x

Joanna Kostecka, general manager Campanile Łódź: kobiety mają gościnność we krwi

Kategoria: Ludzie    08.03.2022

Talenty przywódcze kobiet to fundament branży hotelarskiej. - Jesteśmy dobrze zorganizowane, co pomaga nam w optymalizacji realizacji zadań. Zdarzają się nam błędy, ale nie poddajemy się. Mamy silne osobowości, a gościnność we krwi! - mówi Joanna Kostecka, general manager hotelu Campanille Łódź.

Joanna Kostecka, general manager hotelu Campanille Łódź. Zdjęcie: materiały prasowe
Joanna Kostecka, general manager hotelu Campanille Łódź. Zdjęcie: materiały prasowe
Jaka była twoja ścieżka zawodowa?
Joanna Kostecka: – Karierę rozpoczęłam w 2008 roku w hotelu Campanile Łódź. To była moja pierwsza praca. Zostałam recepcjonistką w nowo otwartym hotelu, a już po roku asystentką general managera! Zanim jednak otrzymałam awans, zapisałam się na polsko-francuskie studia podyplomowe MBA na Uniwersytecie Lyon we Francji. Ten krok naprawdę otworzył mi drzwi do dalszej kariery.

W 2011 roku zostałam mianowana na stanowisko first assistant manager w hotelu Kyriad w miejscowości Loon-Plage nieopodal Dunkierki we Francji. To była moja wielka przygoda – lekcja życia i kluczowe doświadczenie. Pod koniec 2012 roku przeniosłam się do hotelu Campanile Lublin, gdzie zaoferowano mi stanowisko general managera. A po trzech latach wróciłam do rodzinnej Łodzi i do działającego tu hotelu Campanile.

Jak wygląda twój typowy dzień pracy?
– Zwykle rozpoczynam od przywitania się ze swoim zespołem i naszymi gośćmi, a następnie przeglądam raporty z poprzedniego dnia i z nocy. Potem dzień zaczyna się na całego, a jego przebieg zależy od tego, co akurat dzieje się w hotelu. Zdarzają się dni wypełnione po brzegi spotkaniami, inne spędzam głównie przy biurku, analizując wyniki finansowe, lub na recepcji, witając i żegnając gości. Nie popadam w rutynę, bo zawszę mogę liczyć na to, że wydarzy się coś nieplanowanego lub nieprzewidzianego. Mierzymy się z wieloma wyzwaniami. Właśnie dlatego tak ważne w tej pracy są elastyczność i otwarty umysł.

Jakie są twoje obowiązki i z jakimi wyzwaniami się mierzysz?
– Każdy dzień jest pełen wyzwań. Zdarzają się chociażby braki kadrowe. Potrzebujemy wówczas zastępstwa. Bywa, że na szybko muszę znaleźć kelnera na dzienną zmianę. Wiele się dzieje, więc jako dyrektorka hotelu muszę być otwarta na nowe pomysły i rozglądać się za nieszablonowymi rozwiązaniami.

Co sprawiło, że zainteresowałaś się pracą w hotelarstwie? Co lubisz w swojej pracy?
– Różnorodność zajęć, która pozwala mi się rozwijać, poznawanie nowych osób, stawianie czoła najróżniejszym sytuacjom, realizowanie najrozmaitszych zadań, ciągłe zdobywanie wiedzy oraz podróżowanie. Uwielbiam nawiązywać relacje z gośćmi! Wiem, że przygotowywanie raportów finansowych to ważny element pracy na moim stanowisku, ale bez gości w hotelu nie ma życia! Szczególnie dało się to nam we znaki podczas pandemii COVID-19, gdy ograniczyliśmy działalność hotelu i nie mogliśmy przyjmować klientów. W hotelarstwie relacje z gośćmi to podstawa sukcesu.

Joanna Kostecka, general manager hotelu Campanille Łódź. Zdjęcie: materiały prasowe
Joanna Kostecka, general manager hotelu Campanille Łódź. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak opisałabyś relacje z personelem w swojej codziennej pracy?
– Dla mnie to duch partnerstwa. Na moich barkach spoczywa duża odpowiedzialność, ale wiem, na kim mogę polegać, kogo prosić o pomoc. Nawet jeśli z czymś się nie zgadzam, zawsze mogę przedstawić własny punkt widzenia i znaleźć najlepsze rozwiązanie w duchu konstruktywnej współpracy. To bardzo ważnie, ponieważ moją misją jest budowanie zespołu odpowiedzialnego za tworzenie gościnnej i przyjaznej atmosfery, w której dobrze czują się zarówno moi goście, jak i pracownicy, a także – ja sama.

Jaka jest według ciebie pozycja kobiet w branży hotelarskiej?
– W polskim regionie Louvre Hotels Group większość dyrektorów hoteli to kobiety. Branża hotelarska nie jest łatwa, jest bardzo wymagająca. Gdy wychodzę z pracy, hotel pozostaje otwarty, więc w razie nagłych wypadków zawsze pozostaję w kontakcie z moimi piętnastoma pracownikami. Na szczęście my, kobiety, jesteśmy dobrze zorganizowane, co pomaga nam w optymalizacji czasu i realizowaniu zadań. Oczywiście zdarzają się nam błędy, ale walczymy i nigdy się nie poddajemy, ponieważ mamy silne osobowości, a gościnność – we krwi!

Jakie jest twoje największe osiągnięcie w okresie pracy dla Campanile?
– Bez wątpienia zdobycie pierwszej nagrody w programie Tajemniczy Gość z 2017 roku, w którym uzyskałam stuprocentowy wynik! To konkurs, w ramach którego zarząd wysyła do nas podstawionego klienta, by zmierzyć jakość naszej obsługi. Ten sukces należy nie tylko do mnie, ale do całego mojego zespołu, z którego jestem bardzo dumna. Odegrałam również rolę w podniesieniu standardu naszego hotelu do trzech gwiazdek. Łącznie już trzy hotele, w których pracowałam, zdobyły to wyróżnienie. To dla mnie wielkie osiągnięcie osobiste!

Czy masz jakieś rady dla kobiet zainteresowanych pracą w hotelarstwie? Jakimi wspomnieniami możesz się z nimi podzielić?
– Po pierwsze, pamiętajcie o sobie i podążajcie za swoimi marzeniami. Praca w branży hotelarskiej jest pasją. Musicie pokochać to, co robicie. Jest to wymagające zajęcie, ale daje również wiele satysfakcji i dostarcza wielu wspaniałych wspomnień. Gdy byłam recepcjonistką goście z Anglii spoglądali na plakietkę z moim imieniem i zaczynali śpiewać przebój „Joanna”! Pewnego razu otrzymałam też pocztówkę od gości, którym mile zapadłam w pamięć. To było naprawdę wzruszające!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Agnieszka Rojewska poprowadzi szkolenia w Five Elephant

Jedna z najbardziej utytułowanych polskich baristek Agnieszka Rojewska rozpoczęła współpracę znaną niemiecką palarnią kawy speciality. W berlińskim Five Elephant Polka będzie między innymi prowadzić szkolenia dla baristów.

Andriy Cherukha, Eat Me At: ukraiński biznes roślinny w czasach wojny

Eat Me At jest jedną z firm produkujących w Ukrainie roślinne zamienniki mięsa mimo trwającej tam wojny. Jak się prowadzi działalność w tej trudnej sytuacji i jakich zmian trzeba było dokonać, aby było to możliwe - rozmawiamy o tym z Andriyem Cherukhą, CEO Eat Me At.

PEACHES GASTRO GIRLS: moc tkwi w wyjątkowości

Odwaga, styl i przede wszystkim smak! To cechy konceptu PEACHES GASTRO GIRLS, który w pandemii otworzyły KLAUDIA GÓRAK I MONIKA MAZUREK. Szturmem podbiły warszawską scenę gastronomiczną, stając się pionierkami kuchni wegańskiej w wydaniu restauracyjnym.

Robin Simsa: Roślinna ryba z wydruku 3D to nie science fiction!

Co się kryje za pojęciem "drukowanie żywności w 3D"? Jak to działa? Kiedy w kuchniach pojawią się maszyny drukujące posiłki? Rozmawiamy o tym z Robinem Simsą, CEO i współzałożycielem firmy Revo Foods.

Zofia Barto, piekarnia Zaczyn: Piekę chleb i karmię ludzi

Oferuje słodkie wypieki, chleby, śniadania. Brzmi znajomo i prosto, a jednak jej obecność przyczyniła się do zrewolucjonizowania polskiego rynku piekarniczego. O tym, co różni Zaczyn od podobnych lokali, opowiada właścicielka Zofia Barto.

Agnieszka Rojewska - mistrzyni polskiej sceny kawy - na GASTROTARGACH SMAKKi

Jest jedną z trzech osób na całej kuli ziemskiej, która ma dwa tytuły mistrzowskie w dwóch różnych kawowych kategoriach. Już w marcu Agnieszka Rojewska spotka się z uczestnikami GASTROTARGÓW SMAKKi w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej