x

Pizzerie zagrożone? Dyskont Aldi testuje bota do robienia pizzy

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.02.2022

W Aldi Corner w północnym Sydney można kupić pizzę w jakości takiej, jak z pieca opalanego drewnem. We współpracy ze start-upem Placer Robotics dyskont zainstalował Pizzabot - automat, który w kilka minut oferuje włoskie danie.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Jak donosi „Lebensmittel Zeitung", Aldi testuje w Australii robota wydającego posiłki, który może w dwie minuty przygotować pizzę w jakości restauracyjnej, taką jak z pieca opalanego drewnem. Klienci mogą ją zamawiać w tym właśnie punkcie w dwóch smakach. Aldi w komunikacie prasowym donosi, że robot jest w stanie przygotować do 450 pizz dziennie.

Urządzenie zostało opracowane wyłącznie dla tej sieci dyskontów przez australijski start-up Placer Robotics z Bondi. Jest ono przeszklone, ​​dzięki czemu klienci mogą obserwować przygotowywanie i pakowanie pizzy. Cena produktów to 8,99 dol. australijskich (ok. 5,70 euro). Półprodukty do potrawy są wytwarzane ręcznie w Bondi, częściowo pieczone i posypane lokalnymi składnikami. Następnie schładza się je w kontrolowanej temperaturze Pizzabota.

– Współpraca z Placer Robotics odzwierciedla nasze zaangażowanie w innowacje. Jesteśmy przekonani, że Pizzabot dostarczy konsumentom wyjątkowych doświadczeń lunchowych  – mówi Huw Longman, dyrektor zarządzający Aldi Corner.

Dzięki automatowi do pizzy detalista przynajmniej tymczasowo poszerza swój asortyment. Oferta pizzy jest dostępna tylko przez ograniczony czas. Obecnie Aldi nie planuje powtórzenia projektu pilotażowego na innych rynkach.

Pomysł na automaty do pizzy nie jest nowy. W 2012 r. dr. Oetker we współpracy z firmą Pizzomatic wypuścił na rynek maszynę do pizzy o tej samej nazwie i zainstalował ją w kilku niemieckich miastach. Inni producenci, tacy jak Bonduelle, również inwestują w podobne technologie. W 2019 r. firma testowała urządzenie „Cabaletta”, które miesza świeże sałatki z maksymalnie 19 składnikami po naciśnięciu jednego przycisku.

Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Restauratorze! Nie marnuj jedzenia, zarabiaj! Chcesz wiedzieć jak? [PORADNIK]

Straty produktów są nieodłączną częścią każdego biznesu gastronomicznego. Nie oznacza to jednak, że restaurator nie ma kontroli nad ilością marnowanej żywności. Wprost przeciwnie, jak podpowiadają doświadczeni szefowie kuchni, sposobów radzenia sobie z tym problemem jest bardzo dużo.

Polacy jedzą oczami. Wygląd jedzenia w czołówce czynników decydujących o wyborze konsumenta [RAPORT]

Jedzenie jest przyjemnością, reguluje nastrój i zaspokaja potrzeby psychospołeczne, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności płynącej z wyglądu posiłku. To wnioski z badania "Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków".

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej