x

Coca-Cola i PepsiCo dołączają do bojkotu rosyjskiego rynku

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    09.03.2022

W wyniku ogromnej presji społecznej dwie gigantyczne marki napojowe poinformowały, że wstrzymują prowadzenie interesów w Rosji.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
PepsiCo sprzedaje swoje produkty w Rosji od ponad 60 lat, obszar ten generuje około 4% jej sprzedaży w całej grupie. Konkurencyjna Coca-Cola notuje znacznie niższy przychód wynoszący od 1 do 2%, ale ta marka ma również długą tradycję w Rosji. Obecnie oba brandy dołączyły do bojkotu rosyjskiego rynku.

Coca-Cola ogłosiła, że ​​na razie wstrzyma działalność w Rosji.
– Nasze współczucie kierujemy do ludzi, którzy cierpią z powodu niedopuszczalnych wydarzeń na Ukrainie – informuje Coca-Cola w oświadczeniu. Grupa będzie nadal monitorować sytuację i rozważać dalsze kroki w zależności od okoliczności.

PepsiCo również chce poważnie ograniczyć swoją działalność w Rosji. Firma poinformowała, że tymczasowo zawiesi sprzedaż i produkcję napojów, takich jak Pepsi, 7Up i Mirinda. Ponadto PepsiCo wstrzyma inwestycje oraz wszelkie działania reklamowe i marketingowe w Rosji. Jednak grupa chce nadal oferować artykuły codziennego użytku, takie jak przetwory mleczne lub żywność dla niemowląt. Według dyrektora generalnego Ramona Laguarta. PepsiCo ma tu do spełnienia „humanitarny" obowiązek.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

Whisky Live Warsaw 2022 przeszedł do historii

Rekordowa liczba wystawców oraz frekwencja. Nowa przestrzeń, która udźwignęła presję wydarzenia, mnóstwo sesji Masterclass oraz kolekcjonerski kącik. Tegoroczna edycja festiwalu przechodzi do historii jako najlepsza z dotychczasowych.

Anna i Robert Lewandowscy stworzyli zdrowe przekąski dla kibiców

Nawet 65 proc. kibiców sięga po niezdrowe przegryzki podczas oglądania meczów. Dzięki nowym przekąskom Anny i Roberta Lewandowskich można teraz kibicować zdrowo. Trwający mundial to także okazja do udziału w konkursie i wymyślenia "cieszynki", którą wykona najlepszy napastnik świata.

Rekordy na Restaurant Week. Ruszyły rezerwacje na 2023 rok

Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w najlepszych restauracjach rekordowe ponad 135 tysięcy gości. Polska edycja Restaurant Week jest siódmym największym wydarzeniem kulinarnym spośród wszystkich na świecie i drugim największym biletowanym eventem w kraju.

Tydzień Kuchni Polskiej - podsumowanie kulinarnego świętowania niepodległości

Blisko 400 restauracji z 224 miast wzięło udział w akcji Tydzień Kuchni Polskiej związanej z obchodami Święta Niepodległości. W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi, zapomniany specjał kuchni Pomorza.

Festiwal hiszpański w gdańskiej Stacji Food Hall

Od 24 do 27 listopada Stacja Food Hall w gdańskiej galerii Metropolia zaprasza na kulinarną podróż do Hiszpanii. Podczas czterodniowego festiwalu będą serwowane dania inspirowane Andaluzją, Galicją czy też Katalonią.

Druga odsłona kolacji Grand Dinners za nami!

W Restauracji Belvedere odbyły się kolacje z cyklu Grand Dinners. Gwiazdami obu wieczorów - 7 i 8 listopada - byli francuscy szefowie kuchni Christophe Bacquié i Emmanuel Renaut, którzy przylecieli do Warszawy specjalnie na tę okazję. Kroku dorównywał im gospodarz miejsca Tomasz Łagowski.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej