x

Ograniczaj zużycie plastiku z PURENĄ

Kategoria: Lifestyle - ekologia    15.02.2022

Co minutę na świecie sprzedawanych jest około milion plastikowych butelek. Dystrybucja żywności na rynku HoReCa i detalicznym jest silnie związana z przemysłem opakowaniowym. Ma to niebanalny wpływ na środowisko, zmiany klimatyczne oraz wymieranie gatunków flory i fauny. Co możemy zrobić?

Każdy z nas na co dzień ma wpływ na to, co wydarzy się z Ziemią i z nami w kolejnych dziesięcioleciach. Purena świadomie ogranicza zużycie plastiku, materiałów opakowaniowych oraz konsumpcję energii. Wybierając nasze produkty, możesz w tym realnie pomóc i korzystnie wpływać na środowisko.

Ciemna strona plastiku
Plastik jest obecny wszędzie: w powietrzu, którym oddychamy, w wodzie, którą pijemy, a nawet w naszych organizmach. Na przestrzeni ostatnich 65 lat jego produkcja wzrosła z 2 mln do 348 mln ton rocznie. Przez swoją trwałość w środowisku oraz skalę występowania, zanieczyszczenie plastikiem zostało przez ONZ nazwane jednym z największych wyzwań XXI wieku. Nic więc dziwnego, że co rusz pojawiają się nowe dyrektywy prawne oraz kampanie społeczne mające na celu zwiększanie świadomości w zakresie konieczności ograniczenia zużycia plastiku.

Odpowiedzialność społeczna w tym zakresie zobowiązuje nie tylko konsumentów, ale i przedsiębiorców. Zdajemy sobie sprawę z wagi sytuacji i wprowadzamy liczne rozwiązania technologiczne oraz w sposobie dystrybucji naszych produktów, aby w maksymalnym stopniu ograniczyć zużycie plastiku.
Stosowanie zagęszczonych soków PURENA zamiast produktów gotowych w kartonach czy butelkach redukuje aż 11-krotnie zużycie plastiku dla takiej samej ilości soku.

Stosowanie zagęszczonych soków PURENA zamiast produktów gotowych w kartonach czy butelkach redukuje aż 11-krotnie zużycie plastiku dla takiej samej ilości soku.
Stosowanie zagęszczonych soków PURENA zamiast produktów gotowych w kartonach czy butelkach redukuje aż 11-krotnie zużycie plastiku dla takiej samej ilości soku.
Nasza kontrybucja w bilansie globalnym
Dostęp do żywności to również opakowania, bez których nie byłaby możliwa jej dystrybucja. PURENA stosuje nowoczesne opakowania wielowarstwowe, które wprawdzie są również „plastikiem”, ale dzięki swojej unikatowej formie w postaci saszetki typu Doypack w efekcie stanowią najlżejsze opakowanie na rynku przypadające na 1 litr konsumowanego soku! Ponadto dzięki zagęszczonej formie, nasze produkty są dystrybuowane w mniejszych opakowaniach niż w przypadku gotowych soków i napojów. Wynika to z faktu, że z 1 kg zagęszczonego produktu PURENA można uzyskać kilka litrów gotowego do spożycia napoju.

Dodatkowym elementem jest redukcja kosztów i efektów logistyki dla środowiska: dostarczenie 1 kg soku zagęszczonego na dystansie 500 km w stosunku do 1 kg soku gotowego to 5-krotnie mniejsza emisja CO2 do atmosfery na 1 litr skonsumowanego produktu!

Zużycie surowców i materiałów
Aby odpowiedzialnie gospodarować zasobami staramy się także minimalizować ich ubytki. Od wielu miesięcy prowadzimy intensywne działania zmierzające do redukcji strat produkcyjnych: materiałowych i surowcowych do poziomu poniżej 0,5 %. Służy temu realizowany projekt automatyzacji i rejestracji wszelkich ubytków czy niedoborów.

Ograniczamy zużycie energii
Nasza technologia wykorzystuje energię elektryczną w sposób umiarkowany. Staramy się stosować takie rozwiązania, aby w miarę możliwości ograniczać jej zużycie. Czynimy to poprzez właściwe decyzje zakupowe, takie jak dobór adekwatnych energetycznie rozwiązań technicznych czy chociażby montaż nowoczesnego oświetlenia LED.

Woda to życie – szanujemy ją
Woda używana jest głównie do prowadzenia procesów pasteryzacji i mycia zakładu. Woda obiegowa do pasteryzacji krąży w układzie zamkniętym, dzięki czemu jej ubytki są nieznaczne. Natomiast woda używana do mycia zakładu przeobraża się w ścieki przemysłowe, które po podczyszczeniu w przyzakładowej stacji kierowane są dalej do lokalnej oczyszczalni ścieków, która odzyskuje wodę przywracając środowisku jej pełnowartościową jakość.

Emisja do atmosfery
Proces produkcji zagęszczonych soków, koncentratów i napojów charakteryzuje się ciepłochłonnością z uwagi na technologię pasteryzacji. Ciepło w formie pary wodnej generowane jest w nowoczesnej kotłowni zużywającej ciekły gaz LPG. Stosując jedno z najczystszych paliw – gaz LPG – nie używamy oleju ani węgla, a przez to emisja pyłów czy szkodliwych NOx jest zminimalizowana.

Pochodzenie surowców
...nie jest nam obojętne. Wszystkie owoce naszej strefy klimatycznej użyte do produkcji soków zagęszczonych takie jak: jabłka, wiśnie, truskawki, śliwki, czarne porzeczki czy rabarbar pochodzą z krajowych, polskich sadów. Wiemy również skąd pochodzą nasze pomarańcze czy cytryny, gdyż systematycznie raz w roku odwiedzamy te miejsca kontrolując stan sadów oraz proces produkcyjny.

Zarówno jako konsumenci, jak i producenci w ramach dostępnych rozwiązań i opcji, zobowiązani jesteśmy do kierowania się najlepszymi wyborami ograniczającymi emisję, produkcję odpadów czy nieadekwatne zużycie wody i energii. PURENA aktywnie uczestniczy w tym procesie, bowiem leży nam na sercu czystość naszego regionu, a także los przyszłych pokoleń.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do kontaktu w celu jej omówienia.
www.purena.pl
https://www.facebook.com/PurenaPolska
https://www.youtube.com/channel/UCEZ4lBqOfw4p1eYfbYx88RQ


Autor tekstu: Artykuł Sponsorowany

Zobacz także

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej