Wszyscy uczestnicy projektu zaangażowali się w akcję bezpłatnie i nie czerpią ze sprzedaży żadnego zysku. Na potrzeby kawy no-profit Bero Polska przekazała 350 kilogramów zielonej kawy. To z niej pięć polskich palarni stworzyło ponad 1000 paczek wypalonej kawy. Coffeedesk odpowiada natomiast za branding, marketing i sprzedaż specjalnej kawy dla Ukrainy.
Znany z ręcznie wykonanych rysunków zdobionych pudełka z zamówieniami dla klientów, Coffeedesk, odpowiada też za wygląd paczek kawy non profit. Kołobrzeski omnichannel zabrał wśród pracowników wolontariuszy, którzy w kilka godzin ręcznie udekorowali na niebiesko i żółto paczki z kawą non-profit. Z projektu making off powstała też sesja zdjęciowa Coffeedesk.
Kawy dostępne są jako jeden produkt i wysyłane losowo, a więc nie można wybrać jednej palarni, z której chce się kawę, ani też konkretnego wzoru opakowania. Dotyczy to także zamówień z kilkoma opakowaniami kawy. Dla podkreślenia niekomercyjnego charakteru projektu, kawy są dostępne jedynie w ofercie detalicznej Coffeedesk dla klientów w Polsce i za granicą. Dzięki tak dużej skali, sprzedaż 1000 paczek kawy non-profit ma wygenerować nawet 55 tysięcy złotych, które następnie Coffeedesk przekaże Polskiej Akcji Humanitarnej.