x

Reiwa w Warszawie - niecodzienne smaki w minimalistycznym wnętrzu

Kategoria: Miejsca    18.03.2022

Autorskie menu bazujące na sezonowych polskich produktach z akcentami kuchni świata, minimalistyczny wystrój, gościnni właściciele i sąsiedzka atmosfera - to wyróżniki restauracji Reiwa, która ulokowała się w samym sercu Starej Ochoty, nieopodal redakcji "Polityki".

Minimalistyczne wnętrze restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
Minimalistyczne wnętrze restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
Reiwa po japońsku oznacza „piękną harmonię”. Właściciele restauracji – Dobrochna Koszutska-Bordzio, Jana Krynicka oraz Michał Jastrzębski – uznali, że to będzie świetna nazwa, a zarazem motto lokalu.
– Chodzi nam o harmonię smaków, tekstur. Harmonię z naturą. Znalezienie w życiu równowagi, poczynając od tego, co na talerzu – wyjaśniają właściciele Reiwy, prywatnie troje przyjaciół.

Oferta z menu restauracji Reiwa - kaszanka z kozim serem i mozzarellą na kapuście curry ze świeżą kolendrą i piklami. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta z menu restauracji Reiwa - kaszanka z kozim serem i mozzarellą na kapuście curry ze świeżą kolendrą i piklami. Zdjęcie: materiały prasowe
Polska baza, międzynarodowe inspiracje
Za harmonię smaków odpowiada szef kuchni Maciej Osiński, który tworzy autorskie menu sezonowe zmieniające się zgodnie z porami roku. Stawia na niebanalne kompozycje, łącząc wysokiej jakości polskie produkty z akcentami kuchni z całego świata.

Przykładami niecodziennych połączeń, które podbiły serca gości są: kaszanka z kozim serem i mozzarellą na kapuście curry ze świeżą kolendrą i piklami, ptyś serowy nadziewany ricottą i mozzarellą z grzybami leśnymi oraz okrasą z buraka, suszonych pomidorów i szalotki czy polenta kukurydziana ze smażonym borowikiem, salsą z mango i pomidorów ze świeżą kolendrą, migdałami i sosem smardzowym. Hitem restauracji jest tatar wołowy, który w zależności od pory roku, pojawia się w różnych odsłonach. W zimowej karcie towarzyszą mu puder truflowy, pikle, majonez z anchois oraz sos dijon.

Oferta restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
W Reiwie dostępne jest menu lunchowe – od wtorku do piątku, w godzinach 13-16. W skład zestawu lunchowego za 30 zł wchodzą zupa oraz drugie danie, do wyboru w wersji wege lub mięsnej. Organizowane są także cateringi na imprezy okolicznościowe, eventy i spotkania biznesowe.

Dopełnieniem oferty są wina dobrane do dań z karty – to przegląd najlepszych etykiet polskich, naturalnych, biodynamicznych. Oprócz tego dostępne są również bezalkoholowe piwa kraftowe, whisky i jakościowe wódki, a także sezonowy drink Reiwy.

Catering w restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
Catering w restauracji Reiwa. Zdjęcie: materiały prasowe
Minimalistyczne wnętrze z kropką nad „i”
Lokal jest jedną z nielicznych restauracji w sercu Starej Ochoty. Otworzył się w czasie pandemii – pod koniec lipca 2021 roku – a mimo to zyskał już wiernych bywalców. Szybko podbił serca lokalnej społeczności, jednocześnie chętnie podejmując również gości z innych stron i dzielnic. W weekendy najlepiej rezerwować stoliki, bo często ich brakuje dla osób, które nie zrobiły rezerwacji. W niewielkiej sali konsumenckiej o powierzchni 40 mkw znajduje się bowiem jedynie 20 miejsc siedzących, w sezonowym ogródku – dodatkowo 16.

Wystrój Reiwy ma charakter minimalistyczny, spójny z modernistycznym stylem kamienicy przy ulicy Słupeckiej 4, w której mieści się restauracja. Wnętrze zaprojektował architekt Jan Strumiłło, a za identyfikacją wizualną i logo lokalu z czerwoną kropką stoi Tymek Jezierski. Uwagę zwracają oryginalne lampy autorstwa Oboladze Light Industry.

– Chcemy, aby nasi goście czuli się tu dobrze, dobrze zjedli i oderwali się od biegu codzienności. Reiwa to świetne miejsce na spotkanie biznesowe, randkę, obiad rodzinny, czy tematyczną imprezę zamkniętą. Jesteśmy elastyczni i otwarci dla wszystkich – podsumowują właściciele restauracji.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Wine&Bar Grono w Warszawie - wino w miłym gronie

Co można stworzyć na 30 mkw w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Wszystko w jednym - taki jest właśnie Wine&Bar Grono.

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej