotne

Matcha - od japońskiego rytuału do globalnej gastronomii

Niegdyś niszowa japońska zielona herbata matcha stała się modnym towarem w gastronomii. Kto by przypuszczał, że produkt od wieków stosowany głównie podczas uduchowionych elitarnych ceremonii herbacianych trafi pod strzechy - do sieciowych kawiarni czy rzemieślniczych lodziarni.

Koktajlowe menu na trudne czasy

Ostatni kwartał 2022 r. może być dla barmanów i właścicieli barów w Polsce trudny. Projektując jesienną kartę koktajli, trzeba będzie uwzględniać rosnące ceny produktów oraz niedostępność do tej pory łatwo osiągalnych składników. To jednak - wbrew pozorom - może być całkiem dobra wiadomość.

Bawarka wraca do łask

Połączenie herbaty i mleka wzbudza różne emocje. Bawarkę albo się kocha, albo nienawidzi.Tak jak połączenie kawy z mlekiem wydaje się w stu procentach naturalne, to dodawanie do herbaty czegoś innego niż cukru i cytryny może wydawać się nieco oryginalne.

Piwo Roberta Makłowicza podbija rynek

Piwo Miłosław & Makłowicz ArcyIPA - opracowane przez krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza oraz wielkopolski Browar Fortuna - pojawiło się na rynku w kwietniu i od tego czasu podbija serca konsumentów. Choć do podsumowania sezonu daleko, to już wiadomo, że sprzedaż trunku będzie rekordowa.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej